|                                     وصف                   الصوت |                                     وصف                   الصورة |                   م  | 
                              |                                     الموسيقى |                                     المؤثرات |                                     الحوار |  |  | 
                              |  |  |  |  |  | 
                              |  |  |  | مشهد ( 22) ليل داخلى غرفة محمد
 |  | 
                              |  |                 صوت الالة                 الكاتبة | الأم                 :                 يعنى يامحمد                 ماكانتش الوظيفة أحسن لك من الهم ده كله . 
 
 | لقطة متوسطة قريبة                   M. Close up لدوسيهات                   . ثم تتحرك الكاميرا Traveling لتصبح                   لقطة كبيرة L. S  لغرفة محمد الجالس على مائدة فى وسط الغرفة وأمامه                   آلة كاتبة وبعض الأوراق المتناثرة . ويكتب محمد على الالة                   الكاتبة ويفتح باب الغرفة يسار كادر وتدخل الأم وهى تحمل صنية                   القهوة وتضعها على المائدة . قطع Cut
 | 132 | 
                              |  |  | محمد :                 خلاص هانت يانينة . أنا إنتهيت تقريباً . | لقطة متوسطة قريبة                   M. Close up لمحمد قطع Cut
 | 133 | 
                              |  |  | الأم :                 بص لروحك فى المراية , عمال تخس ولا أنت دارى . دا إحنا فى رمضان                 يابنى , وبقى لك كام جمعة دلوقت وأنت عاالحال ده . | لقطة متوسطة                   M. S.  للأم قطع Cut
 | 134 | 
                              |  |  |  | لقطة كبيرة                   L. S.  لمحمد فى مواجهة                   الكاميرا ويقف فى مواجهة الكاميرا . ثم يقف ويخرج من اليمين                   ممسكاً بالورق قطع Cut
 | 135 | 
                              |  |  | محمد :                 كلها كام يوم ونفتح المكتب . ولا يكون عندك أى فكر .. أنا رايح                 دلوقت أتكلم فى التليفون مع شريكى عدلى وأخد منه ميعاد أعرض عليه                 الترتيبات كلها . ونمضى الإتفاق سوا. .. تعرفى يانينة ! الأم : آيه يابنى !
 محمد : أنتى قمر ( ضحك )
 الأم :                 يوه .. يامحمد أنت راخر
 | لقطة متوسطة كبيرة                   M. L. S.  لمحمد                   ظهره للكاميرا وهو يرتدى الجاكيت ويتحرك يساراً وتتابعه                   الكاميرا Pan Left  وهو يخرج من الباب وتصبح الأم بمفردها فى الكادر مسح Wipe
 | 136 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 23 ) ليل / داخلى مكتب المخبز
 |  | 
                              |  |                 صوت غناء الأطفال                 أغانى رمضان | محمد :                 سلاموا عليكوا . الأثنين : وعليكوا السلام
 عاشور : إزاى حال الشغل ياسى محمد ؟
 محمد : عال الحمد لله .... آلو .. عدلى بيه موجود! ...قوله محمد                 حنفى.
 | لقطة كبيرة                   L. S.  لشحاتة كاتب                   المخبز خلف المكتب وأمام المكتب عاشور جالس يسار كادر . ويدخل                   محمد من يمين الكادر ويمسك التليفون قطع Cut
 | 137 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 24 ) ليل / داخلى البار
 |  | 
                              |  |  | البار مان:                 دقيقة واحدة من فضلك | لقطة كبيرة                   L. S.  للبارمان يتحرك                   لليسار وتتابعه الكاميرا Pan Left  ويفتح باب مكتوب عليه مخصوص قطع Cut
 | 138 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 25 ) ليل / داخلى المخبز
 |  | 
                              |  |  | عاشور :                 ماتجيب بقى نشفت ريقى .. أنت خواف كده ليه شحاتة :                  مهو يامعلم ست فاطمة بتدقق ويايا قوى  فى الحساب
 عاشور : هى من ريال يامغفل ! زوغه فى وسط التناتيش . هى بتدقق فى                 الحساب وأمها بتقولك ماتدنيش .. امال أصرف أنا منين بقى ؟
 | لقطة كبيرةL.                   S.  كما فى لقطة 137 قطع Cut
 | 139 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 26 ) ليل / داخلى البار
 |  | 
                              |  |  | عدلى :                 آلو أنا متأسف يامحمد إنى غبت عليك . | لقطة متوسطة قريبةM.                   Close up مع حركة                   الكاميرا تتابع Pan Right يمين مع عدلى حتى يصل الى التليفون ويرفع السماعة قطع Cut
 | 140 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 27 ) ليل / داخلى  المخبز
 |  | 
                              |  |  | محمد :                 أنا خلاص ياعدلى جهزتلك كل شىء على الآخر . حنتفابل إمتى علشان                 تطلع على البيانات . ونبتدى بقى الشغل يابطل ؟ | لقطة متوسطة قريبةM.                   Close up لمحمد وهو                   يتحدث فى مواجهة الكاميرا قطع Cut
 | 141 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 28 ) ليل / داخلى البار
 |  | 
                              |  |  | عدلى :                 شغل! آه طيب يامحمد . بكرة الصبح تفوت على فى البيت . أيوة طيب                 ياأخى طيب أورفوار . | لقطة متوسطة قريبة                   M. Close up لعدلىينظر                   يمين كادر ويتحدث فى التليفون قطع Cut
 | 142 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 29 ) ليل / داخلى المخبز
 |  | 
                              |  |  | عاشور :                 لا والله ماتجيش                 ياسى محمد . محمد : متشكر سلام عليكوا
 عاشور : ماتفوت بقى . أنا ريقى نشف وإحنا فى رمضان ياأخى وده شهر                 كريم .
 | لقطة كبيرة                   L. S.  لمحمد يمد يده فى                   جيبه ليدفع ثمن المكالمة  ثم يخرج من يمين الكادر مسح Wipe
 | 143 |