|                                     وصف                   الصوت |                                     وصف                   الصورة |                   م  | 
                              |                                     الموسيقى |                                     المؤثرات |                                     الحوار |  |  | 
                              |  |  |  |  |  | 
                              |  |  | العتر :                 كده !.. ده أنا هاأخد عمرك صوت رجل : عيب ياخوانا مش كده .
 | لقطة كبيرةL                   .S.  للحانوتى من                   زاوية مرتفعةHigh Angle  ومحمد يقذف الكوب ناحية العتر يمين كادر , فيقف                   العتر ويمسك ملابس محمد قطع Cut
 | 247 | 
                              |  |  | العتر :                 مابقاش كمان غير الواد الهلفوت الصايع ده ؟ | لقطة قريبةClose                   up  للعتر فى مواجهة                   الكاميرا من وجهة نظر محمد قطع Cut
 | 248 | 
                              |  |  | محمد :                 أخرس قطع لسانك | لقطة قريبةClose                   up  لمحمد من وجهة                   نظر العتر قطع Cut
 | 249 | 
                              |  |  | رجل :                 آيه حتة الواد الأفندى ده ؟.. سيبونى عليه وأنا أفصصه . | لقطة قريبةClose                   up  للعتر ويظهر                   الرجال  فى الخلفية قطع Cut
 | 250 | 
                              |  |  | الحانوتى                 :                 ده ضفره برقبتك .. وانت متفرعن على آيه ؟ ياماغيرك كان أجعص منك                 ... بكرة ييجى دورك وأشيلك . | لقطة متوسطة قريبةM.                   Close up لمحمد من                   وجهة نظر العتر وبجواره يقف الحانوتى قطع Cut
 | 251 | 
                              |  |  | العتر                 :                 يبقى ابوك ييجى يعيط لى , ويبوس إديه ويترجانى أدفع له فلوس الحجز                 , ؟ | لقطة قريبةClose                   up للعتر من وجهة                   نظر محمد قطع Cut
 | 252 | 
                              |  |  | صوت العتر :                  وأنت ترشنى بالميه .. طب تلاتة بالله العظيم مأنى دافع .. | لقطة متوسطة قريبةM.                   Close up  لمحمد                   مندهش قطع Cut
 | 253 | 
                              |  |  | العتر :                 شوف بقى مين اللى حيدفع له . حنفى                 : الله الغنى .. حسبى الله ونعم الوكيل . معون المش ماينضح                 عسل .. تعال ياأبنى تعال .
 | لقطة متوسطة كبيرةM                   .L. S .   للجميع من                   زاوية مرتفعة High Angle  محمد يمين كادر والعتر يسار كادر , ثم يدخل الأسطى                   حنفى من عمق الكادر ويجذب محمد من يده قطع Cut
 | 254 | 
                              |  |  | محمد                 :                 سامحنى ياوالدى .                 أنا ماكنتش فاهم حاجة أبداً عن فلوس الحجز دى . | لقطة كبيرةL.                   S.  لمحمد وحنفى فى                   مقدمة الكادر ويتحركا فى اتجاه الكاميرا والكاميرا تتراجع للخلفTrack                   out  ويصبحا فى حجم لقطة متوسطة                   M. S. , ثم يخرج محمد من يمين الكادر ويظل                   حنفى ينظر للأرض قطع Cut
 | 255 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 43 ) ليل / خاجى أمام منزلى محمد وفاطمة
 |  | 
                              |  | صوت الطبل | فاطمة                 :                 محمد محمد ... حصلنى . | لقطة كبيرةL.                   S.  للحارة وتتحرك                   مجموعة من المصلين حاملين أعلام ويخرجون من يسار الكادر , ثم                   يظهر محمد صاعداً السلالم أمام منزله وتظهر فاطمة فى الشرفة يسار                   كادر ويقف محمد وينظر لأعلى ناحية فاطمة قطع Cut
 | 256 | 
                              |  | صوت الطبول                 يعلو | فاطمة                :                 أنا مستنياك فى السطوح | لقطة متوسطةM.                   S.  لفاطمة                  من زاوية                   منخفضة Low Angle  فى الشرفة, ثم تدخل الى الغرفة قطع Cut
 | 257 |