|                                     وصف                   الصوت |                                     وصف                   الصورة |                   م  | 
                              |                                     الموسيقى |                                     المؤثرات |                                     الحوار |  |  | 
                              |  |  |  |  |  | 
                              |  |  |  | مشهد ( 44 ) ليلي / دخلى الغرفة
 |  | 
                              |  | صوت الطبل ينخفض |  | لقطة كبيرةL.                   S.  للغرفة وتدخل                   فاطمة يمين كادر وتتابعها الكاميرا Pan Right                  وترتدى الملاءة وتفتح الباب قطع Cut
 | 258 | 
                              |  | صوت مقبض الباب |  | لقطة قريبةClose                   up  لمقبض الباب وبه                   المفتاح ويتحرك المقبض و لاتستطيع أن تفتحه قطع Cut
 | 259 | 
                              |  |  |  | لقطة كبيرةL                   .S.  لفاطمة تتحرك                   يساراً وتتابعها الكاميراPan left وتفتح باب غرفة أخرى قطع Cut
 | 260 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 45 ) ليل / داخلى غرفة نوم الأم
 |  | 
                              |  |  |  | لقطة كبيرةL                   .S.  لغرفة الأم وهى                   نائمة يمين كادر وتنظر لها فاطمة ثم تتحرك بحذر يسار كادر                   وتتابعها الكاميراPan Left  وتخرج من الباب فى عمق الكادر قطع Cut
 | 261 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 46 ) ليل / داخلى الصالة
 |  | 
                              |                 دخول موسيقى ( 13 )
 |  |  | لقطة كبيرةL.                   S.  من يمين وتتحرك                   الكاميراPan Left  لتتابع فاطمة فى الصالة , ثم تتحرك ناحية يسار كادر                   وتخرج من الباب قطع Cut
 | 262 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 47 ) ليل / داخلى سلالم منزل فاطمة
 |  | 
                              |  |  |  | لقطة كبيرة لفاطمة من زاوية                   منخفضة وهى أمام باب الشقة تغلق الباب وترتدى الحذاء وتغطى شعرها                   بالملاءة , ثم تتحرك يمين كادر وتصعد السلم قطع Cut
 | 263 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 48 ) ليل / خارجى السطح
 |  | 
                              |                 نهاية موسيقى ( 13 )
 |  |  | لقطة كبيرة من زاوية مرتفعة                   High Angle  للسطوح تصعد فاطمة السلم من اليمين                   وتتحرك يساراً . ثم تقف وتنظر يساراً . ثم يدخل محمد وتتابعه                   الكاميرا Pan left يساراً ويتقابلا ويحضنا بععص ويقبلها قطع Cut
 | 264 | 
                              |  |  | فاطمة                 :                 عملت آيه يامحمد . طمنى ! محمد                 : ولا حاجة
 فاطمة                 : إزاى ! وبعدين ده العتر خطبنى يامحمد ؟
 محمد                 : مش عارف
 فاطمة                 : وآيه العمل ؟
 محمد                 : ده اللى بأفكر فيه . تعالى
 | لقطة متوسطةM.                   S.  لمحمد وفاطمة                   يقبلا بعض ثم ينظرا لبعض قطع Cut
 | 265 | 
                              |  |  |  | لقطة كبيرةL.                   S.  من زاوية مرتفعةHigh Angle                   للأثنين يتحركا يمين كادر وتتابعهما الكاميرا                   Pan Right , ثم يجلسا على                   أريكة خشبية فى عمق الكادر يميناً قطع Cut
 | 266 | 
                              |  |  | فاطمة                 :                 محمد . محمد                 : نعم
 فاطمة                 : ليه مابتدوَرش على وظيفة ؟ كل اللى معاهم شهادات بيعملوا                 كده .
 محمد                 : تمام وأنا راخر هاأعمل كده
 محمد                 : أنما تفتكر تلاقى وظيفة يامحمد ؟
 محمد                 : الاقى ماألاقيش ليه هو أنا مش زيهم
 | لقطة متوسطةM.                   S. 2 للأثنين فاطمة                   يمين كادر ومحمد يسار كادر , وتمسك فاطمة رابطة عنق محمد قطع Cut
 | 267 | 
                              |  |  | فاطمة                 :                 لو تعرف يامحمد آيه اللى عملته فى أمى النهاردة ؟ | لقطة قريبةClose                   up لوجه فاطمة تعتدل                   وتنظر يمين كادر قطع Cut
 | 268 | 
                              |  |  | محمد                 : معلش إتحملى .. مش هاتتجوزيه . | لقطة متوسطة قريبةM.                   Close up  لمحمد                   ينظر يمين كادر فى مواجهة الكاميرا قطع Cut
 | 269 | 
                              |  |  | فاطمة                 :                 إنجدنى يامحمد .. أنا قاعدة طول النهار , زى اللى كابوس خانقنى محمد                 : شفت الأرنب اللى فات هناك ده ؟
 | لقطة متوسطة للأثنينM.                   S. 2 كما فى                   لقطة ( 267 ) , ثم تشيح بوجهها يميناً وينظر محمد يسار كادر ثم يشير بيده
 قطع Cut
 | 270 | 
                              |  |  |  | لقطة متوسطةM.                   S.  لأرنب يجرى                   يساراً قطع Cut
 | 271 | 
                              |  |  | فاطمة                 :                 فكرتنى يامحمد .. أرنبتى ولدت إمبارح , ومن زعلى النهاردة مطليتش                 عليها تعال نشوفها . | لقطة متوسطة للأثنينM.                   S. 2 كما فى                   لقطة ( 269 ) ثم يقفا ويخرجا من يسار الكادر
 قطع                                      Cut
 | 272 | 
                              |  |  | فاطمة                 :                 تعالى يامسكسنة .. أنت زعلانة منى التهاردة ؟ .. أنا ماكنتش فاضية                 . | لقطة متوسطة كبيرةM.                   L. S.  للأثنين                   ناحية الكاميرا وتنحنى فاطمة وتتابعها الكاميرا لأسفل Tilt                   Down .                   وتمسك بالأرنب قطع Cut
 | 273 | 
                              |  |  | فاطمة                 :                 بوسها يامحمد .. خليها تصالحنى . عارفة مين اللى باسك ياعزيزة ؟ ده                 محمد .. قوليلى مش حلو ياعزيزة ؟ ... بتقولى آيه .. آه ياعفريتة .. محمد                 : قالت آيه يافاطمة ؟
 فاطمة                 : ده كلام سر .. خشى خشى .
 محمد                 : شوفى هاديين إزاى ؟
 
 | لقطة متوسطة لأثنينM.                   S. 2 محمد                   يمين كادر وفاطمة يسار كادر تمسك بالأرنب وتوجهه ناحيتة محمد                   ويقبل الأرنب وتطلقها من يدها , ثم ينظرا يسار كادر لأسفل قطع Cut
 | 274 | 
                              |  |  | صوت محمد :                 لا تفكير ولا قلبة دماغ . ولا وظايف يافاطمة . | لقطة قريبةClose                   up للأرانب وهى تأكل قطع Cut
 | 275 | 
                              |  |  | محمد :                 مين أسعد من دول ؟ فاطمة : ياما نفسى يامحمد نتلم كده فى عش ظريف بعيد عن أذية الناس                 , لا نحمل هم ولا نفكر فى حد , نعيش العمر , قلبنا على بعض ,
 | لقطة متوسطةM.                   S. كما فى لقطة (                   274 ) قطع  Cut
 | 276 | 
                              |  |  | فاطمة                 :                 إذا حد إشتكى , زميله يواسيه . نقرح سوا ونسعد بالدنيا وحلاوتها ,                 يبقى لنا أولاد , نراعيهم ونهنيهم , ونجدد بحبهم أحلامنا الجميلة                 طول العمر . صوت محمد : فاطمة .. بتعيطى ؟
 فاطمة                 : لأ .. أعيط من آيه ؟
 | لقطة قريبةClose                   up لفاطمة تنظر يسار                   كادر , ثم تخفض رأسها وتبكى قطع Cut
 | 277 | 
                              |  |  | محمد                 :                 خليكى شجاعة . مافيش ورد من غير شوك يافاطمة . اللى مايشوفش                 المتاعب مايعرفشى بعدها لذة النعيم والراحة ,؟ ورينى إبتسامتك ,                 خليها تنور لى طريق الأمل ., أيوة كده . | لقطة متوسطة                   M. S.  لمحمد يمسك                   كتفها قطع Cut
 | 278 | 
                              |  |  | محمد                 :                 ودلوقت ياللا بينا أنت إتأخرت , ويمكن امك تلاحظ غيابك , ويبقى                 فيها كلام وحديت . | لقطة متوسطة كبيرةM.                   L. S للأثنين ,                   ثم يقفا وترتفع الكاميرا لتتابعهما لأعلىTilt                   up ويخرجا من يمين الكادر قطع Cut
 | 279 | 
                              |                 دخول موسيقى ( 14 )
 |  | فاطمة                 : أشوفك إزاى يامحمد ؟ محمد                 : خليها للظروف . بلاش نخاطر زى الليلة , دلوقت مش زى الأول ,                 العيون مفتحة حواليك .
 فاطمة                 : محمد !
 | لقطة كبيرةL.                   S.  من زاوية مرتفعة                   للأثنين High Angle  يتحركا ناحية السلم , وتنزل فاطمة ثم تعود ثانية قطع Cut
 | 280 | 
                              |  |  | محمد                 : فيه آيه يافاطمة ؟ فاطمة                 : مش قادرة أسيبك وأنزل . خايفة ماأشوفكش بعد كده
 محمد                 : آيه الوهم ده ! أنا جنبك تمللى .
 | لقطة متوسطة للأثنينM.                   S. 2 وتدخل                   فاطمة من اليمين وتصبح بين زراعيه بروفيل قطع Cut
 | 281 | 
                              |  | صوت خطوات | محمد                 :                 إرجعى لأودتك دلوقت , وحاتضحكى بكرة على المخاوف دى كلها | لقطة قريبة                   Close up لمحمد من زاوية                   مرتفعة High Angle ينظر يمين لأسفل قطع                                      Cut
 | 282 | 
                              |  |  | فاطمة                 :                 حد طالع يامحمد . محمد                 : مش بأقولك . أهه ده اللى كنت عامل حسابه يافاطمة ..
 فاطمة : تعالى
 | لقطة قريبةClose                   up لفاطمة من خلف                   ظهر محمد تنظر فى اتجاهه ثم تنظر يسار كادر للخلف قطع  Cut
 
 | 283 | 
                              |  | صوت خطوات |  | لقطة كبيرة للأثنينL.                   S.  يتحركا                   ناحية عمق الكادر ويدخلا غرفة , ثم يصعد السم الملحن ويتحرك                   ناحية العمق ويغلق الباب قطع Cut
 | 284 |