|                                     وصف                   الصوت |                                     وصف                   الصورة |                   م  | 
                              |                                     الموسيقى |                                     المؤثرات |                                     الحوار |  |  | 
                              |  |  |  |  |  | 
                              |  |     |  | مشهد ( 58 ) ليل / خارجى المقهى
 |  | 
                              |  |  | الحانوتى                 :                 ماتزعلش ياسى محمد ... أبوك إزيه دلوقت ؟ محمد                 : لسه عيان .
 االحانوتى                 : هو المزاد الساعة كام بكرة
 محمد                 : الساعة عشرة
 الحانوتى                 : يحلها ألف حلال .
 | لقطة متوسطة                  M .S.  لمحمد جالس على                   مائدة فى المقهى ويضع صبى المقهى القهوة لمحمد , ثم تنزل                   الكاميرا لأسفلTilt Down بدخول الحانوتى ويجلس يمين كادر قطع Cut
 | 309 | 
                              |  |  | الحانوتى:                 أنا عندى زبون سقع واحد بيه قد الدنيا , إذا كان ربنا يفرجها وياخد                 أجله , من هنا للصبح أقبَضك ياعم تدفع المتأخر وتحوَش البيع ,                 وتبقى الأشيا معدن . | لقطة متوسطة قريبةM.                   Close up للحانوتى                   ينظر يسار كادر قطع Cut
 | 310 | 
                              |  |  | محمد                 :                 الله يجازيك ياحاج روحى بقى علشان تفك ضيقتنا , نموت لنا واحد ؟ | لقطة متوسطة قريبةM                   .Close up لمحمد من                   زاوية مرتفعة ينظر يمين كادر قطع Cut
 | 311 | 
                              |  |  | الحانوتى                 :                 نموت لنا واحد ؟ أستغفر الله العظيم يارب . أنت حتكفر ياسى محمد ,                 ولا آيه ؟ .. هو إحنا حنخنقه ؟ ده شغل عزرائيل ! | لقطة متوسطة لأثنين                   M. S. 2 كما فى                   لقطة ( 309 ) اختفاء تدريجى
 | 312 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 59 ) نهار / خارجى الحارة
 |  | 
                              | دخول موسيقى (15 )
 | صوت الحارة وخطوات الحصان
 |  | لقطة متوسطة كبيرة                   M .L S لمحمد فى                   مقدمة الكادر ويلتفت عكس اتجاه الكاميرا ويظهر المحضر والمساعد                   يقوما بالحجز ومحمد يتحرك يميناً ويساراً قطع Cut
 | 313 | 
                              |  |  |  | لقطة متوسطة                   M. S.  لفاطمة فى                   الشرفة من زاوية منخفضة Low Angle تنظر يميناً قطع Cut
 | 314 | 
                              |  |  |  | لقطة كبيرةL.                   S.  من زاوية مرتفعةHigh Angle                   للحارة ويظهر جواد أبيض يقوده السايس ويدور فى دائرة وحوله يقف                   الناس ملتفون قطع Cut
 | 315 | 
                              |  |  |  | لقطة متوسطة كبيرة                   M .L. S. للعتر                   ينظر يسار كادر وبجواره مجموعة من الرجال , ثم ينظرون ناحية                   اليمين قطع Cut
 | 316 | 
                              |  |  |  | لقطة كبيرة                   L. S.  لمحمد فى الخلفية                   وينظر فى اتجاه الكاميرا ومجموعة من الرجال ملتفون حوله قطع Cut
 | 317 | 
                              |  |  | شبك : مسكين سى                 محمد .. صعبان علىَ الحداد : ولاأبوه اللى راقد فوق .
 شبك : والندل اللى ماعندوش دم , مايحلالوش شرا كارتة إلا الساعة دى                 .
 | لقطة متوسطة كبيرة                   M. L. S.  لشبك                   الإسكافى يسار كادر والحداد جالس على عربة قديمة وينظرا فى اتجاه                   بعضهما , ثم ينظر شبك يسار كادر قطع Cut
 | 318 | 
                              |  |  |  | لقطة كبيرةL.                   S.  من زاوية مرتفعةHigh Angle                   للجواد والسايس يلف به قطع Cut
 | 319 | 
                              |  |  |  | لقطة متوسطةM.                   S.  لمحمد يتحرك                   يسار ويمين وخلفه المحضر قطع Cut
 | 320 | 
                              |  |  |  | لقطة متوسطةM.                   S.  لفاطمة تنظر فى                   اتجاه الكاميرا قطع Cut
 | 321 | 
                              |  |  |  | لقطة متوسطة كبيرة                   M. L. S.  للعتر كما                   فى لقطة (316 ) قطع Cut
 | 322 | 
                              |  |  |  | لقطة قريبةClose                   up لرأس الجواد                   وتتابعه الكاميرا  وهو يجرى  Tracking قطع Cut
 | 323 | 
                              |  |  |  | لقطة كبيرة                   L. S.  للجواد يجرى يسار                   كادر من زاوية مرتفعة High Angle  وتتابعه الكاميرا يساراً , ويخرج من الكادر                   وتثبت الكاميرا على العتر وصبيانه قطع Cut
 | 324 | 
                              | نهاية موسيقى ( 15  )
 |  | البائع                 :                 قلت آيه يامعلم ؟ العتر                 : أنا ماأدفعش غير كده . إذا كان عاجبكم الفلوس جاهزة                  .
 البائع                 : ماهو لازم تزودها كمان خمسة جنيه يامعلم .
 العتر : ولا خمسة تعريفة .. أنا كلمتى واحدة .
 البائع : النهاية .. مبروك عليك .
 
 | لقطة متوسطة                   M. S.  للعتر يمين كادر                   ويلتفت البائع  ناحيته قطع Cut
 | 325 | 
                              |  |  | العتر : آه ماهو                 أنا مايهمنيش الفلوس | لقطة قريبة للعتر بروفيل                   يسار كادر وينظر لأعلى يمين كادر ويشير بالنقود قطع
 | 326 | 
                              |  |  |  | لقطة قريبة لفاطمة تنظر يسار                   كادر , ثم تلتفت عكس اتجاه الكاميرا قطع
 | 327 | 
                              |  |  | العتر : الحقيقة                 إن العز التمام لقيته أنقح فى ركوب الخيل .... خد عد دول . | لقطة متوسطة للعتر يعطى                   النقود للبائع قطع
 | 328 | 
                              |  |  |  | لقطة قريبة للعتر ينظر يسار                   كادر ويمسك شاربه قطع
 | 329 | 
                              |  |  | المحضر : هاتدفع                 ولا نبيع ياسى محمد ؟ محمد : بيع .
 المحضر : ياللا ياجعفر ..ابتدى شوف شغلك .
 | لقطة كبيرة لمحمد من زاوية                   مرتفعة يمين كادر , يقف المحضر بالدفتر قطع
 | 330 | 
                              |  |  |  | لقطة قريبة للعتر من زاوية                   منخفضة ينظر للخاتم الذهب فى يده ويبتسم , ثم يرفع رأسه قطع
 | 331 |