|                                     وصف                   الصوت |                                     وصف                   الصورة |                   م  | 
                              |                                     الموسيقى |                                     المؤثرات |                                     الحوار |  |  | 
                              |  |  |  |  |  | 
                              | دخول موسيقى مارش                 جنائزى   |  | جعفر                 :                 إبتدينا المزاد .. اللى معاه فلوس يتقدم .. مرايه بداير مشطوف 175                 طول فى 85 عرض .. هيه مين هايفتح المزاد ؟ | لقطة كبيرةL.                   S.  لمحمد يتحرك                   ناحية الكاميرا وينظر فى اتجاهها قطع Cut
 | 332 | 
                              |  |  |  | لقطة كبيرة                   L. S.  كما فى لقطة ( 330 )
 ويتحرك محمد فى اتجاه الكاميرا
 قطع Cut
 | 333 | 
                              |  |  |  | لقطة كبيرةL.                   S.  من وجهة نظر محمد                   لحملة القماقم يتحركون يميناً ويحملون نعشاً ويظهر المشيعون فى                   ملابس سوداء قطع Cut
 | 334 | 
                              |  |  | محمد                 :                 استنى من فضلك . دقيقتين يامحجوب أفندى . محجوب                 : طيب أستنى .
 | لقطة كبيرةL.                   S.  من زاوية مرتفعة High Angle                   لمحمد يلتفت عكس أتجاه الكاميرا ثم يلتفت ناحية الكاميرا .                   وتقترب الكاميرا منه حتى يصبح فى حجم لقطة قريبة                   Close up قطع Cut
 | 335 | 
                              | نهاية                 الموسيقى الجنائزية
 دخول موسيقى
 ( 16 )
 |  |  | لقطة كبيرةL.                   S.  للجنازة كما فى                   لقطة ( 334 ), ثم تتحرك الكاميرا Pan Right                  ناحية الحانوتى وهو ينزل سلالم                   الحارة جرياً لليمين ويصل الى محمد ويعطيه النقود  ويلتفت                   محمد يميناً وتتابعه الكاميرا  Pan                   Right قطع Cut
 | 336 | 
                              |  |  | محمد                 :                 إتفضل الفلوس أهيه . | لقطة متوسطة                   M .S.  لمحمد وخلفه                   مجموعة الرجال . ثم يعود للحانوتى وتتابعه الكاميرا يساراً                  Pan Left. ثم                   ينظر يمين كادر قطع Cut
 | 337 | 
                              |  |  | صوت الحانوتى :                 ياقوى على كل قوى يارب . ياكاشف ستر                 الأعادى يافارسهم بقوتك | لقطة متوسطة                   M .S.  للعتر يتقدم                   للأمام وينظر يسار كادر قطع Cut
 | 338 | 
                              |  |  | الحانوتى                 :                 اللى دبرها فى الحجز يدبرها فى الوظيفة . والنبى لاتفرج وآدى دقنى                 آهه . | لقطة متوسطةM.                   S.  لمحمد والحانوتى                   يبتسمان , ثم ينظرا يمين كادر . ثم ينظرا يسار كادر قطع Cut
 | 339 | 
                              | دخول موسيقى ( 17 )
 
 |  |  | لقطة كبيرة                   L .S.  لسيارة الباشا                   تدخل من اليسار وتتحرك يميناً وتتابعها الكاميرا يميناً                   Pan Right , وتقف . قطع Cut
 | 340 | 
                              |  |  |  | لقطة متوسطة كبيرة                   M .L. S.  للسيارة                   تقف أمام منزل محمد ويخرج السائق ويتحرك يمين كادر وتتابعه                   الكاميرا يميناًPan Right  ناحية باب منزل فاطمة قطع Cut
 | 341 | 
                              |  |  |  |  |  | 
                              |  |  |  | مشهد ( 60 ) نهار / داخلى
 سلم منزل فاطمة
 |  | 
                              | نهاية موسيقى (17 )
 | خطوات السائق صوت دقات الباب
 |  | لقطة كبيرةL                   .S.  من زاوية مرتفعةHigh Angle                   للسائق يدخل من الباب ويتحرك يميناً ويصعد السلم وتتابعه                   الكاميراPan Right  وهو يدق على الباب قطع Cut
 | 342 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 61 ) نهار / داخلى صالة منزل فاطمة
 |  | 
                              |  |  | السائق                 :                 سعادة الباشا وصل النهاردة من أوروبا وعايز محمد أفندى حالاً دلوقت                 . | لقطة متوسطةM                   .S.  لأم فاطمة ويدخل                   السائق بعد أن تفتح الباب ويقف يمين كادر قطع Cut
 | 343 | 
                              |  |  | الأم                 :                 محمد أفندى .. محمد أفندى فى البيت اللى قدامنا , تلاقيه حضرتك                 دلوقت فى فى دكان المزين اللى فى الحارة . | لقطة قريبة                   Close up لأم فاطمة تنظر                   يسار كادر قطع Cut
 | 344 | 
                              |  |  |                 الأم                 :                 فاطمة , فاطمة صوت                 فاطمة                 : بتندهيلى ياأمه ؟
 الأم                 : تعالى أسمعى . واحد باشا باعت مرسال لمحمد أفندى علشان                 يقابله .
 فاطمة                 : باشا .!
 الأم                 : أيوة أيوة .. لازم فيها حاجة مهمة , معرفة الناس الكبار                 كلها مكسب .
 | لقطة متوسطةM                   .S.  كما فى لقطة ( 343 ) ويخرج السائق وتغلق الباب وتتحرك يمين كادر , ثم تدخل فاطمة الكادر                   من اليمين
 مسح Wipe
 | 345 |