|                                     وصف                   الصوت |                                     وصف                   الصورة |                   م  | 
                              |                                     الموسيقى |                                     المؤثرات |                                     الحوار |  |  | 
                              |  |  |  |  |  | 
                              |  |  |  | مشهد ( 92 ) نهار / داخلى مكتب محمد وعدلى
 |  | 
                              | دخول موسيقى ( 23 )
 |  |  | لقطة قريبةClose                   up لليافطة على مدخل                   المكتب " المكتب التجارى محمد وعدلى " مسح Wipe
 | 502 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 93 ) نهار / داخلى المكتب
 |  | 
                              |  |  | عدلى : آلو ..                 أيوة يافندم أنا شريكه . أيوة الفواتير وصلتنا . حنرد عليكم بعدين                 . طيب متشكر . | لقطة متوسطةM.                   S  للمكتب ويظهر                   التليفون عليه من زاوية مرتفعة High Angle, ويدخل عدلى الكادر ويلتقط                   السماعة , وترتفع الكاميرا لأعلى Tilt up , ثم يتحرك يميناً وهو يصفرَ                   ويمسك ملفاً ويصعد على سلم خشبى وتتابعه الكاميرا يميناً                   Pan Right, ثم                   ينظر يمين كادر . قطع Cut
 | 503 | 
                              |  | صوت جرس الباب | عدلى : عملت آيه                 ! محمد : إيدك على الرهان
 عدلى : لا ياشيخ بتتكلم جد !
 محمد : قبلوا بخمسة وتمانين , والكونتراتوا إتمضى .
 عدلى : أنت هايل .. أنت مدهش .. زبون .. إلحق .
 | لقطة متوسطةM.                   S  لمحمد يفتح                   الباب ويدخل وتتابعه الكاميرا يساراً Pan                   Left ويصبح هو وعدلى فى حجم لقطة                   متوسطةM. S  وينزل عدلى من على السلم ويلقيا بالأوراق فى الهواء فرحين                    , ثم يخرج عدلى من يمين كادر قطع Cut
 | 504 | 
                              | نهاية موسيقى ( 23 )
 |  | عدلى : لمَ الورق                 اللى فى الأرض . | لقطة متوسطةM.                   S  لعدلى يعدل من                   وضع الجاكيت , ثم يفتح الباب وينظر فى اتجاه الكاميرا قطع Cut
 | 505 | 
                              |  |  |  | لقطة متوسطة كبيرة لعدلى                   يخرج من الباب الى الصالة ويتحرك يميناً ويفتح الباب وتظهر فاطمة قطع Cut
 | 506 | 
                              |  |  | عدلى : إتفضلى . | لقطة متوسطة لفاطمة من خلف                   ظهر عدلى قطع Cut
 | 507 | 
                              | دخول موسيقى ( 24 )
 |  |  | لقطة كبيرة لفاطمة تدخل من                   الباب وعدلى يتحرك خلفها وتتابعهما الكاميرا يساراً ويفتح باب                   المكتب لها وتدخل قطع
 | 508 | 
                              |  |  |  | لقطة متوسطة لمحمد فى مواجهة                   الكاميرا ويعدل من وضع البدلة , ثم يجلس على المكتب وتنزل                   الكاميرا لأسفل قطع Cut
 | 509 | 
                              |  |  | فاطمة : سعيدة                 يامحمد . تسمح لى أقعد محمد : إتفضلى . نعم !
 | لقطة متوسطة كبيرة لفاطمة                   تدخل من اليمين ومحمد أمام المكتب مستنداَ عليه يسار كادر وعدلى                   يقف خلف فاطمة . ثم تجلس قطع Cut
 | 510 | 
                              |  |  | فاطمة : غريبة كل                 اللى فى دماغى راح . مانيش عارفة أقولك آيه ! | لقطة قريبة لفاطمة قطع
 | 511 | 
                              |  |  | محمد : هو فيه                 حاجة لسه هاتتقال . | لقطة متوسطة لمحمد ينظر أسفل                   الكادر قطع
 | 512 | 
                              |  |  | عدلى : تسمحوا لى                 أنسحب أنا . | لقطة متوسطة لعدلى ينظر يسار                   كادر قطع
 | 513 | 
                              |  |  | فاطمة : لا خليك                 من فضلك صوت محمد : عايزة آيه !
 فاطمة : محمد (تبكى )
 | لقطة متوسطة لفاطمة تنظر                   للخلف وتشير لعدلى الذى يظهر جزء من جسده فى يمين الكادر . ثم                   تنظر فى اتجاه الكاميرا قطع
 | 514 | 
                              |  |  | محمد : من فضلك                 هنا محل شغل . الدنيا واسعة عيطى فى حتة تانية . | لقطة متوسطة لمحمد ينظر                   ناحية الكاميرا قطع
 | 515 | 
                              |  |  | فاطمة : سامحنى                 يامحمد . صوت محمد : على آيه !.. ماإنتهينا خلاص ..
 فاطمة : محمد .. إرحم زلى . ماليش لسان اتكلم .
 صوت محمد : مافيش لزوم للتمثيل ده كله .
 | لقطة قريبة لفاطمة تنظر                   ناحية الكاميرا قطع
 | 516 | 
                              |  |  | محمد : وفرى                 دموعك , وسيبينا نشوف أشغالنا . | لقطة متوسطة لمحمد كما فى                   لقطة (515) قطع
 | 517 | 
                              |  |  | عدلى : مش كده                 يامحمد مايصحش | لقطة متوسطة لعدلى ينظر يسار                   كادر قطع
 | 518 | 
                              |  |  | فاطمة : سيبه                 معاه حق أنا أستاهل أكتر محمد :النهاردة بس اللى عرفتى كده . لما بقى لى مكتب . لما راحت                 البدلة الصفرا
 فاطمة : لا يامحمد عرفت قيمتك لما عشت بعيد عنك .
 محمد : آيه الشعور الجميل ده . ده أنا معجب قوى . تقريظ لطيف جداً                 ياعدلى . ماكناش فاهمين الناس بتقدرنا للدرجة دى . ده إحنا أتارينا                 حاجة مهمة خالص .
 | لقطة كبيرة للثلاثة , ثم                   تتحرك الكاميرا لليسار لتتابع محمد وهو يتحرك خلف المكتب ويمسك                   فى يده كرة بليارد ويلقيها فى الهواء قطع
 | 520 | 
                              |  |  | محمد : نعم ..                 وآيه تانى .؟ | لقطة متوسطة لمحمد يجلس خلف                   المكتب وينظر يمينا ً قطع
 | 521 | 
                              |  |  | فاطمة : بلاش                 تصفح عنى يامحمد . لكن على الأقل خللى فى قلبك شوية رحمة . حرام                 وأنت فى قوتك تدوسنى بالشكل ده . كان فى إمكانك تقوللى لأ . وكانت                 بزيادة أنى أسمع الكلمة دى وحدها , من غير ماتقطع فى قلبى .                 وتعذبنى العذاب ده | لقطة قريبة لفاطمة , تنظر فى                   اتجاه الكاميرا قطع
 | 522 | 
                              |  |  | صوت فاطمة : أنا                 بنى أدمة يامحمد . وكل أنسان بيغلط , وربنا بيتوب على اللى يعصاه . | لقطة متوسطة لمحمد , ثم يرفع                   عينيه  وينظر يمين كادر . قطع
 | 523 | 
                              |  |  | فاطمة : ماكنتش                 أفتكر أنك تتشفى بالقسوة دى كلها فى بلوتى وآلامى .. حرمتنى من                 ذكرى جميلة , كان بيعزينى أنى أعيش بيها . | لقطة قريبة لفاطمة تنظر                   للكاميرا قطع
 | 524 | 
                              | دخول موسيقى ( 25 )
 |  |  | لقطة كبيرة للثلاثة , ثم تقف                   فاطمة وتتحرك يميناً وتتابعها الكاميرا وورائها عدلى مسح Wipe
 | 525 |