|                                     وصف                   الصوت |                                     وصف                   الصورة |                   م  | 
                              |                                     الموسيقى |                                     المؤثرات |                                     الحوار |  |  | 
                              |  |  |  |  |  | 
                              |  |  |  | مشهد ( 93 ) نهار / داخلى سلم مكتب محمد وعدلى
 |  | 
                              | نهاية موسيقى ( 24 )
 |  | العتر                 :                 جاية من ورايا تتفقوا سوا . | لقطة كبيرة                   L. S.  لفاطمة تدخل                   الكادر من اليسار وتتحرك لتنزل السلالم وتتابعها الكاميراPan                   Right  يميناً                   ويظهر العتر واقفاً على السلم يمين كادر قطع Cut
 | 526 | 
                              |  |  | صوت                 العتر                 :                 لكن ده بعدك . ده انا ادبحه واشرب من دمه . | لقطة متوسطة قريبةM.                   Close up لفاطمة                   تقف وتنظر يمين كادر قطع Cut
 | 527 | 
                              |  |  | العتر                 :                 الليلة المولد .. والليلة حنتجوز .. قسماً بالله لو عتب الحتة                 لأشرحه قدام عينيك . | لقطة متوسطة                   M .S  للعتر بروفيل                   ومستنداً بيده على الدرابزين ناظراً يسار كادر قطع Cut
 | 528 | 
                              |  |  | العتر                 :                 فوتى قدامى إمشى . | لقطة كبيرةL.                   S  للعتر يقف يمين                   وفاطمة أعلى الدرج وتنظر يمين . وتتحرك فيفسح العتر الطريق لتنزل                   السلم , وينزل خلفها العتر قطع Cut
 | 529 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 94 ) نهار / داخلى المكتب
 |  | 
                              |  |  | عدلى                 :                 يامحمد أنت كنت وياها قاسى جداً . قاسى لدرجة أنى أنا وأنت بتتكلم                 كنت بأحس برعشة تلجت جسمى . انت كنت شخص تانى غير اللى أعرفه طول                 عمرى . محمد                 : أرجوك ياعدلى تقفل الموضوع ده خالص .
 عدلى                 : ليه يامحمد تحطم قلبك بإيدك ؟ انا عارف أنك بتحبها .
 محمد :                 حييجى يوم وأنساها .
 عدلى                 : هى عملت وياك أكتر من اللى عملته أنا ؟ ومع ذلك سامحتنى                 ولما إديتنى فرصة , إنصلحت آهه . وبقيت إنسان جديد .
 | لقطة متوسطة                   M. S.  لمحمد جالساً                   خلف مكتبه وعدلى واقفايسار كادر مستنداً بظهره على المكتب قطع Cut
 | 530 | 
                              |  |  | صوت                 عدلى                 :                 ماتنساش الوسط اللى عاشت فيه , وقدر الفرق , بين عقلك أنت وعقلها                 هى ... أنت ماصعبتش عليك دموعها يامحمد ؟ محمد                 : وأنا كنت صعبت على عليها لما تخلت عنى فى أشد أوقات حياتى ؟
 عدلى                 : ماتقارنهاش بروحك ,
 | لقطة متوسطةM                   .S.  لمحمد يتحرك                   يسار كادر ويميناً خلف المكتب وتتابعه الكاميراPan                   left  , ثم يدخل عدلى                   من اليسار ويخرجا من اليمين قطع Cut
 | 531 | 
                              |  | دخول موسيقى "                 حسب الله " | عدلى                 :                 دى محتاجة لعطفك .ولازم صدرك يتسع لها ردها يامحمد .. وتأكد أنك                 هاتكون سعيد ... وأنت النهاردة بعد الصفقة اللى تميتها بالنجاح ده                 , هاترجع لأهلك بكرامتك , زى ماكنت بتتمنى . والليلة المولد ,                 واتصور حالتها                بعد اللى عملته فيها .. روح لها يامحمد . محمد                 : أفكر .
 | لقطة متوسطةM                   .S  لمحمد والجالس                   على الأريكة ويتحرك عدلى ليجلس بجواره . ويظل محمد يقذف بالكرة ,                   ثم يأخذها عدلى ويبتسما لبعضهما البعض اختفاء تدريجى                   Fade-out
 | 532 |