|                                     وصف                   الصوت |                                     وصف                   الصورة |                   م  | 
                              |                                     الموسيقى |                                     المؤثرات |                                     الحوار |  |  | 
                              |  |  |  |  |  | 
                              |  |  |  | مشهد ( 103 ) ليل / خارجى أمام منزل محمد
 |  | 
                              |  |  | محمد :                 روح أنت إندهلى الجماعة من القهوة وإستنانى . | لقطة متوسطة كبيرة                  M. L. S.  لمحمد                   يخرج من باب البيت وخلفه عدلى يمين كادر , ثم يتحرك محمد يسار                   كادر وتتابعه الكاميرا Pan Left  ويخرج من يمين كادر قطع Cut
 | 560 | 
                              |  |  |  | مشهد ( 104 ) ليل / داخلى سلم منزل فاطمة والشقة
 |  | 
                              |  |  |  | لقطة كبيرةL.                   S.  لمحمد من زاوية                   مرتفعةHigh Angle  يدخل من الباب ويصعد السلم بين المعزومين وتتابعه                   الكاميرا يميناً  Pan Right قطع Cut
 | 561 | 
                              | نهاية موسيقى ( 25 )
 |  |  | لقطة متوسطة كبيرةM                   .L. S.  لمحمد                   يدخل من الباب فى صالة البيت وينظر يمين كادر قطع Cut
 | 562 | 
                              |  |  | محمد :                 أنا هاحملك المسئولية أنت واللصين دول . العتر :                 فيه آيه ياواد . أنت جاى هنا ليه؟ أخرج بره ؟
 | لقطة متوسطة كبيرةM.                   L. S.  للعتر                   يمين والمآذون وعاشور فى عمق الكادر , ثم يدخل محمد من يسار كادر                   ويقف عكس اتجاه الكاميرا , ثم يقف العتر قطع Cut
 | 563 | 
                              |  |  | عاشور :                 ماتجيش يامعلم تطرده من بيتى إزاى العتر : وهو ليه آيه هنا ! عاوز آيه أنت
 المآذون :                 حلمك يامعلم لما نشوف .
 | لقطة كبيرةL.                   S.  لعاشور والعتر ,                   والمدعوين فى مقدمة الكادر قطع Cut
 | 564 | 
                              |  |  | محمد :                 عقد الجواز إذا كتبته يعتبر لاغى . | لقطة متوسطة قريبةM.                   Close up لمحمد                   ينظر يمين كادر قطع Cut
 | 565 | 
                              |  |  | العتر :                 آيه ! لاغى . | لقطة قريبةClose                   up للعتر ينظر يسار                   كادر قطع
 | 566 | 
                              |  |  | المآذون :                 إزاى ! عاشور                 : فيه آيه يامحمد ؟
 | لقطة متوسطةM.                   S.  لعاشور والمآذون                   ينظرا يسار كادر قطع Cut
 | 567 | 
                              |  |  | رجل :                 آيه الحكاية ؟ رجل 2 : آيه ؟
 رجل3 : ماتفهمونا .
 | لقطة متوسطةM.                   S.  للمدعوين رجال                   المعلم ينظرون يمين كادر قطع Cut
 | 568 | 
                              |  | صوت الضربة | المآذون                 :                 هايكون إزاى لاغى . أدى العريس وآدى والد العروسة وآدى الشهود , وإنقضت                 أيام العدة . محمد                 : لأ . دى تثبت إن المدة تنتهى بكرة .
 العتر                 : آيه هو اللى بكرة ولاَ بدرى تروح من إيدى بعد ده كله .
 المآذون                 : كلامه صحيح يامعلم .
 العتر                 : صحيح ولاَ مش صحيح .
 عاشور                 : يعنى آيه تضربه !
 | لقطة متوسطة كبيرة للأربعةM.                   L. S  ويمد محمد يده بالورقة  , ثم ينظر المآذون للورقة , ينظر                   للعتر . ثم يتحرك العتر يساراً ناحية محمد ويجذبه , ثم يضربه على                   رأسه من الخلف أحد رجال العتر بالعصا ويسقط محمد قطع Cut
 | 569 | 
                              |  |  | العتر                 :                 أنا مستقتل . أنا أروح اللومان . عاشور                 : هى حاجة بالعافية .
 | لقطة متوسطةM.                   S.  للعتر يميناً                   وعاشور يساراً قطع Cut
 | 570 | 
                              |  | صوت                 المتعاركين |  | لقطة كبيرة                   l. S.  للعتر يرفع عاشور                   ويلقيه على الأرض بجوار محمد الملقى على الأرض , يشتبك كل                   الموجودين , ثم يتحرك العتر يميناً وتتابعه الكاميراPan                   Right  ناحية غرفة                   نوم فاطمة قطع Cut
 | 571 | 
                              |  |  |  | لقطة متوسطة                   M. S. للعتر يفتح                   الباب قطع Cut
 | 572 |