|                                     وصف                   الصوت |                                     وصف                   الصورة |                   م  | 
                              |                                     الموسيقى |                                     المؤثرات |                                     الحوار |   |   | 
                              |  |  |  | مشهد 					61 					نهار 					/ 					داخلي  					بيت المأمور |  | 
                              |  | صوت البيانو |  | 					fade in 					Medium Shot 					لخديجة جالسة profile 					تعزف على البيانو، ثم تتحرك الكاميرا 					pan left حتى 					تصل الى آمنة واقفة أمام مرآة تولع شمعة تتحرك الكاميرا					chariot in 					على المرآة حيث انعكاس صورة آمنة عليها dissolve | 197 | 
                              |  |  |  | مشهد 					62 					نهار 					/ 					داخلي  					حجرة المعيشة |  | 
                              | 								دخول موسيقى 21 |  |    | تدخل آمنة من يمين الكادر حاملة ابريق به 					ماء، وتتحرك معها الكاميرا pan left 					حتى يظهر المأمور وزوجته rear 					وآمنة جالسة على الأرض face 					تعسل رجل المأمور وتدخل عليها الكاميرا 					chariot in من 					بينهما dissolve | 198 | 
                              |  |  |  | مشهد 					63 					نهار 					/ 					داخلي  					حجرة الضيوف |  | 
                              |  |  |  | Medium Shot 					للخوجة وخديجة وآمنة تقدم لهما القهوة، ثم تتحرك نحو ركن 					الحجرة ومعها الكاميرا chariot in 					حتى يتحول الحجم الى close-up 					على وجهها dissolve | 199 | 
                              |  |  |  | مشهد 					64 					نهار 					/ 					خارجي  					أمام سور بيت المهندس |  | 
                              |  |  | صوت آمنة (voice 					over 					على الصورة): وخرجت منها للموت، هنا جابلت الحب وأعطاها 					السعادة بإيد والشقى بإيد.. هنا عرفت المهندس.. يا ترى شكله 					ايه؟.. | Very Long Shot 					لآمنة تمشي بجانب السور مع حركة كاميرا 					pan right حتى 					تصل الى بوابة الفيلا وتقف rear 					cut | 200 | 
                              |  |  | صوت آمنة (voice 					over 					على الصورة): حاله ايه؟.. فاكر هنادي ولّا نساها؟.. | Medium Close-up 					على وجه آمنة واقفة على البوابة 					cut | 201 | 
                              |  |  | صوت آمنة (voice 					over 					على الصورة): هو كان الحياة بالنسبة لها | Medium Shot 					للبيت نفسه 					cut | 202 | 
                              |  |  | صوت آمنة (voice 					over 					على الصورة): يا ترى هي ايه بالنسبة له | نفس تكوين لقطة 201 					cut |  | 
                              |  |  | الحارس: بتعملي ايه هنا يا بت 					آمنة: ولا حاجة أني واجفة الحارس: ايه اللي واقفة.. 					وما يحللكيش الواقفة الا عند الجنينة.. انتي حرامية آمنة: أني.. اعمل معروف 					دني غلبانة.. الحارس: دي مش أول مرة 					أشوفك فيها بتحومي حولين البيت.. جدامي عل بوليس جدامي.. | Medium Shot 					لآمنة rear 					ثم يدخل الحارس فجأة من يمين الكادر ويمسكها من كتفها           يأخذها ويخرجا من 					شمال الكادر 					cut | 203 | 
                              |  |  | آمنة: بوليس ايه.. اعمل معروف 					الحارس: ادخلى جدامي الخادمة: يا بسيوني مش 					كده.. انتي ايه اللي جابك هنا.. الحارس: انطجي آمنة: أني بدور على هنادي الحارس: انتي يا بت تعرفي 					هنادي؟ آمنة: بلدياتي.. وصحبتي الحارس: ومجلتيش كده ليه 					من الصبح.. ولسانك مربوط ليه.. هنادي طفشت من هنا من زمان | Very Long Shot 					للخادمة الجديدة التي تعمل عند المهندس، ثم يدخلا من يمين الكادر     تخرج الخادمة من 					التكوين وتتحرك الكاميراtilt down 					بسيط عليهما           					cut | 204 | 
                              |  |  | الخادمة: هنادي.. 					هنادي تبجي مين؟ الحارس: اللي كانت هنا قبل 					منك.. بس لا مؤاخذة بقى كانت أحلى.. مش عارف  ليه ما 					عجبهاش الحال الخادمة: طفشت من وشك 					العكر الحارس: هييي الخادمة: هي هنادي كانت 					صحبتك؟ آمنة: ايوة.. فتك بعافية الخادمة: ما تجعدي لما 					تشربي الشاي معايا آمنة: معلش اتأخرت الخادمة: انتي بتشتغلي آمنة: ايوة عند المأمور 					الخادمة: 					تبجي اريبة من هنا آمنة: 					براد الشاي على النار.. خشي ما تشربي معايا.. تعالي.. تعالي 					يختي.. تعالي | Long Shot 					للخادمة قادمة، ثم تتحرك الكاميرا 					pan left فيظهر الثلاثة في التكوين         ثم تتحرك نحو آمنة   					تتحرك آمنة شمال الكادر ومعها الكاميراpan 					left فيخرج بسيوني من الكادراج، لكن 					الخادمة تتبعها         					فتأخذها من يدها وتتحركا لليمين مع					pan right dissolve | 205 | 
                              |  |  |  | مشهد 					65 					نهار 					/ داخلي 					داخل بيت المهندس |  | 
                              | 				نهاية				موسيقى 21           								دخول موسيقى 22 |  | آمنة: 					البيت حلو الخادمة: 					بوجودك يا حبيبتي آمنة: 					بآلك كتير هنا الخادمة: 					تلت شهور.. اتفضلي اتفضلي.. الجنايني بيجولي اني عمرت.. حاكم البش مهندس بيحب يغير آمنة: 					مستريحة؟ الخادمة: 					أجولك الحج.. مرتاحة.. أصل مفيش ست في البيت تشخط وتنطر.. أني 					هنا ست البيت آمنة: 					دي أوضتك؟ الخادمة: 					لا أوضتي أهي.. وعاملة ايه في بيت المأمور؟ مرتاحة؟ هي عندهم 					جدعان؟   | Medium Shot 					لآمنة والخادمة تدخلا من الباب ومعهن الكاميرا 					chariot     تجلس آمنة والخادمة 					وتثبت الكاميرا           تشير الخادمة على 					حجرتها.. فتنهض آمنة ثم الخادمة وتتجهان إلى الحجرة وتتحرك 					معهن الكاميرا chariot 					مرة أخرى 					cut | 206 | 
                              |  |  | آمنة: كانت أوضة هنادي؟ 					الخادمة: 					ايوة.. مالك؟ آمنة: افتكرتها.. بآلي مدة 					مشفتهاش الخادمة: 					أني مش عارفة ايه اللي خلاها خرجت من نفسها.. مع ان اللي 					بتشتغل مع البش مهندس بتعد عنده على طول.. لطيف وابن حلال.. | Medium Close-up 					لآمنة face 					للكاميرا تنظر شمال الكادر وخلفها الخادمة           تلتفت آمنة وتنظر 					يمين الكادر مع تغيير وضع جسمها الى 					profile وتهم 					بالحركة 					cut | 207 | 
                              |  |  | آمنة: دي صورته؟ الخادمة: 					ايوة يا لهوي.. سيدي جه.. تعالي لما أخرجك من باب المطبخ.. 					تعالي يختي اعملي معروف.. تعالي.. | Medium Long Shot 					لهما ثم تتحرك آمنة لليمين مع حركة كاميرا 					pan right حتى 					تقف أمام صورة البش مهندس   تدخل الخادمة من شمال 					الكادر وتنظر من النافذة فتفزع.. ثم تجري الاثنتين الى عمق 					الكادر 					cut | 208 | 
                              |  |  |  | مشهد 					66 					نهار 					/ داخلي 					المطبخ |  | 
                              |  |  | الخادمة: 					ياختي نروح السوج سوى هي.. | تدخلان بسرعة 					face للكاميرا 					ثم تغلق الخادمة الباب وتقترب آمنة من الكاميرا وتظل ساكنة ثم 					ترجع للباب مرة أخرى وتفتح منه فتحة بسيطة 					cut | 209 | 
                              |  |  | البش مهندس: ألعيني الجاكتة 					الخادمة: 					من عنيّا يا سيدي | Close-up 					على آمنة تنظر للكاميرا ونصف ووجهها مختفي وراء الباب 					cut | 210 | 
                              |  |  |  | مشهد 					67 					نهار 					/ داخلي 					الصالة |  | 
                              |  |  | البش مهندس: خدي هنا.. انتي 					مالك محلوة كدا النهارده 					الخادمة: 					يوه يا سيدي.. هو النهارده بس البش مهندس: تعالي يا بت | Medium Long Shot 					للمهندس يعطي الجاكتة للخادمة، ثم يمسك بها     					cut | 211 | 
                              |  |  |  | مشهد 					68 					نهار 					/ داخلي 					المطبخ |  | 
                              |  |  | الخادمة: 					الله يا سيدي والجاكتة | نفس تكوين لقطة 210 					cut | 212 | 
                              |  |  |  | مشهد 					69 					نهار 					/ داخلي 					الصالة |  | 
                              |  |  | البش مهندس: خدي الجاكتة اهي 					الخادمة: 					الله مش دلوقتي يا سيدي الله مش دلوقتي الله.. سيدي مش كدة يا 					سيدي | يرمي المهندس الجاكتة على الأرض ثم يمسك 					بها وينزلا على الأرض   					cut | 213 | 
                              |  |  |  | مشهد 70 					نهار 					/ داخلي 					المطبخ |  | 
                              |  |  |  | نفس تكوين لقطة 210 لكن تغلق الباب كليا 					cut | 214 | 
                              |  |  |  | Medium Shot 					لآمنة من ظهرها أمام باب المطبخ ثم تلتف لتعطي وجهها للكاميرا 					وتتحرك تجاهها فتتحرك الكاميرا بدورها 					chariot out حتى 					تخرج آمنة من شمال الكادر dissolve | 215 | 
                              |  |  |  | مشهد 71 					نهار 					/ 					خارجي 					حديقة الفيلا |  | 
                              |  |  |  | Very Long Shot 					لآمنة في عمق الكادر تجري تجاه الكاميرا حتى تصل إلى البوابة 					وتقف ثم تجري لليمين مع حركة كاميرا 					pan right					 dissolve | 216 | 
                              |  |  |  | مشهد 72 					نهار 					/ 					خارجي 					طريق زراعي |  | 
                              |  |  |  | Very Long Shot 					لآمنة في عمق الكادر تجري على طول الطريق ثم تتحرك الكاميرا 					عند قدومها pan right dissolve | 217 | 
                              |  |  |  | مشهد 73 					نهار 					/ 					خارجي 					صحراء |  | 
                              |  |  |  | Very Long Shot 					لآمنة تجري مع حركة كاميرا pan 					right ثم تثبت الكاميرا 					cut | 218 | 
                              |  |  |   صوت آمنة (voice 					over 					على الصورة): ياختي.. اللي ضحيتي حياتك لجل غرامه 					نساكي.. نساكي خلاص.. لكن اختك مش نسياكي.. دمك مش هيروح هدر آمنة: 					الشجى للخاين اللي هيكونلي معاه دور.. خدي عليا عهد.. نامي 					مرتاحة ياختي.. نامي مرتاحة.. اختك هتفضل سهرانة لحد ما تاخد 					بطارك | Long Shot 					لآمنة تجري تجاه الكاميرا الموضوعة في مستوى الأرض ثم تتحرك					tilt up 					بسيط عند اقتراب آمنة ترمي آمنة نفسها على 					الرمل باكية على اختها         					fade out | 219 | 
                              |  |  |  | مشهد 74 					نهار 					/ 					خارجي 					حديقة بيت المأمور |  | 
                              |  |  |  | 					fade in Long Shot 					لآمنة تدخل من باب الفيلا ثم تتحرك معها الكاميرا 					pan right ونرى 					زوجة المأمور في عمق الكادر 					cut | 220 | 
                              |             				نهاية				موسيقى 22 |  | زوجة المأمور (بعنف): 					آمنة.. تعالي هنا يا بنت.. انتي كنتي فين؟ غطسانة فين؟ آمنة: 					أني.. أني.. زوجة المأمور: وايه اللي 					مبهدلك بالشكل ده؟ لا حول الله.. يا بنتي مش كده. مرة الئيكي بتكلمي روحك.. 					ومرة بتعيطي لوحدك بالليل.. فوئي لنفسك يا بنتي.. يلا يلا روحي 					نضفي نفسك يا حبيبتي | Long Shot 					لزوجة المأمور تأكل الطيور تتقدم للأمام تجاه 					الكاميرا وتدخل آمنة بظهرها من شمال الكادر ثم تقف 					profile     تلف آمنة وتبكي   تخرج آمنة من شمال 					الكادر وتبقى زوجة المأمور التي ترجع للوراء 					fade out | 221 | 
                              |  |  |  | مشهد 75 					نهار 					/ 					خارجي 					منطقة بدوية |  | 
                              | 								دخول موسيقى 23 				  				  				  				  				  				  				  				  				  				  				  				  				نهاية				موسيقى 23 |  | الخال: 					عشرين ريال.. خد لحالك 					شاب بدوي: آمنة تتاجل بالدهب.. 					لكن العين بصيرة والايد قصيرة الخال: 					يمين الله اللي ما يدفع مهر آمنة 40 ريال 					ما يشوف ضفرها شاب بدوي:					كتير يا خال الخال: 					اللي يجرب على بنات الأصول يكون سداد شاب بدوي:					ونا سداد.. ها دول كمان 10 ريال الخال: 					باجي 10 على ال40 شاب بدوي:					جبل كتب الكتاب يكونوا عندك الخال: 					وليش.. في يدك خاتم دهب.. اعطني اياه شاب بدوي:					الأمر لله الخال: 					الفاتحة | 					fade in Medium Shot 					للخال مع شاب بدوي واقفين بجانب نخلة                       					cut | 222 | 
                              |  |  |  | مشهد 76  					ليل 					/ داخلي 					حجرة خديجة |  | 
                              |  |  | خديجة: آمنة.. آمنة.. 					آمنة: نعم يا 					ستي خديجة: مالك يا آمنة آمنة: 					مفيش يا ستي خديجة: انتي أحوالك بئت 					غريبة آوي.. أنا عارفة انك مأهورة على اختك.. لكن الزعل ميجيش 					منه.. أوليلي يا آمنة انتي مش ملاحظة ان في حاجة غريبة في 					البيت آمنة: 					لا يا ست خديجة: أنا بيتهيألي ان في 					حاجة بتتوضب في البيت.. لكن ايه مش ادرة أعرف.. اسمعي لو حاجة 					جت على ودنك والنبي تقوليلي.. أوعي تخبي آمنة: 					طبعا يا ستي خديجة: أما أنزل أشوف ماما 					وبابا بيعملوا ايه | Medium Shot 					لخديجة جالسة على كرسي في 					foreground وآمنة على الأرض في					background تقف خديجة وتتجه نحو 					آمنة التي تقف بدورها وتتحرك معهن الكاميرا 					chariot ثم تثبت         تتحرك خديجة للأمام 					تجاه الكاميرا ثم ترجع لآمنة مرة أخرى     تتحرك خديجة للشمال 					مع حركة كاميرا pan left 					ثم تفتح الباب 					cut | 223 | 
                              |  |  |  | مشهد 77  					ليل 					/ داخلي 					السلالم أمام حجرة خديجة |  | 
                              |  |  | زوجة المأمور: هي خديجة حمل 					البيوت يا حسين.. البت لسة صغيرة 					المأمور: لسة صغيرة ولا مش هاين 					عليكي تفارقيها.. خليكي صريحة زوجة المأمور: وحنا بس 					مستعجلين على ايه المأمور: أبدا | Medium Shot 					لخديجة تنزل على السلالم ثم تتوقف وتنظر يمين الكادر         					cut | 224 | 
                              |  |  | المأمور: ان كان عليا أنا شخصيا 					مبسوط من كده.. الخطاب بيمسحولي الجوخ كل يوم.. معاون البوليس 					طالع نازل داخل خارج تعظيم سلام 					زوجة المأمور: يا بختك المأمور: وحكيم الصحة كل 					ما ييجي يزورني يقفل الشباك اللي ورا ظهري لحسن استهوى.. على 					فكرة دا بعتلك هدية "دوى مقوي" زوجة المأمور: لازم من 					العيانات اللي بتجيلوا.. على العموم أنا مش مرتاحة له.. سمعت 					انه بخيل وبيخاف على المليم المأمور: أنا عارف انتي 					لازمك واحد بحبوح.. عندي يا سلام عليه.. أحسن ورد في الجنينة 					كل يوم الصبح يتحط على مكتبي خديجة: هو مين دا يا بابا 					اللي بيحطلك الورد على مكتبك؟ المأمور: شيخ الغفر زوجة المأمور: انتي ايه 					اللي منزلك من اوضتك.. انتي لسه ما نمتيش خديجة: معلش يا ماما أصل 					فيه كلمة صعبة في الكتاب فا قلت أسأل بابا عليها المأمور: ايه يا ستي؟ خديجة: ما لكم تكأكأتم 					عليه كتكأكأكم المأمور: ايه دي بسيطة 					خالص.. دي ماما تعرفها خديجة: طب يعني ايه يا 					ماما؟ زوجة المأمور: يعني ايه 					قولها انت يا حسين المأمور: بكرة بقى أشرحالك 					وأفهمك يعني ايه.. أصلي نسيت النضارة في المكتب خديجة: طيب تصبحي على خير 					يا ماما زوجة المأمور: مع السلامة المأمور: وانتي من أهله يا 					حبوبة.. فكرك لاحظت حاجة؟ زوجة المأمور: ما افتكرش.. 					دي على نيتها.. وزي القطة المغمضة المأمور: طالعة لأبوها | Medium Shot 					للمأمور وزوجته جالسين face 					للكاميرا هو يقرأ الجرائد وهي 					تلعب البخت وخديجة في عمق الكادر 					على السلم تسمعهما         تبدأ خديجة بالتحرك 					تجاههما بهدوء تام   تقترب منهما وتدخل في 					الحوار                         تنصرف خديجة صاعدة 					السلالم حتى تخرج من التكوين           					cut | 225 | 
                              |  |  |  | مشهد 78  					ليل 					/ داخلي 					حجرة خديجة |  |