|                                     وصف                   الصوت |                                     وصف                   الصورة |                   م  | 
                              |                                     الموسيقى |                                     المؤثرات |                                     الحوار |   |   | 
                              |  |  |  | مشهد 					103  					نهار 					/ داخلي 					بيت زنوبة |  | 
                              |  |  | منة: ست زنوبة.. 					زنوبة: باسم الله الحفيظ.. مالك يا آمنة آمنة: تقدري تشغليني عند مهندس الري؟ زنوبة: بقى عشان كده بتصحيني.. وده 					اللي مسهرك.. طب وليه نفسك تشتغلي عند المهندس؟ آمنة: عايزة أشتغل عنده زنوبة: آآه.. بقى علشان كده ولا بيت 					من اللي جلتلك عليهم عجبوكي.. المهندس.. شريف اوي المهندس   | .L.S 					لآمنة جالسة على الكنبة ثم تتحرك تجاه زنوبة الناشمة على 					السرير             					dissolve | 265 | 
                              |  |  |  | مشهد 					104  					نهار 					/ خارجي 					أمام بيت زنوبة |   | 
                              | 				دخول موسيقى 33 |  | زنوبة: ايدك على الحلاوة آمنة: خلاص زنوبة: بكرة من بدري هتكلي لقمتك بشرف آمنة: وسيكنة زنوبة: آآه.. صعبانة عليكي أوي سكينة.. سكينة ياختي 					اشتغلت عند حكيم الصحة بزيادة 3 ريال.. انت بتكلمي مين دنا 					ونوبة | .L.S 					لزنوبة قادمة من عمق الكادر تتجه نحو آمنة           cut | 266 | 
                              |  |  |  | مشهد 					105  					نهار 					/ 					داخلي 					بيت زنوبة |   | 
                              |  | صوت الكروان | صوت آمنة (VO 					على الصورة): عارفة عايز تجولي ايه.. طار هنادي مش نسياه.. 					بكرة هكون في نفس الدار اللي كانت فيها اختي.. لكن مش هلاجي 					نفس المصير.. دمك يا هنادي مش هيروح هدر.. | نفس تكوين لقطة 265 لكن آمنة من ظهرها 					وتتحرك الكاميرا تجاهها Chariot in   cut | 267 | 
                              |  |  |  | مشهد 					106  					نهار 					/ 					خارجي 					أمام بيت المهندس |  | 
                              |  |  |  | .L.S 					لزنوبة وهنادي من زاوية مرتفعة يتجهون نحو بوابو الفيلا cut | 268 | 
                              |  |  | زنوبة: صباح الخير بسيوني: صباح النور زنوبة: البش مهندس هنا بسيوني: موجود.. الله هو انت.. يا ألف أهلا وسهلا.. انت 					هتنوري عندنا.. جول للبش مهندس زنوبة بسيوني: حاضر من عنيا زنوبة: انت جيتي هنا قبل كده يا بت آمنة: كانت صاحبتي بتشتغل هنا بسيوني: اتفضلوا زنوبة: تعالي | .M.S 					لزنوبة وآمنة من ظهرهما بجانب الحارس                   يخرجوا من شمال 					الكادر cut | 269 | 
                              |  |  |  | مشهد 					107  					نهار 					/ داخلي 					بيت المهندس |  | 
                              |  |  | البش مهندس: خش زنوبة: صباح الخير يا بش مهندس البش مهندس: صباح الخير يا زنوبة زنوبة: اهي جبتهالك البش مهندس (لآمنة): أنا شفتك فين قبل كده؟ زنوبة: الوش ده يتنسى.. كانت قبل كده عند البيه المأمور البش مهندس: آآه.. انت آمنة؟ آمنة: خدامتك البش مهندس: ليه ما سفرتيش معاهم؟ آمنة: مش عاوزة أتغرب البش مهندس: عملت طيب زنوبة: دنتا بكرة هتمبسط جوي مع آمنة | .L.S 					للبش مهندس ينظف الطربوش ويتحرك نحو الباب تدخل زنوبة وآمنة                       cut | 270 | 
                              |  |  | البش مهندس: لا باين.. خلاص يا آمنة البيت بقى في عهدتك | Medium Close-up 					على وجه البش مهندس cut | 271 | 
                              | نهاية موسيقى 33 |  | زنوبة: برجابتي ما تخافش البش مهندس: أما نشوف أنا مضطر أمشي دلوقتي.. فرجيها البيت وقوليلها تعمل 					ايه.. زنوبة: من عنيا الاتنين يجعل استفتاحك لبن | نفس تكوين لقطة 270 يعطي الحلاوة لزنوبة   يخرج من يمين الكادر 					ثم تتحرك الكاميرا chariot in					نحو آمنة dissolve | 272 | 
                              | نهاية الـ 				FLASH BACK | 
                              |  |  |  | مشهد 					108  					ليل 					/ داخلي 					الصالة |   | 
                              | دخول موسيقى 34 | صوت دقات الساعة صوت كارتة |  | تتحرك الكاميرا 					Pan right مع					tilt down 					من الساعة الى آمنة ثم تبدأ بالاقتراب من 					آمنة تنظر آمنة يمين 					الكادر cut | 273 | 
                              |  |  |  | مشهد 					109  					ليل 					/ 					خارجي 					حديقة الفيلا |  | 
                              |  | صوت دفاضع وصرصار الليل | بسيوني: ليلتك سعيدة يا بش مهندس البش مهندس: سعيدة 					مبارك | .L.S 					لبسيوني يفتح البوابة للبش مهندس   cut | 274 | 
                              |  |  |  | مشهد 					110  					ليل 					/ داخلي 					الصالة |  | 
                              |  |  |  | Medium Close-up 					على وجه آمنة face 					ثم تلتف وتتحرك نحو غرفتها cut | 275 | 
                              |  |  |  | مشهد 					111  					ليل 					/ داخلي 					حجرة آمنة |  | 
                              |  |  |  | .M.S 					لآمنة تغلق باب حجرتها cut | 276 | 
                              |  |  |  | مشهد 					112  					ليل 					/ داخلي 					الصالة |  | 
                              |  |  |  | Long 					Shot للمهندس يدخل من الباب ويتجه 					للنجفة مع حركة كاميرا pan left cut | 277 | 
                              |  |  |  | Medium Shot 					له يولع عود كابريت ثم ينفخه cut | 278 | 
                              |  |  |  | نفس تكوين لقطة 277 ثم يتجه الى حجرة آمنة 					ويفتح الباب cut | 279 | 
                              |  |  |  | مشهد 					113  					ليل 					/ داخلي 					حجرة آمنة |   | 
                              |  | صوت فتح الباب | آمنة: نعم يا سيدي البش مهندس: ايه اللي مسهرك 					لدلوقتي؟ آمنة: خفت تعوز حاجة البش مهندس: شاطرة.. اللي قابليكي كانوا بيناموا بدري 					وكنت بظطر أصحيهم آمنة: ماني خدمت قبل كده وعارفة الأصول.. تطلب حاجة يا 					سيدي البش مهندس: آآه.. ولعيلي اللمبة | Long Shot 					للمهندس يفتح الباب وآمن ةواقفة شمال الكادر           يخرج من جيبه علبة 					الكبريت ويعطيها لها تأخدها وتخرج من باب 					الحجرة cut | 280 | 
                              |  |  |  | مشهد 					114  					ليل 					/ داخلي 					الصالة |  | 
                              | نهاية موسيقى 34 |  | البش مهندس: بترتعشي.. بردانة.. آمنة: لا أبدا البش مهندس: خايفة؟ آمنة: أجيبلك العشا يا سيدي؟ البش مهندس: لا أنا اتعشيت في النادي خدي الجاكتة وديهالي الأوضة.. | تتجه نحة النجفة مع 					chariot in وتولع عود كبريت فيدخل 					المهندس من شمال الكادر ويمسك يدها وينفخ العود       يخلع الجاكتة ويعطيها 					لها فتخرج من يمين الكادر cut | 281 | 
                              | دخول موسيقى 35 |  | آمنة: اهدى يا سيدي.. اهدى اعمل معروف يا سيدي.. 					ربنا يسترك يا سيدي سبني اعمل معروف البش مهندس: شفتي بقى انك خايفة.. امال خدمتي ازاي قبل 					كده | Long Shot 					لآمنة تدخل حجرة المهندس ثم يدخل هو من 					شمال الكادر وتتحرك الكاميرا 					chariot in ورائه حتى يدخل الحجرة 					ورائها ويحاول غلق الباب لكن آمنة تقاوم حتى تفلت منه وتخرج من 					شمال الكادر cut | 282 | 
                              |  |  | البش مهندس: وجاية تعملي ايه هنا؟ | تجري آمنة نحو غرفتها والمهندس في عمق 					الكادر ثم تغلق الباب وتتحرك نحوها الكاميرا					chariot in fade out | 283 | 
                              | نهاية موسيقى 35 |  |  | مشهد 					115  					نهار 					/ خارجي 					السماء |  | 
                              |  | صوت الكروان |  | fade in لقطة لطيور الكروان تطير في السماء cut | 284 | 
                              |  |  |  | مشهد 					116  					نهار 					/ 					داخلي 					حجرة آمنة |  | 
                              |  |  | البش مهندس: آمنة | Medium Shot 					لآمنة جالسة تنظر من الشباك ثم تخرج من حجرتها 					cut | 285 | 
                              |  |  |  | مشهد 					117  					نهار 					/ 					داخلي 					حجرة المهندس |  | 
                              |  |  | آمنة: صباح الخير يا سيدي | Long Shot 					لآمنة تقرع على باب الغرفة من وجهة نظر 					المهندس cut | 286 | 
                              |  |  | البش مهندس: تعرفي تعملي قهوة | Long Shot 					من ظهر آمنة Amorce 					للمهندس النائم على السرير cut | 287 | 
                              |  |  | آمنة: أيوة                   البش مهندس: اسمعي | نفس تكوين لقطة 286 cut | 288 | 
                              |  |  | البش مهندس: ناوليني علبة السجاير | نفس تكوين لقطة 287 cut | 289 | 
                              |  |  | البش مهندس: مالك متلبشة؟ آمنة: أبدا يا سيدي وهتلبش 					ليه؟                   البش مهندس: بقى اسمعي.. أنا محبش الوش الكشر على الصبح.. 					اضحكي | American Shot 					لآمنة profile 					تتحرك نحو الجاكتة مع حركة chariot 					فيظهر المهندس في الforeground تعثر على علبة 					السجاير وتعطيها له فيمسك يدها   cut | 290 | 
                              |  |  |  | Medium Close-up 					على وجه آمنة تضحك cut | 291 | 
                              |  |  | البش مهندس: لا دنتي زعلانة أوي باين عليكي.. أنا لازم زعلتك 					امبارح آمنة: شوية                   البش مهندس: طب حقك عليا قوليلي يا آمنة.. آمنة: أفندم                   البش مهندس: انت سمعتي على حاجة اسمها الخمرة؟ | Long Shot 					لهما.. المهندس يمين الكادر وآمنة شمال الكادر ماسك يدها   يفلت يدها فتبعد عدة 					خطوات       cut |  | 
                              |  |  | آمنة: ايوة.. اللي بيسكروا بيه.. | Amorce 					من ظهر المهندس لوجه آمنة cut | 292 | 
                              |  |  | البش مهندس: أنا بقى بالليل باخد كاسين.. وبعد ما بشرب جتتي 					مبتبئاش خالصة.. ببقى واحد تاني.. | Amorce 					من ظهر آمنة لوجه المهندس cut | 293 | 
                              |  |  | آمنة: يبقى بقى العتب مش عليك.. على الخمرة..                   البش مهندس: اهو كده.. ما قلنا بقى مفيش داعي تترعشي.. خافي مني بس بالليل.. آمنة: حاضر يا سيدي | نفس تكوين لقطة 292 يرفع الملاية فتجري آمنة على باب الحجرة     تخرج من الحجرة cut | 294 | 
                              |  |  |  | مشهد 					118  					نهار 					/ 					داخلي 					غرفة الطعام |  | 
                              |  |  |                     البش مهندس: لا دنتي حكايتك حكاية.. الا قوليلي قبل بيت المأمور كنتي بتشتغلي فين؟ آمنة: ولا مطرح                   البش مهندس: يعني مشتغلتيش عند عذاب قبل كده؟ آمنة: أبدا                   البش مهندس: قوليلي متعرفيش فسخوا الخطوبة ليه؟ آمنة: هي الحاجات دي يا سيدي تتقال ادام الخدامين!                   البش مهندس: وحتى لو اتقالت ولا كنتي هتخدي بالك.. انتي 					مخبلة.. آمنة: على رأيك                   البش مهندس: خديجة دي بنت حلال وربنا بيحبها أوي.. كانت هتقع 					حتة وقعة! آمنة: ليه يا سيدي هو في زيك                   البش مهندس: لا أنا مش بتاع جواز.. ايه اللي يقيدني ويحبس 					حريتي! حوشي   | Medium Shot 					للمهندس يشرب الشاي وآمنة قادمة من العمق ومعها الماء يمد يده ليأخذ الماء 					فتفزع وترجع للوراء           يبدأ في الأكل       يمسك برتقالة ويلعب 					بها       يقذف البرتقالة لأعلى تمسكها فيمسك المهندس 					بها cut | 295 | 
                              |          دخول موسيقى 36 				نهاية موسيقى 36 |  | البش مهندس: كل ما تيجي جنبي تتشطري يعني وعاملة واعية.. 					آمنة: سبني يا سيدي اعمل معروف يا سيدي                   البش مهندس: فلفصي بقى من هنا للصبح عرفتي بقى اني سايبك بكيفي.. مش شطارة منك.. كان غيرك أشطر | Medium Shot 					لآمنة على حجر المهندس تحاول أن تهرب منه وهو يضحك     يتركها فتخرج من يمين 					الكادر ينهض من على الكرسي 					مع tilt up 					ثم pan right					 ينصرف ضاحكا ويخرج من 					يمين الكادر لتبفى آمنة في وسط الكادر cut | 296 | 
                              |  |  |  | مشهد 					119  					نهار 					/ خارجي 					على ضفة الترعة |  | 
                              |  |  | البش مهندس: صباح النور يا دكتور 					ذكي ذكي: أنا متشكر                   البش مهندس: على ايه؟ ذكي: على سكينة.. الصديق الآخر: هو انت ورثت ولا ايه؟ ذكي: زنوبة يا سيدي عملت حركة تنقلات.. انت مش جاي 					النادي الليلة؟ البش مهندس: لا والله.. عندي تقرير لازم أخلص منه.. ذكي: يعني مخندق في البيت الصديق الآخر: ايه رأيك.. تيجي نضطلع على التقرير ده! البش مهندس: لا يا حبيبي مش عاوز عطلة ذكي: مفهوم يا بش مهندس | Long Shot 					للمهندس يمشي حامل شمسية ويتكلم مع أصدقائه مع حركة كاميرا					chariot                     dissolve | 297 | 
                              |  |  |  | مشهد 					120  					ليل 					/ 					داخلي 					الصالة |  | 
                              |  | صوت اسطوانة موسيقى | البش مهندس: تعرفي تغني؟ آمنة: لا البش مهندس: ترقصي؟ آمنة: يا ندامة البش مهندس: ايه عيب؟ آمنة: بيقولوا البش مهندس: وما بيقولولكيش ان الخدمة عند العذاب عيب؟ 					لما انت مصلية اوي جاية تخدمي هنا ليه! آمنة: أكل عيشي البش مهندس: انت يا اما على نياتك أوي.. يا اما سماوية 					أوي.. اشربي..  آمنة: لا يا سيدي اعمل معروف البش مهندس: بقولك اشربي آمنة: كفاية يا سيدي أحسن أدوخ البش مهندس: تدوخي.. وهي حاجة وحشة.. أنا كل يوم بشرب 					ازازة زي دي عشان أدوخ.. وانسى.. آمنة: تنسى ايه يا سيدي؟ | Medium Shot 					للمهندس جالس يشرب الخمر ثم تتراجع الكاميرا 					chariot out 					لنرى آمنة واقفة شمال الكادر                 ينهض ويقترب منها 					ومعه الكأس     تأخذ رشفة فتكح   يخرج من يمين الكادر   cut | 298 | 
                              |  |  | البش مهندس: انسى نفسي.. أنا الانسان الوحيد اللي ما بحبش 					اقابله.. دايما متخاصمين   | Medium Shot 					للمهندس يوقف الاسطوانة cut | 299 | 
                              |  |  | آمنة: ليه | Medium Close-up 					على وجه آمنة cut | 300 | 
                              |  |  | البش مهندس: كل ماجي احط راسي على المخدة سين وجيم! ولوم! | Medium Shot					للمهندس يصب الخمر في الكأس cut | 301 |