| 					م | 					وصف الصورة | 					وصف الصوت | 
						| 					  | 					  					  | 					الحوار | 					المؤثرات 					 | 					الموسيقى | 
			|  | 		over shoulder   من وجهة نظر 		فاطمة الى يوسف حيث نرى يوسف يدخل الحجرة فى ارتباك ويجلس على السرير  وبعد 		اجابته على الذهاب للسينما نرى فى خلفية الكادر الجدة تخرج من المطبخ		 		Cut | 		فاطمة : واقابله فين .. فين .. فين ... انت بتروح 		السيما  		يوسف : احيانا  		الجدة : الشاى يا فاطمة  		  | 		  | 				 | 
			| 		152 | 		لقطة متوسطة لشخصين هما يوسف وفاطمة  , يجرون نحو 		الباب للخروج من الغرفة وتلبية نداء الجدة فتمسكه فاطمة قبل ان يخرج 		 		Cut | 		فاطمة : قدر حد اداك تذكرتين سيما هدية ليك انت 		وواحد صاحبك او واحدة صاحبتك تقبلهم ولا تكسفه  		  | 		  | 				 | 
			| 		153 | 		لقطة عامة long shot		للصالة فى منزل الشيخ حسنى والجدة تقف امام المنضدة 		تقلب الشاىCut
 | 		الجدة : انتوا بتعملوا ايه عندكم  		  | 		  | 				 | 
			| 		154 | 		لقطة متوسطة لشخصين medium 2 		shot هما يوسف وفاطمة  حيث نرى يوسف يخرج من 		حجرته مسرعا  		Cut | 		فاطمة : اصل يوسف مش عايز يدينى الجواب | 		  | 				 | 
			| 		155 | 		لقطة عامة للصالة فى منزل الشيخ حسنى والجدة تقف 		امام المنضدة تقلب الشاى ويقف امامها يوسف مرتبك , حيث تأتى فاطمة من يسار 		الكادر تقف بجانب الجدة امام يوسف 		Cut | 		 الجدة : ماتديها الجواب يابنى .. ماتعاكسهاش دى 		غلبانة  		يوسف : آه  		الجدة : يوووه نسيت السكر  		فاطمة : قولت ايه يا سى يوسف  		يوسف : انا بقول مافيش داعى للغرامة  		فاطمة : يبقى بكرة  		الجدة : ماتديها الجواب يابنى  		  | 		  | 				 | 
			| 		156 | 		لقطة عامة متوسطة medium 		long   ليوسف وفاطمة من زاوية اخرى حيث يقطع 		يوسف ورقة من كراسته ويعطيها لفاطمة ثم تمسك فاطمة يده بلهفة وحب وتؤكد 		عليه الميعاد ..ثم تدخل الجدة فجأة عليهم.. 		بعد خروج فاطمة من المنزل تتحرك الكاميرا 		track يمين تتبع يوسف وهو يجلس 		على الكرسى حتى نراه من ظهره ونرى الجدة profile		وهى تضع السكر حيث نرى فى الخلفية الشيخ حسنى مستيقظا 		من نومه يأتى من الخلفية الى مقدمة الكادر  		  		  		  		  		  		  		  		  		  		  		  		  		  		Cut | 		فاطمة : حنتقابل ازاى 		الجدة : ها كتبتلها العنوان  		فاطمة : بكرة يا سى يوسف تكتبلى العنوان اصل نسيت 		اجيبه .. تقابلنى عند البحر  		.الجدة : ليه يابنتى .. ما يفوت عليكى احسن 		 		فاطمة : مش عايزة اتعبه يا نينا .. خليها عند 		الاوتوبيس .. انا همشى بقى يا نينا لحسن الدنيا ليلت  		الجدة : الله .. طب والشاى يا بنتى  		فاطمة : معلش سى يوسف يبقى يشربه .. فوتتكم بعافية		 		الجدة : الله يعافيكى انستى وشرفتى .. ابقى سلميلى 		على امك  		  		الشيخ حسنى : مساء الخير يامه  		الجدة : مساء النور يابنى  		الشيخ حسنى : ماتعمليلنا شاى  		الجدة : الشاى معمول اهوه .. يالا .. خد 		 		الشيخ حسنى : يا يوسف  		يوسف : ايوة يابا  		الشيخ حسنى : الشاى ده بارد اشربه انت 		 		الجدة : ازاى بقى يابنى ده ملهلب نار 		 		الشيخ حسنى : منا عارف يامه .. اصل ده بتاع يوسف .. 		خليه يدفا  الا يا يوسف منفسكش تروح السيما .. اصل انا بقالى زمان ماروحتش 		.. حرج عليا بابا  ... وربط رجليا بابا | 		  | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 18 		نهار / خارجى 		الحارة | 		  | 		  | 		  | 
			| 		157 | 		لقطة قريبة close shot		  ليد الشيخ حسنى حيث يصدر صوت بأصابعه لتسهل 		عليه معرفة الطريق الذى يمشى فيه
 Cut
 | 		  | 		  | 				 | 
			| 		158 | 		لقطة عامة متوسطة  medium 		long shot    للشيخ حسنى وهو يمشى فى الحارة كالتائه ويصدر صوت بأصابعه لمعرفة الطريق , 		واذ فجأة يدخل الى يسار الكادر دون ان نعرف اين يدخل
 Cut
 | 		  | 		  | 				 | 
			| 		  | 		مشهد 19 		نهار / داخلى 		امام باب منزل حسن وفتحية | 		  | 		  | 		  | 
			| 		159 | 		لقطة متوسطة medium shot		   للشيخ حسنى من ظهره وهو ينقر على باب الست 		فتحية , فيفتح البابحسن ويخرج , فيظهر الاثنان فى حجم متوسط
 medium 2 shot
 | 		 الشيخ حسنى : 		مساء الخير يا ست فتحية  		حسن : مساء الخير يا شيخ حسنى 		 		الشيخ حسنى : الله .. لا مؤاخذة يا باش 		مهندس حسن  التعب عالنظر اصل انا فوت عالمعلم هرم مالقيتوش قولت بقى لازم 		يكون عندك  		حسن : موجود يا شيخ حسنى  		الشيخ حسنى : طب لوسمحت والله تندهولى 		وبالمرة سلملى على الست فتحية  		حسن : معلم هرم  		هرم : خير يا شيخ حسنى  		الشيخ حسنى : مساء الخير يا هرم 		 		هرم : مساء النور يا خويا  		الشيخ حسنى :  انا جى امسى 		 		هرم : مساء الفل .. كده يبقى قاضلك 3 ايام		 		الشيخ حسنى : اه ان شاء الله بكرة نبقى 		نتكلم فى الموضوع ده  		هرم : يا سيدى لا بكرة ولا بعده .. هما 3 		ايام وبكده يكون حق البيت خلص  		الشيخ حسنى : ايوة اصل انا اصلى كنت عايز 		اتكلم معاك فى موضوع كده   		هرم : بعدين .. بعدين يا شيخ حسنى .. اخلع 		... شوف طريقك  		الشيخ حسنى : طيب .. سلام عليكم 		 		هرم : سلام ورحمة الله  		  | 		اغنية ام كلثوم صادرة من شقة الست فتحية | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 20 		نهار / داخلى 		شقة الست فتحية وحسن ( 		حجرة النوم )   		  | 		  | 		  | 		  | 
			| 		160 | 		-  لقطة عامة long shot		  لهرم وهو يغلق 		الباب ويأتى من خلفية الكادر الى المقدمة حيث يدخل غرفة النوم  تتحرك 		الكاميرا معه حركة افقية الى اليمين وفى نفس الوقت حركة رأسية الى اعلى  		حتى نرى فى اللقطة الست فتحية على السرير وحسن يجلس بجانبها تحت السرير 		وهرم يجلس امامه يتسامرون ويشربون النرجيلة الملغمة بالحشيش   		 
 
 
 Cut
 		  | 		 الست فتحية : وبعدين  يا معلم		 		هرم : ولا قبلين .. جانى ظابط وقاللى 		كلمنى بصراحة يا هرم .. قولتله يا سعادة البيه انا بقولك كلام على ابوه .. 		انا بطلت تجارة الصنف دى من زمان  		  | 		اغنية ام كلثوم صادرة من شقة الست فتحية | 		  | 
			| 		161 | 		لقطة قريبة  close shot		 ليد هرم وهو يلف سيجارة الحشيشCut
 | 		هرم : وحتى يا سعادة البيه لما كنت تاجر عمرى لا 		خونت تاجر ولا زبون | 		اغنية ام كلثوم صادرة من شقة الست فتحية | 		  | 
			| 		162 | 		لقطة متوسطة medium shot		  لهرم وهو يلف سيجارة الحشيش ويضعها على لسانهCut
 | 		هرم : انى مرة جالى واحد لواء من المديرية 		.. مكافحة مخدرات وكانوا اياميها مشددين اوى .. قاللى ولا ياهرم .. قولتله 		الله ليه كده يا لواء 		  | 		اغنية ام كلثوم صادرة من شقة الست فتحية | 		  | 
			| 		163 | 		لقطة متوسطة قريبة medium 		close shot  لحسن وهو يشرب النرجيلةCut
 | 		هرم : ايه ولا دى انا معلم بردو 		  | 		اغنية ام كلثوم صادرة من شقة الست فتحية | 		  | 
			| 		164 | 		لقطة متوسطة medium shot		 بزاوية منخفضةlow angle    للست فتحية 		وهى جالسة على السرير
 Cut
 | 		هرم : قاللى ماشى ياض .. انت ياض بتتاجر 		فى المخدرات قطاعى ؟ 		  		  | 		اغنية ام كلثوم صادرة من شقة الست فتحية | 		  | 
			| 		165 | 		لقطة متوسطة medium shot		  لهرم وهو يلف سيجارة الحشيشCut
 | 		  هرم : صح ولا حتنكر ؟ .. قولتله صح .. 		بس حنكر  		  		  | 		اغنية ام كلثوم صادرة من شقة الست فتحية | 		  | 
			| 		166 | 		لقطة عامة long shot		حيث نرى حسن يجلس يمين الكادر وهرم يجلس يسار الكادر 		والست فتحية فى المنتصف على السريرCut
 | 		هرم : دى سيجارة ضرب عالى والمزاج اوبهه 		.. هدية  .. والهدية لا تباع ولا ترد ولا تشترى .. بينى وبينك يا ست فتحية 		.. قعدت البيرة دى قعدة خواجاتى قوى .. مفيش احلى من القعدة البلدى الحلوة 		.. والقعدة البلدى الحلوة تحب الناس الحلوين ... اتفضلى  		  		الست فتحية : مقبولة من سيد المعلمين .. 		وبعدين يا معلم .. الله ماتولع يا حسن  		  		هرم : سيبك منه .. هات اولع انا 		 		  | 		اغنية ام كلثوم صادرة من شقة الست فتحية | 		  | 
			| 		167 | 		لقطة قريبة close up shot		 للست فتحية وهى تولع سيجارة الحشيش من قطعة فحم 		متوهجCut
 | 		هرم : اتمنى من كل قلبى | 		اغنية ام كلثوم صادرة من شقة الست فتحية | 		  | 
			| 		168 | 		لقطة متوسطة  medium shot		 لهرم بزاوية مرتفعة 		high angle Cut
 | 		هرم : مانتحرمش من القعدة الحلوة دى .. 		قعدت الاسطى حسن سيد الرجالة .. وقعدة الست فتحية ست الرجالة بردو 		 		  | 		اغنية ام كلثوم صادرة من شقة الست فتحية | 		  | 
			| 		169 | 		لقطة متوسطة medium shot		 بزاوية منخفضة low 		angle  للست فتحية وهى جالسة على السريرتستمع لهرم  وتضحك بصوت عالى
 Cut
 | 		هرم : حلوتها | 		اغنية ام كلثوم صادرة من شقة الست فتحية | 		  | 
			| 		170 | 		لقطة عامة long shot 		 حيث نرى حسن يجلس يمين الكادر وهرم يجلس يسار الكادر 		والست فتحية فى المنتصف على السرير  		  		  		Cut | 		  هرم : حلوتها زايدة حتة ياكلوها خمسة 		ستة .. تبع الدرمغة .. الاسطى حسن الضرب عالى والمزاج عناب .. وبمناسبة 		الحلاوة .. مافيش كده حتة حلاوة علشان نروش  		  		 حسن : حلاوة ...! 		  		هرم : اه يا حلاوة  		  		حسن : حلاوة طحينية  		  		هرم : طحينية شعر من طنطا    		الست فتحية : وبعدين يا معلم 		 		  		هرم : انتى خليتى فيها وبعدين 		 		  | 		اغنية ام كلثوم صادرة من شقة الست فتحية | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 21 		ليل /خارجى 		الحارة  والمقهى | 		  | 		  | 		  | 
			| 		171 | 		لقطة متوسطة بعيدة medium 		long ليوسف وهى يمشى فى الحارة وتتحرك الكاميرا 		معه tracking left 		  تتابع سيره  حتى تصل الى حجم متوسط medium shot   ليوسف ثم 		يقابل صديقه وصديقه
 يعزمه على زجاجة ة خمر فى الحانة
 		Cut | 		 صديق يوسف : اهلا يابو حجاج .. 		ازيك  		يوسف : ازيك يا عبد  		صديق يوسف : عامل ايه  		يوسف : الحمد لله  		صديق يوسف : ماتيجى يا بو حجاج 		 		يوسف : لا شكرا  		صديق يوسف : يا راجل تعالى  انا عازمك ... كنا 		بنتكلم انا ومحمود وعايزين رأيك | 		اغنية حبيبى شغل كايرو يغنيها احد الموجودين بالحانة | 				 | 
			| 		172 | 		لقطة عامة long shot  		 تظهر يوسف وصديقين له حيث يظهر كلاهما بروفيل  وعند 		بدء كلام يوسف تتحرك الكاميرا track in 		  نحوهم وتدور حولهم180 درجة من ناحية اليمين
 		  		  		  		  		  		  		  		  		Cut 		  		  		  		  		  | 		صديق يوسف : كان فى مقاول عايز يسفرنا 		السعودية .. بس محمود بيقول مش جايبة همها  		محمود : يابنى انا يومتى هنا عشرين جنيه		 		صديق يوسف : ماتنساش ان انت ما بتشتغلش كل 		يوم  		محمود : لا انا لو عايز اشتغل حشتغل .. بس 		الواحد لازم يبر روحه ويمتع نفسه برده  		صديق يوسف : رأيك ايه يابو اليوسف 		 		  		يوسف : والله مش عارف .. انا عايز اسافر		 		صديق يوسف : مش قولتلك  		يوسف : بس اوروبا مش السعودية 		 		صديق يوسف : يابختك ياعم .. بس مين 		حيدفعلك مصاريف السفر .. يعنى زى المقاول بتاعنا كده  		يوسف : آه .. ابويا حيرهن البيت 		 		محمود : انهو بيت  		يوسف : البيت بتاعنا  		  | 		اغنية حبيبى شغل كايرو يغنيها احد الموجودين بالحانة | 		  | 
			| 		173 | 		لقطة قريبة medium close 		shot  لوجه محمود صديق يوسف  Cut
 		  | 		صديق : يوسف : ماهو باعه يابنى | 		اغنية حبيبى شغل كايرو يغنيها احد الموجودين بالحانة | 		  | 
			| 		174 | 		لقطة قريبة close up shot		 ليوسف وهو ينظر يمين كادر لصديقه Cut
 | 		يوسف : باعه ..!؟ | 		اغنية حبيبى شغل كايرو يغنيها احد الموجودين بالحانة | 		  | 
			| 		175 | 		لقطة قريبة close up shot		  لصديق يوسفCut
 | 		صديق يوسف : ايه انت نايم على ودانك ولا ايه | 		اغنية حبيبى شغل كايرو يغنيها احد الموجودين بالحانة | 		  | 
			| 		176 | 		لقطة قريبة close up shot		  ليوسف وهو يقول : مش ممكن ثم يشرب من زجاجة 		الخمرCut
 | 		يوسف : مش ممكن | 		اغنية حبيبى شغل كايرو يغنيها احد الموجودين بالحانة | 		  | 
			| 		177 | 		لقطة متوسطة medium shot		 لاشخاص يشربون الخمر فى الحانة والكامير 		تستعرضهمبحركة pan  right حتى 		نصل الى رجل يعزف على العود ويعزف ويغنى اغنية حبيبى شغل كايرو
 Cut
 | 		  | 		صوت الكاسات مع صوت الاغنية  | 		  | 
			| 		178 | 		لقطة قريبة close up shot		 ليوسف وهو يسرح مصدوما من خبر بيع المنزل 		لابوه  ثم يضحك بسخرية  , ثم يقوم من جلسته وسط اصدقاؤه ويمشى يسار كادر 		حيث نراه يذهب نحو عازف العود ويأخذ منه العود ويجلس مكانه ونحن نراهم فى 		الحجم الواسع long shotCut
 | 		يوسف : انت متأكد ان ابويا باع البيت | 		صوت الكاسات مع صوت الاغنية  | 		  | 
			| 		179 | 		لقطة متوسطة medium shot		  ليوسف وهو يمسك العود ويغنى 		Cut | 		يوسف : 		حرج عليا بابا ماروحش السينما 		واقابلك فين ؟؟ 		انا من رأى تكاتبنى  واجاوبك وتجاوبنى 		انا من رأى تكاتبنى  واجاوبك وتجاوبنى 		  		  | 		  | 		  | 
			| 		180 | 		لقطة عامة  long shot 		 لبعض الاشخاص يشربون الخمر ويندمجون فى الاغنيةCut
 | 		  | 		  | 		  | 
			| 		181 | 		لقطة عامة  long shot 		 لبعض الاشخاص يشربون الخمر ويندمجون فى الاغنيةCut
 | 		  | 		  | 		  | 
			| 		182 | 		لقطة متوسطة medium shot		  ليوسف وهو يمسك العود ويغنى ثم يتركه ويضحك 		على حاله 		  		  		Cut | 		يوسف :  انتم عارفين مشكلة ابويا ايه .. 		انه اعمى فى وسط ناس مفتحين .. وبيغنى لناس طرش  		صاحب العود : العود .. العود يا استاذ		 		يوسف : لا مؤاخذة  		  | 		  | 				 | 
			| 		  | 		مشهد 22 		فجر / خارجى 		فى الحارة امام دكانة الشيخ حسنى | 		  | 		  | 		  | 
			| 		183 | 		لقطة واسعة long shot 		  ليوسف وهى يجلس على سور القهوة منتظرا خروج ابوه من 		الدكانCut
 | 		  | صوت 		عصافير   		  | 				 | 
			| 		184 | 		لقطة عامة long shot 		  للدكان وهو يفتح ويخرج منه الشيخ حسنى واصدقاؤه يلقون 		السلام على بعضهم ثم بعد ذلك نرى الشيخ حسنى يخرج ويقف ليغلق الدكان وراؤه 		بمعاونة احد اصدقاؤه وكل  هذايحدث ونحن نرى يوسف فى خلفية الكادر ينتظر اباه , وبعد انتهاء كلام ابوه مع 		صديقه يتجه الشيخ حسنى الى خلفية  الكادر ناحية يوسف
 Cut
 | 		صديق الشيخ حسنى : ايه يا شيخ حسنى .. دى 		اول مرة تقفل الدكانة بالقفل انت خايف عالجوزة لا تتسرق 		الشيخ حسنى : ضاحكا .. احتياطى يا معلم .. 		اصل انا بصراحة نويت استغل المحل 		صديق الشيخ حسنى : تستغله فى ايه بقى 		الشيخ حسنى : فى التجارة .. سلام عليكم 		صديق الشيخ حسنى : سلام ورحمة الله 		وبركاته 		  | صوت 		عصافير   		  | 				 | 
			| 		185 | 		لقطة متوسطة medium shot		للشيخ حسنى من خلفه بزاوية full 		rear   حيث نراه يتحسس طريقه حتى يصل الى منزله 		وهو يمشى فى عمق الكادر ويبعد كثيرا ثم يقف فجأة فى حجم 		medium long  له ويلتفت كأنه 		سمع شئ ما او احدا يتبعه , حيث نرى يوسف دخل من يسار الكادر ويمشى نحوه 		Cut | 		  | صوت 		عصافير   		  | 				 | 
			| 		186 | 		لقطة متوسطة medium shot		للشيخ حسنى وهو يمشى الى مقدمة الكادر  بينما نرى يوسف 		فى الخلفية فى الحجم المتوسط ايضا  يتابع الشيخ حسنىحتى يصل الشيخ حسنى الى مقدمة الكادر ويكون حجمه 		close up shot
 		Cut | 		الشيخ حسنى : يوسف | صوت 		عصافير   		  | 				 | 
			| 		187 | 		لقطة متوسطة medium shot		ليوسف وهو يمشى ببطئ وحذر نحو مقدمة الكادر دون ان 		يتكلمCut
 | 		  | صوت 		عصافير   		  | 				 | 
			| 		188 | 		لقطة متوسطة قريبة medium 		close  للشيخ حسنى وهو يلتفت الى الخلف ببطئ 		  		  		Cut | 		الشيخ حسنى : يوسف | صوت 		عصافير   		  | 				 | 
			| 		189 | 		لقطة متوسطة قريبة medium 		close ليوسف  وهو يمشى لمقدمة الكادر حتى يصل حجمه الى
 close up shot داخل 		الكادر
 Cut
 | 		  | صوت 		عصافير   		  | 				 | 
			| 		190 | 		لقطة متوسطة قريبة medium 		close  للشيخ حسنى حيث تتحرك الكاميرا عليه		track in   حتى تصل الى		close up shot 		  		  		Cut | 		  | صوت 		عصافير   		  | 				 | 
			| 		191 | 		لقطة قريبة ليوسف close up 		shot  Cut
 | 		يوسف  : انت بعت البيت يابا | صوت 		عصافير   		  | 				 | 
			| 		192 | 		لقطة متوسطة قريبة medium 		close  للشيخ حسنى وهو ينظر الى الارض خجلاCut
 | 		  | صوت 		عصافير   		  | 				 | 
			| 		193 | 		لقطة قريبة ليوسف close up 		shotCut
 | 		يوسف  : ماترد عليا يابا  		  | صوت 		عصافير   		  | 				 | 
			| 		194 | 		لقطة متوسطة قريبة medium 		close  للشيخ حسنىCut
 | 		الشيخ حسنى : بكرة .. بكرة نتكلم يا يوسف | صوت 		عصافير   		  | 		  | 
			| 		195 | 		لقطة قريبة ليوسف close up 		shot  Cut
 | 		يوسف  : لا دلوقت | صوت 		عصافير   		  | 		  | 
			| 		196 | 		لقطة متوسطة قريبة  medium 		close  للشيخ حسنى وهو على يسار الكادر ونرى 		يوسف يقف وراؤه على يمين الكادر  وبعد عتاب يوسف له يلتف له بقوة ويضربه 		على وجهه ضربة قوية
 Cut
 | 		الشيخ حسنى : انا حدبرلك الفلوس اللى انت 		عايزها يا يوسف .. بس سيبنى دلوقتى انا تعبان يابنى  		يوسف : من الحشيش ؟! 		الشيخ حسنى : يوسف ...! 		يوسف : ماتكلمنى يابا ولا مكسوف ؟ 		  		  | صوت 		عصافير   		  | 		  | 
			| 		197 | 		لقطة قريبة ليوسف close up 		shot وهو يتحسس وجهه من قوة الضربة وينظر للشيخ 		حسنى نظرة حادة ثم يتركه ويمشى الى عمق الكادر | 		  | صوت 		عصافير   		  | 				 | 
			| 		198 | 		لقطة قريبة لشيخ حسنى  close 		up shot   وهو ينظر الى اعلى وهو حزين على الذى 		فعله بيوسف , ثم يلتفت ويستكمل طريق الى المنزل وهو فى حزن وأسى 		  		Fade out | 		الشيخ حسنى : يوسف  ......... يوسف | صوت 		عصافير   		  | 				 | 
			| 		  | 		مشهد 23 		نهار / داخلى 		               منزل المعلم هرم    		 | 		  | 		  | 		  | 
			| 		199 | 		لقطة عامة  long 		shot  لباب منزل هرم وهو يفتح الباب للشيخ 		حسنى ثم يدخل الشيخ حسنى منزل هرم ويطلب منه الشاى ثم يدخل الى يمين الكادر ويختفى
 
 
 Cut
 		  | 		هرم : مين ؟ ... طيب .... خير يا شيخ حسنى 		عاوز ايه ؟ 		الشيخ حسنى : صباح الخير يا معلم هرم		 		هرم : صباح النور ياخويا .. قولتلك 		ماتجليش هنا .. حتشبهنى .. واذا كان عالتموين تاخده بالليل فى شقة الاسطى 		حسن وانت فاهم الحكاية .. فاضلك 3 ايام والتموين بتاعك يخلص .. بالسلامة		 		الشيخ حسنى : لا ... لا  انا كنت عايزك فى 		شئ مختلف شوية  		هرم : شئ مختلف .. لا اله الا الله .. 		تشرب شاى  		الشيخ حسنى : ياريت ... 20 معلقة سكر		 		هرم : 20 معلقة سكر  		  		  | 		اغنية يا ليال الانس صادرة من راديو قديم | 		  | 
			| 		200 | 		لقطة متوسطة  medium shot		 للشيخ حسنى مع حركة كاميرا 		tilt –down   تتابعه وهو يجلس 		على اريكة فى منزل هرم
 
 		Cut 		  | 		 الشيخ حسنى : شقتك حلوة يا هرم .. بحرى ورطبة | 		اغنية لليلى مراد 		  | 		  |