| 					م | 					وصف الصورة | 					وصف الصوت | 
						| 					  | 					  					  | 					الحوار | 					المؤثرات 					 | 					الموسيقى | 
			|  | 		لقطة متوسطة قريبة medium 		close shot  لفاطمة وهى تنظر ليوسف فى حزن واسى 		وتتقدم نحو الكاميرا فى بطئ 		  Cut | 		يوسف : ان العفريت اكل عقل ابويا وخلاه خدامه 		  | 		  | 		  | 
			| 		252 | 		لقطة عامة long shot 		 ليوسف وهو يجلس على الارض والكاميرا فى زاوية منخفضة		 		  low 		level  حيث نرى فاطمة تدخل من يسار الكادر وتجلس 		بجانب يوسف وتسمع منه وتتحسس شعره ووجه فى مشاعر دافئة كأنه ابنها الصغير		 		الذى يشتكى لها من حال الدنيا معه   		Cut   | 		يوسف : عارفه كنت بعمل ايه ؟؟ .. كنت بجيب 		سكينة طويلة واربطها فى طرف عصاية مقشة .. وادخل سلاحها جوه العود .. واقعد 		انغز بيها العفريت .. انغز بيها العفريت .. لحد امى ما ماتت .. قولت يالله 		خليه يموتنى .. مسكت العود .. وغمضت عنيا واقعدت اعزف اعزف  .. واستنيته 		علشان يخنقنى وبعد شوية سيبته وقعدت بعيد وقعدت اترعش .. من يومها صاحبته 		.. خليت العفريت يغنى .. كنت اسرق العود .. واروح على شط النيل فى آخر 		الدنيا .. واقعد اقلد ابويا .. اعزف واغنى .. بس كنت دايما بخاف من ابويا 		وستى  		  | 		  | 				 | 
			| 		253 | 		لقطة قريبة جدا very close 		shot لكلا من يوسف وفاطمة وهما يتبادلان القبلات 		الحارة 		Cut   | 		  | 		  | 				 | 
			| 		  | 		مشهد 32 		ليل / داخلى 		منزل الست فتحية والاسطى حسن | 		  | 		  | 		  | 
			| 		254 | 		لقطة قريبة close shot		 على يد هرم وهو يفتح زجاجة دواء , وتتحرك 		الكاميرا معه رأسيا tilt up   لتصل 		الى حجم قريب close shot   		Cut   | 		هرم : دى برشامة هدية .. اكسيرا .. حتنيمك 		لحد الصبح .. بس خدها مع شوية شاى .. وانت بكرة الصبح حتدعيلى بس بشرط الست 		فتحية هية اللى تعملك الشاى خد ياخويا البرشامة . 		  | 		  | 		  | 
			| 		255 | 		لقطة عامة long shot 		 لحجرة نوم الست فتحية حيث نرى الست فتحية على يسار 		الكادر وزوجها حسن المريض على السرير فى العمق وهرم يقف بجانب السرير يمين 		الكادر 		Cut   | 		حسن : بس انا مبحبش البرشام يا معلم 		 		هرم : ايه الراجل العيل ده  		الست فتحية : هاتها يا معلم انا حبقى اديهالو		 		هرم : نام انت ياخويا الليلادى واستريح 		وبكرة  الصبح ان شاء الله حتقوم زى الحصان بس استغطى كويس ولف وسطك ودفيه		 		  | 		  | 		  | 
			| 		256 | 		لقطة عامة long shot 		 لباب حجرة النوم الخاص بالاسطى حسن وفتحية حيث نرى هرم 		والست فتحية يأتيان من عمق الكادر الى المقدمة لتوصله الى الباب ويمشيان 		الى يسار الكادر ويختقيان , فنراهم معكوسين على المرآة بجانب باب حجرة 		النوم وهما يفتحان الباب ويغلقوه ليشعروا حسن ان هرم قد نزل , ثم تدخل 		الكادر مرة ثانية وتشير بيدها لهرم ان يدخل الغرفة بسرعة وهى تراقب زوجها 		حسن حتى لا يكتشف هذه الفعلة 		Cut   | 		حسن : وصليه يا فتحية 		فتحية : حاضر 		الست فتحية : مع السلامة يا معلم 		هرم : الله يسلمك .. سلام 		  | 		  | 				 | 
			| 		  | 		مشهد 33 		ليل / خارجى 		الحارة | 		  | 		  | 		  | 
			| 		257 | 		لقطة متوسطة medium shot		 للشيخ حسنى وهو يقف بزاوية 		3/4 rear  يتحسس موتوسيكل 		سليمان ويشرح لنفسه كل شئ فيها 		Cut   | 		الشيخ حسنى : دى الفرامل .. ايوة .. وده 		البنزين .. ايوة صح .. بس لو الواد سليمان يدينى لفة  		  | صوت كلاب 		تعوى  		  | 		  | 
			| 		258 | 		لقطة قريبة جدا very close 		up  للشيخ حسنى بزاوية 		side angle   وهو يحاول ان يستمع لصوت فاطمة 		Cut   | 		فاطمة : ايه يا سى يوسف .. مجراش حاجة .. ده انا بحبك | 		  | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 34 		ليل/ داخلى 		الحجرة المهجورة ملك 		سليمان الصايغ | 		  | 		  | 		  | 
			| 		259 | 		لقطة عامة long shot 		 والكاميرا منخفضة low level		  حيث نرى يوسف وفاطمة يجلسان على الارض عرايا , 		يوسف يرتدى بنطلونه فقط وفاطمة ترتدى قميص نوم اسود 		Cut   | 		فاطمة : عارف يعنى ايه بحبك .. من وانا صغيرة 		بحبك .. كنت دايما اقول ايه الواد العاقل ده .. لا بيلعب كورة فى الوسعاية 		مع العيال ودايما قاعد يقرأ عالبحر ويصطاد سمك  		  | 		  | 		  | 
			| 		260 | 		لقطة قريبة جدا very close 		shot  للشيخ حسنى 		وهو يحاول سماع فاطمة بتركيز دون ان يعرف 		مصدر الصوت  		Cut   | 		فاطمة : عمر ايده ما اتمدت عليا علشان يمسكنى		 		  | 		  | 		  | 
			| 		261 | 		لقطة عامة long shot 		 والكاميرا منخفضة low level		  حيث نرى يوسف وفاطمة يجلسان على الارض عرايا , 		يوسف يرتدى بنطلونه فقط وفاطمة ترتدى قميص نوم اسود .. وتقوم فجأة من 		جلستها 		Cut   | 		فاطمة : عمر عينه ما اترفعت علشان يبحلق فى 		ظهرى . عمر لسانه ما لقح كلمة .. كنت متغاظة منك .. هوه انا مش عاجباه ولا 		ايه .. يكنش الواد حاطط عينه عالبت روايح ولا عالبت رئيفة  		  | 		  | 		  | 
			| 		262 | 		لقطة عامة long shot 		 لركن من اركان الحجرة المهجورة حيث نرى فى هذا الركن 		مرآة على يمين الكادر وتدخل فاطمة من يسار الكادر  وتنظر ليوسف .وبعد 		انتهاء جملتها تذهب نحو المرآة وتنظر لنفسها وتكلم نفسها 		Cut   | 		فاطمة : اكمن يعنى روايح شعرها طويل وبيلمع 		من الجاز  .. ولا يكنش عاجبه تقطيعة البت سنية .. كنت بقعد ادام المراية 		ابص لنفسى مالاقيش فيا حاجة وحشة .. بس مالقيتش فيا حاجة حلوة اوى .. كنت 		دايما بستنا اشوفك وانت رايح الجامعة .. اختى كانت بتقولك سيبك من بتوع 		الجامعة دول .. دول مناخيرهم فى السما  		  | 		  | 				 | 
			| 		263 | 		- لقطة عامة long shot		  ليوسف وهو يجلس على الارض فى قمة اليأس.. تدخل 		الكاميرا عليه  		track in   بطئ 		Cut   | 		يوسف : كنت مؤدب لانى خايف .. لسانى مكنش 		بيتكلم  لانه  لو نطق حيتهته .. عمر عينى ماترفعت لانى مكسوف عمرى ماعرفت 		اعمل اى حاجة .. مش عارف ليه .. حتى ابويا . 		  | 		  | 				 | 
			| 		264 | 		لقطة قريبة close shot		 للشيخ حسنى من زاوية منخفضة 		low angle    		Cut   | 		يوسف : ابويا الاعمى وهو صغير .. كان بيركب 		عجل .. اتخرجت من الجامعة .. ولا فيش شغل .. عاوز اتعلم المازيكا ومش قادر 		.. عايز اسافر اوروبا ومش قادر    		  | 		  | 				 | 
			| 		265 | 		لقطة متوسطة medium shot		 لفاطمة وهى تقع على الارض وتلقى بنفسها فى حضن 		يوسف والكاميرا تتابعها بحركة tilt down   		Cut   | 		فاطمة : لا .. لا والنبى ماتسيبنى .. بعد 		مالقيتك .. ماتسبنيش وتسافر  		يوسف : هه .. وحتعملى بيا ايه .. ده انا حتى مش قادر 		ابقى راجل معاكى | 		  | 				 | 
			| 		266 | 		لقطة قريبة close shot		 للشيخ حسنى من زاوية منخفضة 		low angle  , ويشمى الى يمين 		الكادر وتتابعة الكاميرا بحركة افقية pan right 		Cut   | 		الشيخ حسنى : الله يكسفك .. اخس عليك واد 		خيبان  		فاطمة : يا سى يوسف انا مش عايزة منك حاجة  		... وغلاوتك عندى انا آخر حاجة تهمنى الحكاية دى  		  | 		  | 				 | 
			| 		267 | 		لقطة عامة long shot 		  ليوسف وهو يجلس على الارض فى قمة اليأس وبجانبه فاطمة 		بزاوية عالية 		high angle   بينما تقوم 		فاطمة من جلستها وتتحرك نحو الكاميرا فترجع الكاميرا 		track out    		مع pan left		ثم تتحرك نحو يوسف مرة اخرى فتتابعها الكاميرا 		pan right   حتى تجلس بجانب 		يوسف مرة اخرى على الارض ثم تقوم مرة اخرى وتتابعها الكاميرا 		pan left ثم ترتكز على الباب ثم 		تنزل ببطئ على الارض وهى تشرح شعورها مع زوجها 		Cut   | 		فاطمة : عارف ... الكل مش عاوز منى الا كده 		.. تقولش هوه سبيل وكل واحد عايز يشرب منه بس انا مش طيبة انا بنفخ فى 		النار .. بشعلل نار .. بالعربى كده باتبسط اوى لما بيبقوا كلاب ورايا .. بس 		ده معاهم .. اما انت حاجة تانية  .. معاك مش عايزة غير انى ابقى معاك .. 		عارف لما بلمس ايدك .. كلى بيترعش .. نافورة بتنط جوايا كل حتة فيا بترقص 		.. عمرى ماعرفت ده حتى مع جوزى .. مرة واحدة عرفته .. كنت صغيرة واحنا 		بنلعب لعب عيال .. كان يوم حر جهنم  وكنا الظهر والشوارع فاضية . 		  | 		  | 				 | 
			| 		268 | 		لقطة عامة long shot 		 ليوسف وهو جالس على الارض ينظر لفاطمة  		Cut   | 		فاطمة : امى بتقوللى طفشتى الراجل | 		  | 				 | 
			| 		269  | 		لقطة متوسطة medium shot		 لفاطمة وهى جالسة على الارض ترتكز على الحائط 		الخشبى 		Cut   | 		فاطمة : والنبى ما ليا ذنب .. كنت بسمع كلامه 		زى ما بيقول كنت بعمل .. مزاجه كان اهم من مزاجى .. هوه اللى راح ومجاش .. 		والنبى انا ذنبى ايه .. ذنبى ايه ؟؟ 		  | صوت نقر على 		الباب  		  | 				 | 
			| 		  | 		مشهد 35 		ليل/داخلى 		امام شقة الاسطى حسن والست فتحية | 		  | 		  | 		  | 
			| 		270 | 		لقطة متوسطة بعيدة medium 		long shot  للشيخ حسنى وهو يقف امام باب شقة 		الاسطى حسن  بزاوية جانبية side angle 		 ويطرق على بابه فيفتح له الاسطى حسن وهو مغطى ببطانية 		ثقيلة لانه مريض بالالفنونزا 		Cut   | 		الاسطى حسن : ايوة يا شيخ حسنى  		الشيخ حسنى : مساء الخير يا باشمهندس حسن		 		الاسطى حسن : مساء النور  		الشيخ حسنى : الهرم موجود  		الاسطى حسن : لا مش موجود يا شيخ حسنى روح		 		الشيخ حسنى : روح بيته  		الاسطى حسن : الله اعلم يا شيخ حسنى 		 		الشيخ حسنى : طب يا سيدى فوتك بعافية 		 		الاسطى حسن : الله يعافيك  		  		الشيخ حسنى : لا .. لا مش قادر .. مش قادر		 		( يطرق الباب ثانية ) لا مؤاخذة يا باشمهندس 		حسن .. ممكن ادخل عندك دورة المية لحسن محصور اوى 		الاسطى حسن : اتفضل  		الشيخ حسنى : خد بأيدى الله لا يسيئك 		 		  | صوت نقر على 		الباب  		  		  		  		  		  		  		  		  		  صوت غلق باب		 		  | 				 | 
			| 		  | 		مشهد 36 		ليل / داخلى 		شقة الاسطى حسن 		  | 		  | 		  | 		  | 
			| 		271 | 		لقطة عامة long shot 		 للمر مظلم داخل شقة الاسطى حسن ونرى الشيخ حسنى ممسكا 		بيد الاسطى حسن ونراهم من ظهرهما full rear 		  		Cut   | 		الشيخ حسنى : ايه انت تعبان ولا ايه 		 		الاسطى حسن : تعبان شوية يا شيخ حسنى 		 		الشيخ حسنى : لا .. الف سلامة يا سيدى 		 		الاسطى حسن : ادينى نورتلك النور اهوه يا شيخ 		حسنى ..  		الشيخ حسنى : كتر الف خيرك .. والله ما له اى 		لازمة يا باش مهندس 		  | 		  | 		  | 
			| 		272 | 		لقطة متوسطة medium shot		 للشيخ حسنى من ظهره 		full rear  حيث نرى هرم على يمين الكادر 		بزاوية side angle 		 هادئ لا يتحرك خوفا من ان يشعر به الشيخ حسنى 		Cut   | 		الشيخ حسنى : السلطانية فين ... السلطانية فين .. اه .. 		تبع الريحة | صوت مياة 		تتسرب فى شكل نقط من صنبور غير محكم الغلق  		  | 		  | 
			| 		273 | 		لقطة قريبة close up 		 لهرم وهو يضع يده على فمه خوفا من الشيخ حسنى ان يسمع 		انفاسه او يشعر به وهو خائف وفى شدة الارتباك 		Cut   | 		  | صوت مياة 		تتسرب فى شكل نقط من صنبور غير محكم الغلق  		  | 		  | 
			| 		274 | 		لقطة متوسطة medium shot		 للشيخ حسنى من ظهره 		full rear  حيث نرى هرم على يمين الكادر بزاوية		side angle   يتحرك بخفة 		وهدوء فى نفس الوقت الى يسار الكادر لان الشيخ حسنى يتحسس الحائط الايمن له 		ليصل الى الحمام 		Cut   | 		  | صوت مياة 		تتسرب فى شكل نقط من صنبور غير محكم الغلق  		  | 		  | 
			| 		275 | 		لقطة قريبة جدا very close 		shot  للشيخ حسنى  من زاوية منخفضة 		low angle   وهو يلتفت ببطئ حتى 		يعرف مصدر صوت هذه الانفاس التى تشاركه الحمام 		Cut   | 		  | صوت مياة 		تتسرب فى شكل نقط من صنبور غير محكم الغلق  		  | 		  | 
			| 		276 | 		لقطة متوسطة medium shot		 للشيخ حسنى من ظهره 		full rear  حيث نرى هرم على يسار الكادر بزاوية		side angle خائف ومرتبك 		, بينما نرى الشيخ حسنى يتحسس المرآة التى على يسار الكادر ويقرب ببطئ من 		هرم  		Cut   | 		  | صوت مياة 		تتسرب فى شكل نقط من صنبور غير محكم الغلق  		  | 		  | 
			| 		277 | 		لقطة قريبة close shot		 على يد الشيخ حسنى وهو تمتد وتتحس المرآة وما 		عليها من فرش وتمشى ببطئ الى يسار الكادر وتتابعها الكاميرا بحركة افقية		pan left  بطئ  حتى نرى 		ان اليد قد اقتربت من وجه هرم فيبتعد بسرعة ولكن دون ان يصدر صوت 		Cut   | 		  | صوت مياة 		تتسرب فى شكل نقط من صنبور غير محكم الغلق  		  | 		  | 
			| 		278 | 		لقطة متوسطة medium shot		 للشيخ حسنى من ظهره 		full rear   حيث نرى هرم على يمين الكادر بزاوية		side angle  هادئ لا 		يتحرك خوفا من ان يشعر به الشيخ حسنى , فيرفع الشيخ حسنى جلبابه ليستعد 		لقضاء حاجته , واذ فجأة يمسك بهرم بقوة . 		Cut   | 		الشيخ حسنى : افشتك .. حرامى .. حرامى .. 		اخرس يا كلب .. حرامى  		  | صوت مياة 		تتسرب فى شكل نقط من صنبور غير محكم الغلق  		  | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 37 		ليل/ داخلى 		داخل دكان الشيخ حسنى يغنى هو 		واصدقائه | 		  | 		  | 		  | 
			| 		279 | 		لقطة قريبة close shot		 للشيخ حسنى وهو يمسك العود ويعزف ويغنى فى نفس 		الوقت 		Cut   | 		الشيخ حسنى : اورى للناس ازاى وشى 		 		المجموعة تردد : اورى للناس ازاى وشى 		الشيخ حسنى : آآآه .. هية الاسية شوية عليا 		.. يا صهبجية  		المجموعة تردد : ايه يالا للى  		الشيخ حسنى : عايزين شوية  		المجموعة تردد : ايه يالا للى 		  | 		  | 		  | 
			| 		280 | 		لقطة متوسطة لشخصين medium 2 		shot  لاصدقاء الشيخ حسنى ينظرون له يسمعونه 		ويرددون وراؤه 		Cut   | 		الشيخ حسنى : حاجة ماللى هية 		  | 		  | 		  | 
			| 		281 | 		لقطة قريبة close shot		 للشيخ حسنى وهو يمسك العود ويعزف ويغنى فى نفس 		الوقت  		Cut   | 		المجموعة تردد : ايه يالا للى 		الشيخ حسنى : حبة آهات على عينى على ليلى على ترالالى | 		  | 		  | 
			| 		282 | 		لقطة عامة long shot 		 من زواية منخفضة low angle		 للشيخ حسنى هو واصدقاؤه يجلسون على الارض فى 		شكل دائرى وامامهم النرجيلة واحجار المعسل 		Cut   | 		الشيخ حسنى : انا وحبيبى روحين فى زكيبة		 		المجموعة تردد : انا وحبيبى روحين فى زكيبة		 		 الشيخ حسنى : يتعلموا منا الحبيبة 		 		المجموعة تردد : يتعلموا منا الحبيبة 		الشيخ حسنى : كيد العوازل جاتها رزية .. يا 		صهبجية  		المجموعة تردد : ايه يالا للى 		الشيخ حسنى : عايزين شوية  		المجموعة تردد : ايه يالا للى 		الشيخ حسنى : حاجة ماللى هية  		المجموعة تردد : ايه يالا للى  		الشيخ حسنى : حبة آهات على عينى على ليلى على 		ترالالى  		  | 		  | 		  | 
			| 		283 | 		لقطة قريبة close shot 		على صديق من اصدقاء الشيخ حسنى ينظر له يمين كادر ويضحك مع 		المجموعة 		Cut   | 		  | 		  | 		  | 
			| 		284 | 		لقطة متوسطة لشخصين medium 2 		shot  لاصدقاء الشيخ حسنى ينظرون له يمين كادر 		ويضحكون مع المجموعة 		Cut   | 		  | 		صوت ضحك يعلو  		  | 		  | 
			| 		285 | 		لقطة عامة long shot 		 من زواية منخفضة low angle		 للشيخ حسنى هو واصدقاؤه يجلسون على الارض فى 		شكل دائرى وامامهم النرجيلة واحجار المعسل , ونرى الشيخ حسنى فى عمق 		الكادريجلس وصديقه الذى بجانبه على اليمين يعطيه النرجيلة فى فمه 		Cut   | 		صديق الشيخ حسنى 1 : ايه يا شيخ حسنى انت 		شطبت ولا ايه  		صديق الشيخ حسنى 2 : ماتسمعنا حاجة ؟ 		الشيخ حسنى : عنيا  		  | 		  | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 38 		ليل / خارجى 		امام دكان الشيخ حسنى | 		  | 		  | 		  | 
			| 		286 | 		لقطة عامة long shot 		  لدكان الشيخ حسنى من الزاوية اليسرى للدكان حيث نرى 		الدكان يفتح ويخرج منه صديق الشيخ حسنى والصديق الاخر ممسكا بباب الدكان 		ويقول له : خلى بالك من نفسك , ثم يغلق المحل حيث نتابع الرجل الذى خرج 		بحركة كاميرا pan right 		 حتى نرى عربة بوليس تأتى من عمق الكادر الى المقدمة 		Cut   | 		  | 		صوت صراصير الليل  		  | 		  | 
			| 		287 | 		لقطة متوسطة medium shot		 لصديق الشيخ حسنى الذى خرج للذهاب الى بيته وهو 		ينظر لعربة البوليس من بعيد فيضطرب وينزعج ويجرى الى دكان الشيخ حسنى 		Cut   | 		صديق الشيخ حسنى : ظابط الباحث وصل .. ظابط الباحث وصل | 		صوت صراصير الليل  		  | 		  | 
			| 		288 | 		لقطة عامة long shot 		  للحارة وضباط الشرطة يمشون فى الحارة يستكشفونها ببطئ 		وهدوء , وفى 		طريقهم للصوت الذى يسمعوه ليعرفوا اين مصدره وهو صوت 		غناء الشيخ حسنى 		Cut   | 		  | 		صوت صراصير الليل  		  | 		  | 
			| 		289 | 		لقطة متوسطة medium shot		 لضابط الشرطة والعساكر الذين معه والكاميرا 		تتابع تقدمهم نحو دكان الشيخ حسنى بحركة track out		 , ثم نرى الضابط ينزل ويجلس على رقبتيه لينظر 		الى ما يحدث داخل الدكان من الجزء المفتواح قليلا , وتتحرك الكاميرا معه		tilt down  , ثم يقوم من 		جلسته فتتحرك الكاميرا معه tilt up  ثم 		يبدأ الضابط الطرق بشدة على باب الدكان. 		Cut   | 		  | صوت خطوات 		ارجل        		  صوت صراصير الليل    		  | 		  | 
			| 		290 | 		لقطة عامة long shot 		 للشيخ حسنى واصدقاؤه وهم يجلسون على الاض فى شكل دائرى 		, والكاميرا خلف الشيخ حسنى تطهره من ظهره full 		rear   , بينما نرى صديق من اصدقؤه يقوم من 		جلسته ليرى من الطارق فيفتح باب الدكان فيرى الضابط ومعه امناء الشرطة , 		فالكل يقف منزعجا ومزعورا عدا الشيخ حسنى 		Cut   | 		الشيخ حسنى : انت جيت تانى يا حمار . 		المجموعة : ( ضحك بصوت مرتفع )  		صديق الشيخ حسنى : الحكومة  		المجموعة : ( فى نفس واحد ) الحكومة ...! 		  | 		  صوت صراصير الليل  		  | 		  | 
			| 		291 | 		لقطة قريبة close shot 		على يد الشيخ حسنى وهو يلقى قطعة الحشيش فى جيب صديقه دون ان يراه احد 		Cut   | 		  | 		  | 		  | 
			| 		292 | 		لقطة عامة long shot 		 من زاوية مرتفعة high angle		 حيث نرى المجموعة تمشى فى الحارة فى طابور 		منتظم والكل يضع ايديه الاثنين على رأسه ثم يأتى 		الضابط من خلفهم ويوقفهم , ثم يقف امامهم  		Cut   | 		الضابط : وقف يابنى انت وهو .. امال فين 		الراجل الاعمى اللى كان معاكوا 		المجموعة :( ينظرون حولهم ثم يضحكوا ) | 		  صوت صراصير الليل  		  | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 39 		ليل/خارجى 		يوسف على كورنيش النيل | 		  | 		  | 		  | 
			| 		293 | 		لقطة عامة long shot 		 لكوبرى والسيارات تمشى عليه بسرعة عالية 		Dissolve 		  | 		  | صوت سيارات		 		  | 				 | 
			| 		294 | 		لقطة متوسطة ليوسف medium 		shot  وهو يمشى على الكورنيش فى حزن وآسى يشرب 		سيجارة  والكاميرا تتحرك معه pan left   		Dissolve | 		  | صوت سيارات		 		  | 				 | 
			| 		295 | 		لقطة قريبة جدا very close 		shot  ليوسف وهو يدخن السيجارة وينظر بزاوية		3/4 rear   		Dissolve | 		  | 		  | 				 | 
			| 		  | 		مشهد 40 		ليل/داخلى 		منزل فاطمة | 		  | 		  | 		  | 
			| 		296 | 		لقطة long shot 		 من زاوية مرتفعة high angle		 على فاطمة وهو تتقلب على السرير مبتسمة 		والسعادة تملأ عيونها , ثم تقوم من على السرير وتأخذ شالا تلبسه فو جلبابها 		Dissolve | 		  | 		  | 				 | 
			| 		297 | لقطة عامة		long shot  للممر فى منزل فاطمة وهى 		تمشى من مقدمة الكادر الى عمقه ببطئ  		Dissolve | 		  | 		  | 				 | 
			| 		298 | 		لقطة عامة long shot 		 لفاطمة وهى تنزل من على السلالم وتتابعها الكاميرا 		بحركة crane down  من 		زاوية مرتفعة high angle 		 , ثم تقف امام باب منزلها والكاميرا تتابع حركتها ب		track out  . حتى يكون 		الكادر عبارة عن فاطمة على يسار الكادر مستندة الى الباب ويمين الكادر نرى 		الحارة كلها 		Dissolve 		  | 		  | 		  | 				 | 
			| 		299 | 		لقطة متوسطة medium shot		 لفاطمة بزاوية 3/4 		front 		Dissolve 		  | 		  | 		  | 				 | 
			| 		300 | 		لقطة عامة long shot 		 لفاطمة من زاوية منخفضة جدا 		 very low angle  وهى واقفة وتنزل ببطئ الى 		الارض لتجلس على الارض , حتى نراها على يسار الكادر والسماء الزرقاء وأحد 		ابنية الحارة على يمين الكادر 		Dissolve 		  | 		  | 		  | 				 |