| 					م | 					وصف الصورة | 					وصف الصوت | 
						| 					  | 					  					  | 					الحوار | 					المؤثرات 					 | 					الموسيقى | 
			| 		  | 		مشهد 40 		شروق / خارجى 		مركب فى النيل | 		  | 		  | 		  | 
			| 		301 | 		لقطة عامة long shot 		 لكادر نرى فيه النيل وفجأة نرى مركب يخترق الكادر من 		يساره نرى يوسف نائم على هذا المركب ينظر الى السماء 		Dissolve | 		  | 		  | 				 | 
			| 		302 | 		لقطة عامة long shot 		 من زاوية مرتفعة high angle		 والكاميرا عمودية على النيل حنى نلاحظ 		المركب تخترق الكادر من الاسفل الى اعلى ويوسف نائم 		عليه ناظرا الى السماء 		fade out           | 		  | صوت نقر على 		الباب  		  | 				 | 
			| 		  | 		مشهد 41 		نهار / داخلى 		قسم الشرطة | 		  | 		  | 		  | 
			| 		303 | 		Fade in 		لقطة متوسطة medium shot		 لرجال شرطة من ظهرهم 		full rear  يدخلون منزل هرم والكاميرا تتابعهم		track in  حتى نرى فى 		الكادر هرم وضابط الشرطة والمأمور فى حجم medium 		long shot ثم يأمر المأمور ان يقبض عليه 		Cut 		  | 		الضابط : فتشوا البيت  		هرم : ليه يا بيه بس منا قولت لحضرتك ميت الف 		مرة  انى بطلت تجارة الصنف ده من مدة يا سعادة البيه  		الضابط : اقبض عليه  		المأمور : يا بيه ليه بس يا بيه  		هرم : يا بيه ليه بس يا بيه .. اللى تشوفه 		حضرتك .. ماشى . 		  | صوت نقر على 		الباب  		  | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 41 		نهار / داخلى 		امام منزل الشيخ حسنى | 		  | 		  | 		  | 
			| 		304 | 		لقطة قريبة close shot		 للجدة وهى تفتح الباب 		Cut 		  | 		الجدة : اهلا .. اهلا اهلا يابنى اتفضل | 		  | 		  | 
			| 		305 | 		لقطة قريبة close shot		 لسليمان الصايغ وهو يقف امام باب منزل الشيخ 		حسنى امام الجدة ويسألها عن زوجته 		Cut 		  | 		سليمان : لا مؤاخذة يا حاجة .. هية روايح مجتش عندكم | 		  | 		  | 
			| 		306 | 		لقطة قريبة close shot		 للجدة 		Cut 		  | 		الجدة : روايح .. لا والنبى يابنى .. ليه ؟؟ هية مش فى 		الشقة | 		  | 		  | 
			| 		307 | 		لقطة قريبة close shot		 لسليمان الصايغ وهو يقف امام باب منزل الشيخ 		حسنى امام الجدة 		Cut 		  | 		سليمان : اصل انا سيبتها امبارح الصبح .. رجعت البيت 		مالقيتهاش فقولت يمكن تكونى عارفة هية راحت فين | 		  | 		  | 
			| 		308 | 		قطة over shoulder 		 من وجهة نظر سليمان الى الجدة 		Cut 		  | 		الجدة : انا شوفتها امبارح قبل الظهر بييجى 		ساعة .. نازلة وشايلة بؤجة هدوم .. تكونش راحت لامها يابنى وجايز تكون 		راجعة بعد شوية . 		  | 		  | 				 | 
			| 		309 | 		لقطة over shoulder 		 من وجهة نظر الجدة الى سليمان 		Cut 		  | 		سليمان : جايز ... فوتك بخير يا حاجة 		الجدة : مع السلامة يابنى .. مع السلامة  ( 		ثم تغلق الباب ) 		  | 		  | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 42 		نهار / داخلى 		منزل الشيخ حسنى حجرة 		الصالون | 		  | 		  | 		  | 
			| 		310 | 		لقطة عامة long shot 		 للصالون حيث يجلس الشيخ حسنى وامامه كوب من الشاى 		وتأتى الجدة من يمين الكادر بعد انتهائها من الكلام مع سليمان الصيغ على 		الباب وتجلس بجانبه 		Cut 		  | 		الجدة : سليمان ... بيسأل عن روايح فاكرها 		طلعت هنا .. وايه اللى يغربها من غير ما تقوله .. لازم غضبانة عند امها .. 		ما دريتش مش امبارح الاسطى حسن السواق مسك الهرم وهو بيعاكس مراته مانت 		عارف انه كان بيروح يقعد عندهم .. يووه ضربوا بعض وكانت عركة وفضيحة . 		  | صوت اغنية 		شعبية تعلو من الحارة  		  | 		  | 
			| 		311 | 		لقطة قريبة close up shot		 للشيخ حسنى وهو يشرب كوب الشاى بزاوية 		3/4 front   		Cut 		  | 		الجدة : ربنا يستر على الناس .. هوه كمان 		اللى غلطان  		الشيخ حسنى : هوه مين  		  | صوت اغنية 		شعبية تعلو من الحارة  		  | 		  | 
			| 		312 | 		لقطة قريبة close up shot		  للجدة وهى تصب القهوة فى الفنجان 		Cut 		  | 		الجدة : الاسطى حسن .. هية كمان ما سكتتلوش 		.. النهاردة الصبح رميتله هدومه بره البيت علشان تبقى تحرم تجيب اوباش معاك 		يحششوا معاك  فى الشقة  		  | صوت اغنية 		شعبية تعلو من الحارة  		  | 		  | 
			| 		313 | 		لقطة قريبة close up shot		 للشيخ حسنى وهو يشرب كوب الشاى بزاوية 		3/4 front   		Cut 		  | 		الشيخ حسنى : فتحية طردت جوزها | صوت اغنية 		شعبية تعلو من الحارة  		  | 		  | 
			| 		314 | 		لقطة عامة  long 		shot  للصالون حيث يجلس الشيخ حسنى وامامه كوب 		من الشاى وتجلس بجانبه الجدة واذ فجأة عندما تخبره الجدة انها تفتقد يوسف 		فيقوم من جلسته ويخلع جلبابه  ويخرج من ياسر الكادر 		Cut 		  | 		الجدة : ايوة .. والنبى جدعة لها حق .. الواد 		يوسف واحشنى  ياترى انت فين يابنى .. الا ماتعرفش هوه راح فين يا شيخ حسنى 		  | صوت اغنية 		شعبية تعلو من الحارة  		  | 				 | 
			| 		  | 		مشهد 43 		نهار / داخلى 		داخل قسم الشرطة غرفة رئيس 		المباحث | 		  | 		  | 		  | 
			| 		315 | 		لقطة قريبة close shot		 لشاشة تلفزيون ويظهر عليها مشهد من مسلسل ( 		سمبل ) لمحمد صبحى 		Cut 		  | 		  | 		  | 		  | 
			| 		316 | 		لقطة عامة long shot 		  لمكتب رئيس المباحث ونرى على يمين الكادر هرم واقف 		ينظر للتلفاز امام المكتب وعلى يسار الكادر يجلس الضابط وفى المنتصف يجلس 		الكاتب   		Cut |   		رئيس المباحث : اكتب اكتب , وبتفتيشه وجد فى 		جيب الصديرى اليمين منديل ابيض وبه ثلاث قطع من الحشيش ملفوفة فى ورق 		سلوفان احمر واصفر ومجهزة للبيع  		هرم : يا سعادة البيه  		رئيس المباحث : وكذلك وجد ايضا فى جيب 		الجلابية السوداء فى الجيب الجانبى اكتب بين قوسين السيالة مطوة قرن غزال		 		هرم : يا سعادة البيه بس ده ظلم .. ظلم		 		  | 		  | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 44 		نهار / داخلى 		داخل محل الحلاق 		  | 		  | 		  | 		  | 
			| 		317 | 		لقطة over shoulder 		 من وجهة نظر الشيخ حسنى للمرآة التى امامه والحلاق 		يحلق له من زاوية منخفضة low angle 		  حيث نرى الحلاق والشيخ حسنى منعكسين فى المرآة , 		بينما يدخل سليمان المحل ونراه فى المرآة 		Cut | 		الشيخ حسنى : اى .. اه .. خف يا راجل 		 		سليمان : صباح الخير يا شيخ حسنى  		الشيخ حسنى : اهلا .. اهلا .. ازيك يا سليمان 		وازى مراتك  		  | صوت اعلانات 		قديمة صادرة من التلفاز 		  | 		  | 
			| 		318 | 		لقطة متوسطة medium shot		 لسليمان وهى ينظر يمين الكادر للشيخ حسنى 		Cut | 		سليمان : كنت عايزك فى موضوع كده .. انت رايح فين 		دلوقتى | صوت اعلانات 		قديمة صادرة من التلفاز 		  | 		  | 
			| 		319 | 		لقطة over shoulder 		 من وجهة نظر الشيخ حسنى للمرآة التى امامه والحلاق 		يحلق له من زاوية منخفضة low angle 		  , حيث نرى الحلاق والشيخ حسنى منعكسين فى المرآة , 		بينما يدخل سليمان المحل ونراه فى المرآة , فيقوم الشيخ حسنى من جلسته 		ويلتفت نحو سليمان ويخرج من يسار الكادر , ويظل الحلاق هوه الواضح امامنا 		على يسار الكادر وسليمان يتضح لنا انعكاسه على المرآة  هو والشيخ حسنى 		Cut | 		الشيخ حسنى : والله انا كان ورايا مشوار مهم 		.. انما علشان خاطرك انت يعنى ممكن نتمشى شوية  		الحلاق : الحساب يا شيخ حسنى  		الشيخ حسنى : حساب ايه يا راجل كتك نيلة فيك 		وفى حلاقتك .. دى حلاقة دى ادفع عليها حساب  		  | صوت اعلانات 		قديمة صادرة من التلفاز 		  | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 45 		نهار / خارجى 		فى الحارة | 		  | 		  | 		  | 
			| 		320 | 		لقطة عامة long shot 		 للشيخ حسنى وسليمان يمشيان سويا فى الحارة من زاوية 		مرتفعة نسبيا high angle 		  يأتون من عمق الكادر ببطئ والكاميرا تتحرك معهم حركة 		افقية بطئية جدا  		pan left   حتى يصبح حجمهما داخل 		الكادر medium 2 shot 		Cut | 		سليمان : امبارح رجعت البيت مالقيتش روايح .. 		اظاهر انها راحت لامها  		الشيخ حسنى : الله انت زعلتها ف حاجة من زمان		 		سليمان : ابدا والله يا شيخ حسنى  		الشيخ حسنى : طب يا اخى ماتروح لامها وتجيبها		 		سليمان : انا عمرى ما روحت عند امها فى البيت 		وبعدين مكسوف شوية فلو تعمل معروف وتيجى معايا يبقى كتر خيرك يعنى .. لو 		امكن يعنى  		الشيخ حسنى : والله الواحد مشغول يا سليمان 		.. انما يعنى علشان خاطرك انت بردو  انا حعملك اللى انت عايزه  		انا سمعت انك جبت موتوسيكل  		  | 		  | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 46 		نهار / خارجى 		فى الحارة  امام دكان 		سليمان الصايغ | 		  | 		  | 		  | 
			| 		321 | 		لقطة عامة long shot 		 لموتوسيكل سليمان وطفل صغير يجلس عليه ويلعب , بينما 		نرى الشيخ حسنى وسليمان يدخلان من يمين الكادر نحو الموتوسيكل ويقفان 		بجانبه . ويقوم الشيخ حسنى بتدويرها ويستعد للركوب عليها , وبالفعل يركب 		عليها ويركبها ويجرى مسرعا 		Cut | 		الشيخ حسنى : اصل انا بينى وبينك ناوى اشترى 		واحدة  وكنت عايز اجربها ..  		سليمان : حتشتريها ليوسف ولا ايه  		الشيخ حسنى . لا ياراجل يوسف ايه .. يوسف ده  		لسه عيل صغير انا حشتريه لنفسى .. الله .. الله  المفاتيح يا سليمان .. لا 		دى بتدور من غير مفاتيح وبعدين يا شيخ حسنى ماتزعلش منى لا مؤاخذة يعنى		 		الشيخ حسنى : ايه يا راجل انت فاكرنى مابعرفش 		اسوق ولا ايه .. هوه والدك الله يرحمه ما حكالكش عنى ولا ايه .. ياراجل .. 		ماتخافش يا راجل .. عيب يا راجل  		سليمان : شيخ حسنى  		الشيخ حسنى : عيب يا راجل سيبها على الله		 		سليمان : خطر يا شيخ حسنى  		الشيخ حسنى : عيب يا راجل واحنا عيال صغيرة 		ولا ايه جرى ايه  		سليمان : سيبها يا شيخ حسنى والنبى 		 		الشيخ حسنى : قول يا باسط  .. قول يا باسط يا 		راجل  		سليمان : ارجع يا شيخ حسنى  		  		  | صوت موتوسيكل		 		  | 		  | 
			| 		322 | 		لقطة قريبة close up 		 للشيخ حسنى وهو على الموتوسيكل ويجرى مسرعا 		Cut | 		  | صوت موتوسيكل		 		  | 		  | 
			| 		323 | 		لقطة عامة long shot 		 من وجهة نظر الشيخ حسنى  الى الناس فى الحارة وهو 		يجرون يمينا  		ويسارا ويصرخون رعبا من الشيخ حسنى والكاميرا مثبتة 		على الموتوسيكل 		Cut | 		  | صوت موتوسيكل		 		اصوات نساء تصرخ | 		  | 
			| 		324 | 		لقطة متوسطة medium shot		 بزاوية side angle		 للشيخ حسنى مع حركة افقية 		pan left    		Cut | 		  | صوت موتوسيكل		 		اصوات نساء تصرخ | 		  | 
			| 		325 | 		لقطة عامة long shot 		 من وجهة نظر الشيخ حسنى  الى الناس فى الحارة وهو 		يجرون يمينا 		ويسارا ويصرخون رعبا من الشيخ حسنى والكاميرا مثبتة 		على الموتوسيكل 		Cut | 		  | صوت موتوسيكل		 		اصوات نساء تصرخ | 		  | 
			| 		326 | 		لقطة متوسطة medium shot		 لسليمان وهو يمسك عامود خشبى ويقف متجهما لا 		يصدق ما يراه 		Cut | 		  | صوت موتوسيكل		 		اصوات نساء تصرخ | 		  | 
			| 		327 | 		لقطة عامة long shot 		 لمحل دواجن وهو يلملم اقفاصه بسرعه خوفا من الشيخ حسنى 		ونرى الشيخ 		حسنى يدخل بالموتوسيكل من يسار الكادر بجانب محل 		الدواجن 		Cut | 		  | صوت موتوسيكل		 		اصوات نساء تصرخ | 		  | 
			| 		328 | 		لقطة عامة long shot 		 للحارة ونرى الشيخ حسنى يجرى بالموتوسيكل من يمين 		الكادر وطفل صغير يمسك فى رقبته وامه تجرى وراء الموتوسيكل تصرخ خوفا على 		ابنها 		Cut | 		الام : ابنى .. ابنى .. يا خرابى ابنى | صوت موتوسيكل		 		اصوات نساء تصرخ | 		  | 
			| 		329 | 		لقطة عامة long shot 		 من زاوية منخفضة low angle		 لبالكونة فيها اربع افراد ينظرون الى ما 		يحدث فى الحارة ويضحكون 		Cut | 		  | صوت موتوسيكل		 		اصوات نساء تصرخ | 		  | 
			| 		330 | 		لقطة عامة long shot 		 من وجهة نظر الشيخ حسنى  الى الناس فى الحارة وهو 		يجرون يمينا ويسارا ويصرخون رعبا من الشيخ حسنى والكاميرا مثبتة على 		الموتوسيكل 		Cut | 		  | صوت موتوسيكل		 		اصوات نساء تصرخ | 		  | 
			| 		331 | 		لقطة قريبة close shot		 للشيخ حسنى بزاوية side 		angle  مع حركة كاميرا 		pan right  تتابع 		الشيخ حسنى على الموتوسيكل  		Cut | 		  | صوت موتوسيكل		 		اصوات نساء تصرخ | 		  | 
			| 		332 | 		لقطة قريبة close shot 		على عجلات الموتوسيكل 		Cut | 		  | صوت موتوسيكل		 		اصوات نساء تصرخ | 		  | 
			| 		334 | 		لقطة عامة long shot 		 من زاوية منخفضة low angle		 والشيخ حسنى يصدم شخص يحمل اشياء كثيرة 		Cut | 		  | صوت موتوسيكل		 		اصوات نساء تصرخ | 		  | 
			| 		335 | 		لقطة متوسطة medium shot		 لسليمان وهو منزعج ويتحصر على خسارته 		للموتوسيكل ويضع 		يديه على اذنه 		Cut | 		  | صوت موتوسيكل		 		اصوات نساء تصرخ | 		  | 
			| 		336 | 		لقطة عامة long shot 		 للشيخ حسنى وهو يأتى بالموتوسيكل مسرعا من عمق الكادر 		الى مقدمته  		Cut | 		  | 		  | 				 | 
			| 		337 | 		لقطة عامة long shot 		 من زاوية منخفضة low angle		 لبائعة جائلة تضع امامها اقفاص عليها خضروات 		تقوم من جلستها وتجرى مسرعة والشيخ حسنى يدخل بالموتوسيكل على هذه الاقفاص 		Cut | 		  | 		  | 				 | 
			| 		338 | 		لقطة عامة long shot 		  لرجل يقف على عربة برتقال عندما يشاهد الشيخ حسنى 		يقفز على العربة خوفا من الشيخ حسنى وتنقلب به  		Cut | 		  | 		  | 				 | 
			| 		339 | 		لقطة عامة long shot 		 من زاوية منخفضة low angle 		بائع البرتقال وهو ينقلب على الارض 		ةالبرتقال كله يقع على الارض 		Cut | 		  | 		  | 				 | 
			| 		340 | 		لقطة قريبة close shot		 للشيخ حسنى بزاوية side 		angle  مع حركة كاميرا 		pan right  تتابع 		الشيخ حسنى على الموتوسيكل  		Cut | 		  | 		  | 				 | 
			| 		341 | 		لقطة عامة long shot 		 للشيخ حسنى وهو يأتى بالموتوسيكل مسرعا من عمق الكادر 		الى مقدمته 		Cut | 		  | 		  | 				 | 
			| 		342 | 		لقطة عامة long shot 		  للشيخ حسنى من ظهره بزاوية 		full rear  وهو يمشى مسرعا 		بالموتوسيكل والناس نهرب من امامه 		Cut | 		  | 		  | 				 | 
			| 		343 | 		لقطة عامة long shot 		 من وجهة نظر الشيخ حسنى  الى الناس فى الحارة وهو 		يجرون يمينا ويسارا ويصرخون رعبا من الشيخ حسنى والكاميرا مثبتة على 		الموتوسيكل 		Cut | 		  | 		  | 				 | 
			| 		344 | 		لقطة عامة long shot 		 للشيخ حسنى وهو يأتى بالموتوسيكل مسرعا من عمق الكادر 		الى مقدمته 		Cut | 		  | 		  | 				 | 
			| 		345 | 		لقطة عامة long shot 		 من وجهة نظر الشيخ حسنى  الى الناس فى الحارة وهو 		يجرون يمينا ويسارا ويصرخون رعبا من الشيخ حسنى والكاميرا مثبتة على 		الموتوسيكل 		Cut | 		  | 		  | 				 | 
			| 		346 | 		لقطة عامة long shot 		  من زاوية side angle 		 للشيخ حسنى وهو يدخل بالموتوسيكل فى اقفاص الدواجن		 		Cut | 		  | 		  | 				 | 
			| 		347 | 		لقطة متوسطة medium shot		 لسليمان وهو يقف مصدوما وحزينا على ما ضاع منه 		سواء كان زوجته روايح او الموتوسيكل الجديد  		Cut | 		  | 		  | 				 | 
			| 		348 | 		لقطة عامة long shot 		  من زاوية منخفضة low angle		 للشيخ حسنى والناس تلتف حوله وتحاول ان تساعده 		على الوقوف حتى يأخذه المعلم عطية الى المحل وتتحرك الكاميرا 		pan right  لنرى الموتوسيكل وهو 		ملقى على الارض  		Cut | 		  | 		  | 				 | 
			| 		  | 		مشهد 47 		نهار / داخلى 		داخل محل المعلم عطية | 		  | 		  | 		  | 
			| 		349 | 		لقطة عامة long shot 		 للشيخ حسنى والمعلم عطيع وهما جالسين على المكتب 		الصغير المتواضع داخل المحل , وبعد ان يرفض الشيخ حسنى المبلغ الذى عرضه 		عليه المعلم عطية ويقوم من جلسته ويخرج خارج المحل وتتابعه الكاميرا بحركة		track in  حيث نراه من 		ظهره وهو ينادى على سليمان , وعندما يأتى سليمان ويقفان الاثنان امام محل 		الدواجن تصبح اللقطة لقطة متوسطة لشخصين تظهر بروفيل الوجه لكل من الشيخ 		حسنى وسليمان medium 2 shot 		Cut | 		الشيخ حسنى : آه يا عينى يا ساتر .. يخربيت 		ده مكن يا شيخ  		المعلم عطية : شرفت المحل يا شيخ حسنى  .. 		تشرب ايه          		الشيخ حسنى :  كازوزا  		المعلم عطية : كازوزا يالا .. بقولك ايه يا 		شيخ حسنى نخش فى الموضوع على طول .. حدفعلك او حديك فى المحل ده 3000 جنيه		 		الشيخ حسنى : سلام عليكم  ... سليمان .. 		سليمان افندى  		سليمان : نعم  		الشيخ حسنى : الليلة الساعة 8 بالليل حفوت 		عليك علشان نروح مشوارنا .. سلام .. ماتنساش هات معاك كيلو كباب وكام ازازة 		بيرة وشوية فاكهة  .. سلام عليكم .  		  | 		  | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 48 		نهار / خارجى 		امام  قسم الشرطة | 		  | 		  | 		  | 
			| 		350 | 		لقطة متوسطة بعيدة  لشخصين 		medium long  2 shot  للشيخ حسنى والمعاون من 		ظهرهما بزاوية full rear   		Cut | 		المعاون : اهوه ده اللى مش ممكن يا شيخ حسنى		 		الشيخ حسنى : مافيش حاجة فى الدنيا اسمها مش 		ممكن  		المعاون : مانت عارف انه محبوس  		الشيخ حسنى : محبوس لكن مايقدرش يطلع صح		 		 المعاون : صح  		الشيخ حسنى : لكن انا ممكن ادخله وانا عاوز اشوفه ولو 5 		دقائق بس | 		  | 		  | 
			| 		  | 		مشهد 49 		نهار/ خارجى 		داخل الزنزانة 		  | 		  | 		  | 		  |