| 
                  
                  وصف 
                  الصوت | 
                  
                  وصف 
                  الصورة | م  | 
              
                | 
                  
                  الموسيقى | 
                  
                  المؤثرات | 
                  
                  الحوار |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 50 ) ليل / داخلى صالة منزل عتمان
 |  | 
              
                |  |  | حفيظة : 
                إتخمدى لوحدك يالدلاعدى ... هي هي .. العمدة مش فاضى الليلة . | لقطة متوسطة
                  M.S. لحفيظة تدق على باب حجرة فاطمة . قطع Cut
 | 205- | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 51 ) ليل / داخلى غرفة فاطمة
 |  | 
              
                |  |  |  | لقطة قريبة
                  Close up  لفاطمة  تنظر 
                  يسار كادر قطع Cut
 | 206- | 
              
                |  |  |  | لقطة قريبة
                  Close upلأبو العلا يسار كادر  
                  يخفض المنجل لأسفل قطع Cut
 | 207- | 
              
                |  |  |  | لقطة قريبة
                  Close up لفاطمةويظهر ثلثى وجهها 
                  تروكار3/4 قطع Cut
 | 208- | 
              
                |  |  |  | لقطة قريبة
                  Close up لأبو العلا يخرج من يمين 
                  كادر قطع Cut
 | 209- | 
              
                |  |  |  | لقطة قريبة
                  Close up لفاطمة تخرج من يسار كادر . قطع Cut
 | 210- | 
              
                |  |  | فاطمة ( تبكى ) | لقطة متوسطة قريبة
                  M.Close up لفاطمة وأبو العلا يحضنا 
                  بعضهما البعض قطع Cut
 | 211- | 
              
                |  | 
                صوت سقوط 
                المنجل |  | لقطة متوسطةM.S.
                   من زاوية مرتفعةHigh angle
                   للمنجل يسقط على الأرض بجانب فاطمة 
 قطع Cut
 | 212- | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 52 ) ليل / داخلى غرفة نوم حفيظة
 |  | 
              
                |  |  | حفيظة :
                مش هاتقلع هدومك؟ عتمان : لما يجيى لى كيفى .
 حفيظة : أنا عايزة أنام .
 عتمان : حد حايشك .
 حفيظة : ياراجل . ياراجل ده القطر 
                كان هايلهفنىَ
 عتمان : بقى  إسمعى لما أقولك . 
                قلتى ماتباتش هناك قلنا حاضر . علىَ الطلاق منك مانى قالع .
 
 | لقطة متوسطةM.S.  
                  لعتمان   وحفيظة  وتظهرفى مقدمة الكادر أعمدة 
                  السرير . وعتمان جالس يمين كادر وحفيظة تقف بروفيل . ثم تجلس على السرير , لتصبح فى طرف الكادر .
 ثم يقف عتمان ,وحفيظة
 
 
 
 قطع Cut
 | 213- | 
              
                | 
                بداية موسيقى(20)
 
 
                 
                نهاية موسيقى(20 )
 |  | أبو العلا 
                : آنى مش مطمن . إزاى ده يحصل . دة اللى جايبنى . هاتباتى 
                فى حضنه ! فاطمة : ولا هايشم ريحتى .
 أبو العلا : ده اللى مش داخل نافوخى 
                . ماهو لو ماحصلش الليلة ها
                يحصل بكرة , بعده . بعد شهر .
 فاطمة : ولابعد سنة حتى 
                . الست مايغلبهاش راجل .
 أبو العلا : كلام .
 فاطمة : آنى مراتك ياأبو العلا . 
                قدام ربنا وأنت وبس . الله فى سماه لو حكمت أقتله هاأقتله . وتفضل 
                أنت للعيال .ماتخافش علىَ . مهما كانت قوته آنى برضه هاأقدر .
 تعال تعال  شوف .
 
                أبو العلا: 
                آيه دة كله وزة وبطة ؟فاطمة : أمال آيه ! مش عروسة وعريس 
                .خد كل .. وخد الحاجات دى للعيال .
 | لقطة متوسطة لفاطمة وأبو 
                  العلا وهما يقبلا بعضهما البعض . 
 
 
 
 
 
  ثم تتحرك الكاميرا 
                  ناحية اليمين لتتابع فاطمة وأبو العلا ويتحركا نحو العمق ليصبحا 
                  فى حجم لقطة متوسطة كبيرة M.L.S  امام صينية الطعام.  ثم تضع الطعام داخل ربطة 
                  وتقبله , يتحرك أبو العلا ناحية السرير ليأخذ العباءة والمنجل 
                  .ثم يخرج من يمين كادر .قطع Cut
 | 214- |