| 
                  
                  وصف 
                  الصوت | 
                  
                  وصف 
                  الصورة | م  | 
              
                | 
                  
                  الموسيقى | 
                  
                  المؤثرات | 
                  
                  الحوار |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 
                  62 ) ليل / داخلى غرفة نوم فاطمة
 |  | 
              
                | 
                بداية 
                موسيقى ( 24 )
 
 
 
                نهاية 
                موسيقى ( 24 )
 |  |  | لقطة أمريكية 
                  American S.  لعتمان يخلع 
                  ملابسه ويشرب من زجاجة خمر . ثم يتحرك ناحية الباب فى عمق الكادر 
                  , ويعود ثانية فى اتجاه الكاميرا . قطع Cut
 | 245 | 
              
                |  |  | مشهد ( 
                  63 ) ليل / داخلى ممر الصالة
 |  | 
              
                | صوت خطوات 
                فاطمة 
 
 غلق الباب
 |  | لقطة كبيرة 
                  L.S.  لفاطمة تخرج من 
                  باب الحمام وتقف  حفيظة أمام باب غرفتها . وتعبرها فاطمة 
                  وتخرج من يسار كادر . وتغلق حفيظة باب الغرفة . قطع Cut
 | 246 | 
              
                |  |  | مشهد ( 
                  64 ) ليل / داخلى غرفة نوم فاطمة
 |  | 
              
                |  | فاطمة : 
                آه يابطنى آه  ...المغص 
                ياعمدة . | لقطة متوسطة 
                  M.S  لعتمان وتدخل 
                  فاطمة من الباب . ثم تعود ثانية لتخرج من عمق الكادر . قطع Cut
 | 247 | 
              
                |  |  |  | مشهد (65 ) ليل/ داخلى غرفة نوم حفيظة
 |  | 
              
                |  | 
                صوت خطوات |     حفيظة: 
                ماتتهدى يابت إنتى . 
                هاتفضلى رايحة جاية طول الليل . | لقطة متوسطة 
                  M.S . لحفيظة على 
                  السرير . ثم تقف وتتحرك ناحية اليسار وتصبح فى حجم لقطة قريبة 
                  وتتحرك ناحية الباب وتتابعها الكاميراPan 
                  left    حتى تفتح الباب وتقف يمين 
                  كادر  وتصبح فى حجم لقطة متوسطةM.S   
                  . وتنظر ناحية اليسار .ثم 
                  تدخل فاطمة الكادر من اليسار . 
                  قطع Cut | 248 | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 
                  66 ) ليل / داخلى غرفة نوم فاطمة
 |  | 
              
                |  |             
                صوت سقوط 
                الزجاجة | فاطمة : آنى خلاص مابقاش لىَ قعاد 
                فى الدوار ده . آنى عايزة حريتى مع جوزى . نتكلم ,  نتحدت . نضحك نلعب 
                , إن شاالله فى أوضة فرن حتى . عشة فراخ . لكن حد يخبط علينا , حد 
                يعكنن علينا . لأ . هو آنى مش حرمه . ولاَ إكمنى مقطوعة من شجرة . 
                لأ ( تتصنع البكاء ) مالكش تلمسنى . أماأبقى ست ولىَ دار . خصوصى 
                . أبقى مراتك . لكن طول ماآنى مأسورة كده . أما تدبحنى يايستحيل 
                هاتلمسنى . | لقطة متوسطة 
                  M.S.  لعتمان يتجه 
                  ناحية الباب وتدخل فاطمة باكية           وتتحرك لتخرج من يسار 
                  الكادر , ويخرج عتمان زجاجة الخمر من جيبه ويلقيها على الأرض .قطع Cut
 | 249 |