| 
                  
                  وصف 
                  الصوت | 
                  
                  وصف 
                  الصورة | 
                  م  | 
              
                | 
                  
                  الموسيقى | 
                  
                  المؤثرات | 
                  
                  الحوار |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  
                نهاية موسيقى
                (4 )
 |  |  | مشهد ( 9 ) نهار/ خارجى صالة البلياردو
 |  | 
              
                |  | عطوة 
                : سيب إيدى وأخرج أنت من الحكاية . يحيى : مايصحش ياعطوة ! ده شغل 
                عربجية . وبعدين !
 يحيى : 
                خلاص يا جماعة كملوا لعب مافيش حاجة ... محمود . قزازة حاجة ساقعة
 | لقطة متوسطة
                  M.S.  ليحيى يمسك بيد شاب يحمل 
                  مطواة . الشاب يدفع يحيى للخلف وتتحرك الكاميرا ناحية الشمال 
                  Pan Left لرجل يلعب بلياردو قطع Cut
 | 80 | 
              
                |  | عطوة
                : إبعد عنى يايحيى يحيى:
                وبعدين ! بلاش المطوة . | لقطة متوسطة
                  M. S.  ليحيى يعتدل ويصبح هو 
                  وعطوة فى حجم لقطة متوسطة لأثنين M. S. 2 قطع Cut
 | 81 | 
              
                |  | صوت ضربة المطواة صوت الصفعة
 |  | لقطة قريبة 
                  Close up ليد عطوة وهى تنزل بالمطواة على يد يحيى قطع Cut
 | 82 | 
              
                |  | صوت عطوة يقع على 
                الأرض |  | لقطة متوسطة 
                  M . S.  ليحيى وعطوة وهما يتشاجران . قطع Cut
 | 83 | 
              
                |  | صوت ضربة كف 
                الرجل على يد يحيى | الرجل 
                : كفاية .. الحرفنة فى الفتونة مش إنك تضرب وبسَ , وإنك تتحكم فى 
                قوة ضربتك . وإلا كان كل فتوة بقى قتال قتلة . أنت ليك عندى شغل 
                كويس قوى . خسارة تقعد هنا . ده عنوانى ورقم تليفونى . | لقطة متوسطة 
                  
                  M.S. 
                  ليحيى يمين كادر والرجل شمال كادر يمسكه ويعطى له ورقة 
                  فى يده قطع Cut
 
 | 84 | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 10 ) ليل / خارجى أمام ملهى ليلى
 |  | 
              
                | بداية موسيقى ( 5 )
 
  |  |  | لقطة متوسطة 
                  كبيرة M. L. S.  لعربة ينزل منها 
                  يحيى . ثم تتابعه الكاميرا للشمال Pan Left 
                  وهو يدخل من باب . ثم ترتفع الكاميرا لأعلى 
                  tilt Up لتظهر يافطة ملهى " حياة الليل " لتملأ الكادر قطع Cut
 | 85 | 
              
                |  |  | مشهد ( 11 ) ليل / داخلى الصالة
 |  | 
              
                | نهاية موسيقى ( 5)
 
 
 موسيقى الملهى  الليلى من داخل المكان
 ( 6 )
 
  
                 
 موسيقى الملهى فى 
                الخلفية خافتة
 ( 6 )
 | صوت جو عام  
                الصالة |  | لقطة متوسطة 
                  قريبة M . Close up ليحيى داخل الصالة 
                  يتحدث مع أحد العاملين . ويقوده الى داخل الصالة
                  وتتابعه الكاميرا يميناً Pan Right 
                  حتى يصل الى الرجل الذى أعطاه الكارت . ويصبح فى لقطة كبيرة 
                  L . S. قطع Cut
 | 86 | 
              
                |  |  | لقطة متوسطة 
                  M. S.  لأحد السكارى يصعد للراقصة وتتحرك الكاميرا 
                  شمالاً Pan Left . ويتدخل يحيي وأحد 
                  مساعديه فى حمل الرجل . ثم تتجول الكاميرا فى المكان قطع Cut
 | 87 | 
              
                | صوت كسر الزجاج |  | لقطة متوسطة 
                  M. S.  لرجلان على منضدة يتشاجران ويقوم رجلا آخر 
                  ويهدد الأخرين بزجاجة . ثم يأتى يحيى من خلفه ويأخذها منه ثم 
                  يضربه بالرأس قطع Cut
 | 88 | 
              
                |  |  | لقطة متوسطة 
                  M. S.   ليحيى ينادى أحد مساعديه ليحمل الرجل قطع Cut
 | 89 | 
              
                |  |  | لقطة متوسطة 
                  كبيرة M. L. S.  لرجلان يحملان 
                  شخصاً ويلقيا به على الأرض قطع Cut
 | 90 | 
              
                | صوت وقوع الرجل |  | لقطة متوسطة 
                  M . S.  لرجل يقع على الأرض فاقد الوعى قطع Cut
 | 91 | 
              
                | صوت وقوع الرجل |  | M.C.upلقطة 
                  متوسطة قريبة  لرجل أخر يقع على  الأرض
 قطع Cut
 | 92 | 
              
                |  |  | مشهد ( 12 ) ليل / خارجى الملهى من الخارج الباب الخلفى
 |  | 
              
                | صوت نباح كلب وصوت وقوعه
 |  | لقطة متوسطة 
                  M. S.  لصعيدى يقع على أرض مبتلة اختفاء تدريجى 
                  Fade-out
 | 93 |