| 
                  
                  وصف 
                  الصوت | 
                  
                  وصف 
                  الصورة | 
                  م  | 
              
                | 
                  
                  الموسيقى | 
                  
                  المؤثرات | 
                  
                  الحوار |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 13 ) ليل / داخلى غرفة الراقصة
 |  | 
              
                | 
                موسيقى الملهى فى 
                الخلفية( 6 )
 
                 
                 
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                نهاية موسيقى
                ( 6 )
 |  |  | ظهور تدريجى Fade-out لقطة قريبةClose 
                  Up 
                   ليد 
                  تلبس ذهب فى يسار الكادر
 وفى يمين الكادر يوجد مصباح .
 قطع Cut
 | 94 | 
              
                |  |  | لقطة قريبة
                  
                  
                  Close up 
                  لأذن  ويد تضع قرطاً قطع 
                  Cut
 | 95 | 
              
                |  |  | لقطة قريبة
                  
                  
                  Close up لرقبة إمرأة توضع 
                  عليها سلسلة ذهبية . قطع Cut
 | 96 | 
              
                | 
                صوت الأساور |  | لقطة قريبةClose 
                  up لعدد من الأساور 
                  الذهبية تهزها قطع Cut
 | 97 | 
              
                |  |  | لقطة قريبة 
                  Close Up للقدم ترتدى 
                  حذاءاً قطع Cut
 | 98 | 
              
                |  | الوصيفة
                : إسم الله عليكى . 
                رقيتك وإسترقيتك من كل اللى شافوكى . الراقصة : هاتيلى شاى وخللى يحيى يدخل .
 الوصيفة :
                حاضر
 | لقطة متوسطة 
                  M. S.  للراقصة 
                  ووصيفتها تظهر فى المرآة . ثم تنصرف وتقف الراقصة وتمشى فى 
                  الغرفة وتتابعها الكاميرا يميناً Pan Right
                   وتجلس على أريكة قطع Cut
 | 99 | 
              
                | 
                صوت غلق الباب | الوصيفة
                : إتفضل ياسى يحيى | لقطة متوسطة للوصيفة تفتح 
                  الباب وتنادى يحيى وتغلق وراءه الباب قطع Cut
 | 100 | 
              
                | 
                صوت خطوات يحيى
                   
                صوت الولاعة | الراقصة
                : هاه .. آيه الأخبار ؟ يحيى : الصالة كومبيليه والجيوب مليانة عالآخر .
 الراقصة : لفلى سيجارة .. قول لهم يشهلوا لسه قدامنا خمس نمر
 يحيى : عينيا .. ملفوفة آهه وجاهزة
 | لقطة كبيرة ليحيى يمين كادر 
                  والراقصة تجلس شمال كادر على الأريكة وهو أمامها . ثم يخرج علبة 
                  سجائر من جيبه ويعطيها سيجارة ثم يخرج ولاعة ويشعل السيجارة قطع Cut
 | 101 | 
              
                |  | يحيى
                : بالإذن ... | لقطة كبيرة 
                  L. S.  ليحيى يغادر 
                  الغرفة من شمال الكادر ويترك الراقصة , التى تقوم بضبط ملابسها 
                  وشعرها وفى فمها السيجارة 
                  قطع 
                  Cut | 102 | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 14 ) ليل / داخلى ممر غرفة الراقصة
 |  | 
              
                |  |  | الرجل
                : الباشا عايز يسلم عالست 
                رباب. يحيى : بسَ أنت عارف إن الست رباب مابتستقبلش زوار فى أوضتها
 الرجل : ده الباشا دافع 200 ألف فى المحل  ده . بس أنت عارف 
                أنه بيدفع فى كل المحلات اللى هى بترقص فيها .
 يحيى : آه بسَ دى أوامر  الست رباب .
 الرجل : طب قولها .
 يحيى : دى أوامرها .
 الرجل الكبير : فيه آيه ياجلال ؟
 جلال : لأ مافيش حاجة ياباشا ....إتفضل معايا لحد ماتغير هدومها.
 
 | لقطة متوسطة 
                  M.S. 
                  ليحيى يقف شمال الكادر وتدخل عليه مجموعة من الناس يتقدمهم
                  
                  
                  رجل ضخم ويظهر فى الخلفية 
                  الرجل الكبير ومعه أحد مساعديه يشعل له سيجارة
 قطع Cut
 | 103 | 
              
                |  |  | صوت يحيي : " كان بسيونى أبو صباع 
                من أكبر تجار الصنف . | لقطة متوسطة 
                  قريبة M. Close up لوجه الرجل الكبير قطع Cut
 | 104 | 
              
                | 
                دخول موسيقى ( 7 )
 
      
                  
                 
                 
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                  
                 
                  
                  
                  
                  
                 
                  
                نهاية موسيقى
                ( 7 )
 |  | صوت يحيى : " 
                لم أحبه لأنه كانت 
                شهرته , أنه كان عنيف وقاتل وقارد على إزاحة أى عقبة فى طريقه 
                بمجرد تحريك إصبعه ذو الخاتم الماسى ." | لقطة متوسطة 
                  M. S.  كما فى تكوين لقطة رقم  102 ينصرف الرجال خارج الغرفة . 
                  ويستدير يحيى  حتى يصبح ظهره للكاميرا . ثم يرجع بروفيل قطع Cut
 | 105 | 
              
                |  |  | مشهد ( 15 ) ليل / خارجى من داخل سيارة رباب
 |  | 
              
                | 
                صوت الشارع | رباب
                : فيه عربية ورانا | لقطة متوسطة 
                  M. S.  لرباب فى المقعد الخلفى فى السيارة وهى تنظر خلفها قطع Cut
 | 106 | 
              
                |  | يحيي
                : إتنين بيسحبوا علشان 
                يحصلونا . | لقطة متوسطة 
                  قريبة M . Close Up ليحيى من زاوية 4/3 قطع Cut
 | 107 | 
              
                | 
                صوت السيارات |  | لقطة كبيرة 
                  جداً Extreme Long Shot لثلاث سيارات من زاوية مرتفعة فى الشارع ويسيرون بسرعة قطع Cut
 | 108 | 
              
                |  | يحيي
                : إقفلوا الإبواب .. وإذا 
                قدرت ياعم سعيد تهرب إهرب . | لقطة متوسطة 
                  M. S.  ليحيي والسائق وفى الخلفية رباب ووصيفتها والحارس قطع Cut
 | 109 | 
              
                |  |  | لقطة كبيرة 
                  L . S  للسيارات الثلاث من زاوية مرتفعة 
                  High Angle يحيطون بسيارة رباب ويقفون قطع Cut
 | 110 | 
              
                |  | يحيي
                : مالكوش دعوة بيه ... هاه | نفس زاوية 
                  لقطة رقم 107 ينزل يحيي من السيارة قطع Cut
 | 111 | 
              
                | 
                صوت فتح وغلق 
                أبواب السيارات  |  | لقطة كبيرة 
                  L . S.  من 
                  زاوية مرتفعة High Angle  ليحيى خارج السيارة وكذلك الرجال من السيارات 
                  الثلاث . قطع Cut
 | 112 | 
              
                |  | يحيى
                : مساء الخير يابسيونى بيه ! بسيونى : أنت ماتعرفش أنا مين ولاَ آيه ؟
 رجل  : اللى مايعرفش ياباشا يسأل واللى يسأل مايتوهش  ..
 يحيى : فيه آيه بس يابسيونى بيه؟
 بسيونى : إبعد يالا . أنا عازم الست عندى ؟
 يحيى : الست مش هاتنزل
 بسيونى : بأمارة آيه ؟
 يحيى : بأمارة إنى حارسها .
 بسيونى : آه  ...طب بالسلامة
 | لقطة كبيرة 
                  L .S.  على مقبض باب السيارة الموجود بها بسيونى وتفتح ويخرج منها 
                  بسيونى ويصبح شمال كادر ويحيى يمين كادر . 
 
 يهم بسيونى للذهاب الى سيارة رباب ويعترضه يحيى.  ويخرج من الكادر ويصبح 
                  يحيي بمفرده فى الكادر ويتجه ناحية رجال بسيونى
 قطع Cut
 
 | 113 | 
              
                | 
                صوت الركلات |  | لقطة قريبةClose 
                  up 
                  ليحيى يضرب أحد رجال بسيونى  فى ركبته قطع Cut
 | 114 | 
              
                |  |  | لقطة متوسطةM 
                  .S.  ليحيى يضرب نفس الرجل فى وجهه . ثم يدخل على الثانى ويضربه فى 
                  ساقه ثم يتحاشى ضربة من الرجل الثالث ويرده بأخرى , ثم يقف الرجل 
                  الأول قطع Cut
 | 115 | 
              
                |  |  | لقطة متوسطةM 
                  .S.  للرجل الأول يضرب يحيي , ولكن يحيى يمسكه من يده ويكسرها قطع Cut
 | 116 | 
              
                |  |  | لقطة متوسطة 
                  كبيرة M . L. S.  ليحيى يضرب الرجل على صدره ويقع . ثم يتجه نحو بسيونى قطع Cut
 | 117 | 
              
                |  |  | لقطة قريبةClose 
                  up 
                  لبسيونى يُخرج مسدسه من جيبه ويصوبه نحو يحيي قطع Cut
 | 118 | 
              
                |  | بسيونى :
                إتحرك من قدامى ياله | نفس حجم لقطة 
                  115 يحيى يمين كادر وبسيونى شمال كادر . وفى لاخلفية الرجال 
                  يقفون من على الأرض . وبسيونى يصوب المسدس نحو يحيي قطع Cut
 | 119 | 
              
                |  |  | لقطة قريبةClose 
                  up 
                  ليحيى ينظر لبسيونى والمسدس قطع Cut
 | 120 | 
              
                |  |  | لقطة قريبةClose 
                  up  ليد بسيونى ممسكة بالمسدس وهو يخفضها لأسفل قطع Cut
 | 121 | 
              
                |  |  | لقطة قريبة 
                  Close up 
                  نفس حجم لقطة 118 قطع Cut
 | 122 | 
              
                |  |  | لقطة قريبة 
                  Close up  لنصف وجه يحيي الأيمن قطع Cut
 | 123 | 
              
                |  |  | لقطة قريبة 
                  Close up على وجه بسيونى قطع Cut
 | 124 | 
              
                | 
                صوت طلقة الرصاصة |  | لقطة قريبة  
                  Close up 
                  للمسدس تنطلق منه رصاصة قطع Cut
 | 125 | 
              
                |  |  | لقطة قريبة 
                  Close Up 
                  لركبة يحيى والطلقة تصيبها قطع Cut
 | 126 | 
              
                |  | صوت المحامى: بسيونى بيه عرف 
                أقوالكم فى ... | لقطة قريبة 
                  Close Up  لوجه يحيي وهو متأثر من الضربة . ويخرج من أسفل الكادر قطع Cut
 | 127 |