| 
                  
                  وصف 
                  الصوت | 
                  
                  وصف 
                  الصورة | م  | 
              
                | 
                  
                  الموسيقى | 
                  
                  المؤثرات | 
                  
                  الحوار |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 23 ) نهار / خارجى شاطىء البحر
 |  | 
              
                |  | صوت البحر | صوت ضحك رباب | لقطة كبيرة
                  L. S.   لشاطىء البحر قطع 
                  
                  Cut
 | 166 | 
              
                |  |  | صبى رباب : أهو الراجل 
                اللى انتى بتعيبى عليه , ده كان أيام أبلتى سهير كان راجل ملو 
                هدومه ... | لقطة متوسطة 
                  M . S.  لصبى رباب قطع 
                  
                  Cut
 | 167 | 
              
                |  |  | الصبى : .. كان بينقط كل 
                يوم ب100جنيه . يعنى مافيش زيه .   | لقطة متوسطة كبيرة 
                  M . L. S  للصبى فى 
                  شمال الكادر ورباب فى يمين الكادر ويحيي  فى المنتصف بينهما قطع 
                  
                  Cut
 | 168 | 
              
                |  |  | رباب : أنا ياواد عيبت على حد 
                .. أنا بأقول عجوز .. عجوز ولاَ لأ ؟ الصبى : لأ.. عيبتى , وكل حاجة بتنزل على صاحبها زى ماكانت أبلة 
                شوشو بتقول .. زى مابتعيبى على الناس , الناس هتعيَب عليكى
 | لقطة متوسطة كبيرة 
                  M . L. S.  للصبى قطع 
                  
                  Cut
 | 169 | 
              
                |  |  | رباب : عيبة لما تعيب أهلك ياأبن 
                الكلب . أنا ياواد حد يعيب علىَ ؟ | لقطة متوسطة قريبة 
                  M . Close up لرباب 
                  تقوم بقذف الصبى بفردة الحذاء قطع 
                  
                  Cut
 | 170 | 
              
                |  |  | الصبى : مقبولة منك ياأبلتى على 
                العموم ماجتش فيا ... آه بيعيبوا . | لقطة متوسطة 
                  M .S  للصبى يقوم 
                  بتفادى الحذاء قطع  
                  
                  Cut
 | 171 | 
              
                |  |  | رباب : بيعيبوا بيقولوا آيه ياوله 
                ؟ | لقطة متوسطة قريبة 
                  M .Close up لرباب ترد 
                  عليه قطع  
                  
                  Cut
 | 172 | 
              
                |  |  | الصبى : لأ هاتزعلى . | لقطة متوسطة 
                  M . S  للصبى قطع  
                  
                  Cut
 | 173 | 
              
                |  |  | رباب : قول ياوله الصبى : هاأقول .. | لقطة متوسطةM 
                  . S  لرباب وهى تقف 
                  وتتابعها الكاميرا شمال Pan Left  وهى تضرب الصبى قطع  
                  
                  Cut
 | 174 | 
              
                |  |  | الصبى : بيقولوا الواد أبو دبورة 
                عايش فى نعيم الست رباب . | لقطة متوسطة 
                  M . S  من فوق كتف رباب 
                  ويظهر الصبى فى مواجهة الكاميرا قطع  
                  
                  Cut
 | 175 | 
              
                |  |  | رباب : إخرس ياوله . | لقطة متوسطة 
                  M . S .  لرباب قطع Cut
 | 176 | 
              
                |  |  | يحيي : سيبيه .. كمل يالول .. 
                وبيقولوا آيه كمان ؟ | لقطة متوسطة 
                  M . S  ليحيى قطع Cut
 | 177 | 
              
                |  |  |  | لقطة متوسطة 
                  M . S. للول صامتاً 
                  ينظر ليحيى قطع Cut
 | 178 | 
              
                |  |  | يحيي : يعنى مش عارفين إن أنا 
                مدير الكباريه ؟ا | لقطة متوسطةM 
                  . S 
                  
                  . 
                  ليحيي يشعل سيجارة قطع Cut
 | 179 | 
              
                |  |  | اللول : لأ . عارفين طبعاً بس 
                إنتوا اللى سألتونى بيقولوا آيه ؟ يحيي : بيقولوا آيه ؟
 
                لول : بيقولوا عليك واد صايع دخلت 
                الكار .يحيي : كار آيه ؟
 اللول : كار القرون .
 | لقطة متوسطة كبيرة 
                  
                  M . L . S 
                  
                  . 
                  للول يجلس 
                  بجانب يحيي ويظهر بروفيل 
                  , 
                  بينما
                  
                  
                  يحيي فى مواجهة الكاميرا قطع Cut
 | 180 | 
              
                |  |  | رباب : بسَ ياوله .. لول : خلاص خلاص .. بيوجع بيوجع
 يحيي : يعنى أنت عايز تقول أنا ....
 لول : لأ طبعاً ياسى الأستاذ يحيي  . الناس مالهمش دعوة 
                بالحقيقة . الناس ليها السمعة ... يعنى أنا مثلاً بيقولوا عليا 
                اللول .
 | لقطة متوسطة 
                  كبيرةM . L . S  لرباب تدخل من شمال كادر وتضرب اللول . قطع  
                  
                  Cut
 | 181 | 
              
                |  |  | لول : لول دى لامؤاخذة يعنى راجل 
                شاذ . صح ! | لقطة متوسطة 
                  كبيرة M . L . S  للول وهو ينظر فى اتجاه الكاميرا قطع  
                  
                  Cut
 | 182 | 
              
                |  |  | لول : نغير نظرة الناس يحيي : إزاى بقى ؟
 لول : أنت تشوفلك شغلانة تانية .
 يحيي : يعنى أسيب الكباريه !
 لول : لأ تسيب الفتونة .؟ أصلهم بيقولا أنك عمرك ماضربت وأنك 
                دايماً بتضرب وبسَ . زى ماالمعلم بسيونى كده ما .. وإن غيرك يضربك 
                دى مش عايزة فتونة .. وأنتٍ  لازم تتحجبى زى الموضة اللى 
                طالعة .
 | لقطة متوسطة 
                  قريبة M . Close up للول وتتحرك الكاميرا مبتعدة عنه Track 
                  out قطع  
                  
                  Cut
 | 183 | 
              
                |  |  | رباب
                : وأنت ياأبن الكلب هاتعمل 
                آيه ! | لقطة متوسطة 
                  M . S 
                  لرباب وهى فى وضع بروفيل قطع  
                  
                  Cut
 | 184 | 
              
                |  |  | لول
                : أانا مش عارف ماهو أصل أنتٍ 
                لو بطلتى رقص ويحيي بطل فتونة . أنا ماينفعش أبطل لولنة . برضه 
                الناس هاتتكلم عنه . بسَ أهه الواحد غيرَ الفرقة والطقم . وواحدة 
                تانية  برضه غير الست رباب تضربنى بالشبشب . | لقطة متوسطة 
                  كبيرة M . L . S  من الخلف للجميع بظهرهم ويتحرك لول من شمال الكادر ناحية 
                  اليمين والكاميرا تتابعه يميناً  Pan 
                  Right رباب تضرب لول بفردة الحذاء
 قطع 
                  
                  Cut | 185 | 
              
                |  |  | رباب
                : ياأبن الكلب . لول : لأ.. لأ .
 | لقطة متوسطة لرباب
                  M . S .  تضرب لول 
                  بفردة الحذاء قطع  
                  
                  Cut
 | 186 | 
              
                | 
                دخول موسيقى
                ( 11 )
 
  نهاية 
                موسيقى
 (11 )
 |  | صوت يحيي : " كان لول على حق 
                فالدخول الى العلم السفلى لابد أن يبنى على سمعة .. ولم تكن سمعتى 
                الى هذه اللحظة تؤهلنى أن أدخل من الباب الذى أريد أن أدخل منه . 
                " | لقطة متوسطة 
                  M . S .  ليحيي يأخذ منديلاً ليمسح النظارة الشمسية وتتحرك الكاميرا نحوه 
                  للداخل قطع  
                  
                  Cut
 | 187 | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 24 ) ليل / داخلى جزء من الكباريه
 |  | 
              
                | 
                بداية 
                موسيقى ( 12 )
 من داخل الكباريه
 
       
                نهاية 
                موسيقى ( 12 )
 |  | يحيي
                : فيه آيه ياحبيبتى ؟ رباب : فيه حاجة ملاحظاها من فترة .
 يحيي : خير ياحياتى !
 رباب : ريحة دخان الصالة مش عاجبانى
 يحيي : تلاقى زبون مولع سيجارة ولاَ حاجة .
 رباب : يولعها بره . بسَ الحكاية مش كده . أنا مش نايمة على ودانى 
                ولا عميت ولاَ بطلت أشم . أنا عارفة إنك بتقدم الصنف وده لازم 
                ينتهى .
 يحيي : تعالى .. تعالى
 رباب : يحيي أنا ماشية ومش هاتكلم فى الموضوع ده تانى .
 يحيي : طيب . طيب .
 .. أهلاً أهلاً . أقعد .. تشرب آيه ؟
 الرجل : و لا حاجة ...
 يحيي : مالك ؟
 الرجل : أنا عايزك فى كلمتين بسَ ياريت يكون بره فى الهوا .
 يحيي : ياللا .
 | لقطة متوسطة 
                  كبيرة  M . L . S ليحيي وظهره للكاميرا , وتدخل رباب من شمال الكادر وتداعب 
                  يحيي 
         ويظهر  فى الخلفية 
                  أمام يحيي شخص ما زز ثم تخرج رباب من شمال الكادر 
                         ويدخل الرجل من نفس 
                  المكان ويصافح يحيي . ثم يخرجا من من شمال الكادرقطع 
                  
                  Cut
 | 188 |