| 
                  
                  وصف 
                  الصوت | 
                  
                  وصف 
                  الصورة | 
                  م  | 
              
                | 
                  
                  الموسيقى | 
                  
                  المؤثرات | 
                  
                  الحوار |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 58 ) ليل / داخلى بيت هدهد
 |  | 
              
                | استمرار موسيقى ( 24 )
 
 
  
 
 
 
   
       
                نهاية موسيقى
                ( 24 )
 |  | هدهد
                : قتل النفس أصعب شىء . لكن 
                أوقات لآزم نقتل . ربنا خلق عبيده كل واحد لهدف خلقنا تجار مخدلاات 
                علشان نبسط الناس وجعلنا أغنيا . لكن المال ده مال ربنا مش مالنا 
                .جعلنا مسئولين عنه , لكن مافيش ورد من غير شوك , ربنا عمل واجبات 
                وحمول ولازم نشيلها منها . إحنا أحياناً لازم نقتل . أنا مؤمن أن 
                من قتل يقتل . وعارف أنى هاموت مقتول , بس ده التمن اللى لازم 
                أدفعه | لقطة قريبة 
                  Close up  ليد هدهد على 
                  بخور مشتعلة . ثم تتحرك الكاميرا لأعلى Tilt 
                  up  نحو هدهد الذى ينظر يمين 
                  الكادر . ثم تتحرك الكاميرا للخارج Tracking  بشاريوه دائرى ليصبح يحيي فى يمين كادر 
                  وهدهد فى الشمال
 قطع Cut
 | 404 | 
              
                |  |  |  |  | 
              
                |  |  | مشهد ( 59 ) ليل / داخلى غرفة نوم يحيي وعروسه
 |  | 
              
                |  |  | لقطة متوسطة 
                  M . S.  من زاوية 
                  مرتفعةHigh Angle  ليحيى يحضن زوجته وهى نائمة وينظر فى اتجاه الكاميرا قطع Cut
 | 405 | 
              
                |  |  | مشهد ( 61 ) نافذة بيت هناء ويحيي
 |  | 
              
                |  | يحيي
                : بتعيطى ليه ؟ هناء : عشان حبيتك قوى .
 يحيي : طب اللى يحب حد يعيط !
 هناء : عشان هاتسيبنى .
 يحيي : تيجى معايا ؟
 هناء : ياريت .
 يحيي : انتى أسمك آيه ؟
 هناء : هناء
 يحيي : طيب تعالى
 | لقطة كبيرة 
                  L . S.  لهناء زوجة يحيي 
                  تجلس أمام نافذة كبيرة واضعة يدها على رأسها . تنظر يمين كادر 
                  ويأتى يحيي مرتدياً جلباب من يمين كادر ويجلس بجوارها وهى تبكى   ثم يحضنها وتقترب 
                  الكاميرا للداخل Tracking in  ليصبحا فى حجم لقطة متوسطة
                   M . S.  مزج Dissolve
 
 | 406 | 
              
                |  |  | مشهد ( 61 ) ليل / داخلى غرفة نوم يحيي وهناء
 |  | 
              
                |  |  | لقطة متوسطة 
                  M . S.  ليحيي وهناء فى 
                  السرير . يتحرك يحيي ليخرج من يمين الكادر وتظل هناء فى السرسر 
                  تتقلب . تتحرك الكاميرا  Track فى شاريوه دائرى يمين كادر حتى تصل الى 
                  يحي وهو يأخذ ملابسه ويعبر الكاميرا ويخرج من شمال الكادر قطع Cut
 | 407 | 
              
                |  |  | مشهد ( 62 ) نهار / خارجى حديقة عامة
 |  | 
              
                |  |  | لقطة كبيرة 
                  L . S.  لسيارة يحيي تقف 
                  فى خلفية الكادر . ينزل يحيى ويتحرك ناحية الكاميرا ليقطف بعض 
                  الورود . ثم يخرج من الكادر قطع Cut
 | 408 | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 63 ) نهار / داخلى أتيليه فريدة
 |  | 
              
                | دخول موسيقى  
                أوبرا من اسطوانة ( 25 )
 
 
      
   
 
                نهاية موسيقى
                ( 25 )
 |  |  | لقطة كبيرة 
                  L . S.  ليحيي يدخل 
                  آتيليه فريدة حاملاً الورود من شمال عمق الكادر وينظر فى اتجاه 
                  يمين الكادر قطع Cut
 | 409 | 
              
                |  |  | لقطة متوسطةM 
                  . S.  لفريدة جالسة 
                  تنظر شمال كادر قطع Cut
 | 410 | 
              
                |  |  | لقطة قريبةClose 
                  up  للورود وتتحرك 
                  الكاميرا لأعلى Tilt Up  حتى تصل الى يحيي الذى يصبح فى لقطة قريبة
                   Close up قطع  Cut
 | 411 | 
              
                |  | فريدة
                : كنت عارفة أنك هاتيجى . يحيي : حلو الورد ؟
 | لقطة متوسطةM 
                  . S.  لفريدة تلتفت 
                  لتصبح بروفيل ناظرة لأسفل , ثم تعود لتنظر شمال كادر قطع Cut
 | 412 | 
              
                |  | فريدة
                : صباعك إتعور ؟ | لقطة أمريكية 
                  American Shot  ليحيي فى وضع 
                  بروفيل وهو يتحرك يمين كادر لتتابعه الكاميرا 
                  Pan Right  . ليصبح هو وفريدة 
                  فى لقطة متوسطة  M . S. , هى فى يمين كادر وهو فى شمال كادر أمام المكتب 
                  . ثم تمد لتنزع النظارة عن وجهه قطع Cut
 | 413 | 
              
                |  |  | لقطة قريبة 
                  Close up على يد يحيي قطع Cut
 | 414 | 
              
                |  |  | لقطة متوسطة 
                  M . S.  ليحيي من وجهة 
                  نظر فريدة وهو يبتسم قطع Cut
 | 415 | 
              
                |  | فريدة
                : أنت كنت نايم مع واحدة ؟ | لقطة متوسطةM 
                  . S.  لفريدة تنظر 
                  شمال كادر قطع Cut
 | 416 | 
              
                |  |  | لقطة متوسطة قريبة 
                  M . Close up  ليحيي 
                  يخفض رأسه ليمسح العرق قطع Cut
 | 417 | 
              
                |  | يحيي
                : بقى لى تلات أيام 
                مانمتش فريدة : قوم بصَ على اللوحة .
 | لقطة متوسطة قريبة 
                  M . Close up لفريدة 
                  ترفع رأسها لاعلى , ثم تترك المكتب لتجلس على الأريكة فى لقطة 
                  كبيرة  L . S. ., ثم يتبعها يحيي ويجلس بجوارها شمال كادر قطع Cut
 | 418 | 
              
                |  |  | لقطة أمريكية 
                  American Shot  ليحيى يتحرك 
                  اللوحة , ثم يدور أمامها قطع Cut
 | 419 | 
              
                |  |  | لقطة قريبة 
                  Close up  لفريدة شمال كادر 
                  تنظر شمال كادر , ثم يأتى يحيي من خلفها فى يمين الكادر وتتحرك 
                  الكاميرا Pan Left  ليظهر من أمام مرآة ويتحرك فى اتجاه بعضهما البعض 
                  ويحضنها ويقبلا بعض فى لقطة متوسطة  M . 
                  S. مزج Dissolve
 | 420 | 
              
                |  |  | لقطة متوسطة 
                  M . S.  لنافذة عليها 
                  ستارة تتحرك وتنزل الكاميرا Tilt down  على باقى الستارة اختفاء تدريجى Fade 
                  -out
 | 421 |