| 
                  
                  وصف 
                  الصوت | 
                  
                  وصف 
                  الصورة | 
                  م  | 
              
                | 
                  
                  الموسيقى | 
                  
                  المؤثرات | 
                  
                  الحوار |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 75 ) نهار / داخلى غرفة نوم يحيي
 |  | 
              
                |  | صوت جرس التليفون | إدريس : أيوة ياباشا . يحيي : أيوة ياإدريس .
 إدريس : الشرطة هنا .. ومعاهم أمر تفتيش .
 يحيي : خليهم يدخلوا .
 | لقطة متوسطة 
                  M .S.  ليحيي بروفيل , 
                  يرفع سماعة التليفون ويلتفت ناحية شمال كادر لتتابعه الكاميرا 
                  Pan Left  وهو ينظر من خلف النافذة , ثم يخرج من الكادر , تتحرك سيارة 
                  الشرطة وتدخل من باب الفيللا . قطع Cut
 | 556 | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 76 ) نهار / داخلى صالة الفيللا
 |  | 
              
                | دخول موسيقى ( 30 )
 
 
 
         
                   
 |  | يحيي : أيوة . حمدى : أنا حمدى ياباشا . فيه قوة بوليس فى المكتب ومعاهم أمر 
                تفتيش من النيابة .
 | لقطة كبيرة 
                  L. S.  لصالة الفيللا . 
                  يجلس يحيي فى مواجهة الكاميرا . فريدة فى شمال الكادر جالسة 
                  وظهرها للكاميرا قطع Cut
 | 557 | 
              
                |  | يحيي : كمان ! خليهم يفتشوا ولما 
                يخلصوا إبقى كلمنى . حمدى كلم الدكتور رجائى المحامى , وقولهم 
                يقدموا شكوى للنائب العام . | لقطة متوسطة 
                  M .S.  لفريدة ترفع 
                  راسها عن كتاب تقرأه وتنظر فى اتجاه  الكاميرا قطع Cut
 | 558 | 
              
                |  |  | مشهد ( 77 ) ليل / خارجى أحد الشوارع
 |  | 
              
                |  |  | لقطة متوسطةM 
                  .S.  ليحيي يجلس داخل 
                  سيارة وهى تتحرك . ينظر شمال كادر قطع Cut
 | 559 | 
              
                | صوت فتح باب 
                السيارة |  | لقطة كبيرةL. 
                  S.  من زاوية مرتفعةHigh Angle
                   للسيارة وهى تقف يمين كادر ودورية الشرطة شمال كادر , ثم يتحرك ضابط 
                  ناحية سيارة يحيي , ثم يعود الى الضابط الآخر . ويخرج سائق يحيي 
                  من السيارة قطع Cut
 | 560 | 
              
                | صوت غلق الباب | السائق : عايزين يفتشوا العربية 
                يافندم | لقطة متوسطةM 
                  . S ليحيي من خارج 
                  السيارة , ويتحدث معه السائق وينزل الحارس ليفتح الباب ليحيي 
                  وترتفع الكاميراTilt up  معه وهو يخرج من السيارة ويتحرك ناحية المقدمة 
                  ويقف الحارس بجواره ويشعل له سيجارة قطع Cut
 | 561 | 
              
                |  |  | مشهد ( 78 ) نهار / خارجى أمام مبنى وزارة الداخلية
 |  | 
              
                |  | صوت يحيي : " بدأت مضايقات 
                البوليس بعد مقتل رجب وإبراهيم . وأصبح التساؤل عن ... | لقطة كبيرة 
                  L . S.  لسيارة يحيي تقف 
                  أمام مبنى وزارة الداخلية وينزل يحيي ورجاله وتتابعه الكاميرا 
                  شمالاً Pan Left  وهو يدخل المبنى قطع Cut
 | 562 | 
              
                |  |  | مشهد ( 79 ) نهار / داخلى كتب عمر الأسيوطى
 |  | 
              
                |  | صوت يحيي : " .... السبب , هل هو 
                مقتلهما | لقطة متوسطة 
                  M .S.  مع شاريوه يمين 
                  مكتب عمر وخلف المكتب يجلس ضابط يستمع الى المكالمة قطع Cut
 | 563 | 
              
                |  |  | مشهد ( 80 ) نهار / داخلى ممر الوزارة
 |  | 
              
                |  |  | لقطة أمريكية 
                  American Shot  ليحيي يأتى من 
                  عمق الكادر ناحية الكاميرا ويعبرها وخلفه رجلان يخرجا من يمين 
                  الكادر قطع Cut
 | 564 | 
              
                |  |  | مشهد ( 81 ) نهار / داخلى غرفة فى مبنى الوزارة
 |  | 
              
                |  | صوت يحيي : " ... أم تعيين عمر 
                الأسيوطى ؟" عمر : هاه لقيتوا حاجة ؟
 رجل الباب : لأ .. مالقيناش حاجة يافندم .
 يحيي : كلب !
 | لقطة متوسطة 
                  M .S.  ليحيي فى غرفة 
                  وحوله رجلان ويقف بنهما عار وظهره للكاميرا , ويدخل عمر الأسيوطى 
                  من عمق الكادر وينظر فى اتجاه يحيى ناحية الكاميرا , ويضربه رجل 
                  الشمال  , ثم يخرج عمر ثانية قطع Cut
 | 565 |