| 
                  
                  وصف 
                  الصوت | 
                  
                  وصف 
                  الصورة | 
                  م  | 
              
                | 
                  
                  الموسيقى | 
                  
                  المؤثرات | 
                  
                  الحوار |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 83 ) نهار / داخلى صالة الفيللا
 |  | 
              
                |  | صوت جرس إنذار غلق الباب
                 |  | لقطة متوسطة 
                  M .S.  ليحيي يخرج من 
                  خلف باب الصالة يحمل حقيبة ويخرج ثانية , ثم يخرج ثانية ويعود 
                  والمسدس فى يده . وتتابعه الكاميراPan Right
                   وهو ينزل درجات السلم فى فى 
                  يمين كادر , ويخرج من الباب أسفل السلم . وتتحرك الكاميرا للخارج
                   Track out قطع Cut
 | 577 | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 84 ) نهار / خارجى مدخل الفيللا
 |  | 
              
                |  | صوت سارينة 
                الشرطة | صوت يحيي : " كنت أتوقع ماهو أسوأ 
                ولكنه جاء بأسرع مما توقعت . كان أمراً بالإعتقال وفرض الحراسة ." | لقطة كبيرةL. 
                  S.  ليحيي أمام مدخل 
                  الفيللا يركب سيارته ويخرج من يمين الكادر . وتأتى سيارة الشرطة 
                  وتقف فى نفس المكان . وينزل الرجال ويتحركون فى اتجاه الكاميرا . 
                  ويعبرونها ثم يصعدون سلالم الفيللا قطع Cut
 | 578 | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 85 ) نهار خارجى طريق سريع
 |  | 
              
                |  |  |  | لقطة كبيرةL. 
                  S.  لسيارة جيب تاتى 
                  مسرعة وتلف ناحية شمال كادر قطع Cut
 | 579 | 
              
                |  |  |  | لقطة كبيرةL. 
                  S.  للسيارة تاتى من 
                  العمق وتقترب من الكاميرا حيث يقف رجلان يحملان سلاحاً قطع 
                  
                  Cut
 | 580 | 
              
                |  |  | السائق : سلاموا عليكوا . الحارس : عليكوا السلام .
 | لقطة متوسطةM 
                  .S.  لحارس يحيي يجلس 
                  بجوار السيارة وينزل رجلان من السيارة يحملا وعاءاً ويدخلا من 
                  الباب خلف الحارس الجالس قطع Cut
 | 581 | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 86 ) نهار / خارجى أرض زراعية
 |  | 
              
                |  |  | المساعد : عندى ليك رسالة من 
                الدكتوررجائى المحامى . بيقول  عمر الأسيوطى إتصل وعايزك تمر 
                عليه . يحيي : عمر الأسيوطى ! وعايز آيه !
 المساعد : بيقول أنه بيوعد بشرفه إنه مش هايقبض عليك .
 يحيي : ماقلاكش هو عايز آيه بالظبط !
 المساعد : الدكتور رجائى سأله .. قال إنها حاجة بينه وبينك .
 يحيي : الدكتور رجائى رأيه آيه !
 المساعد : الدكتور رجائى بيقول أنه مش فاهم الموضوع وإنه سايبلك 
                الأمر .
 يحيي : آه .. طيب قول للدكتور رجائى يحدد ميعاد معاه بعد بكرة .
 | لقطة كبيرةL 
                  .S.   ليحيي يمشى فى 
                  أرض زراعية مع المساعد وتتابعهما الكاميرا للشمال 
                  Pan Left مزج Dissolve
 | 582 | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 87 ) غروب / خارجى أرض زراعية
 |  | 
              
                |  |  | يحيي : إزيك ياعمر . عمر : أهلاً يايحيي .
 يحيي : آيه الترتيبات !
 عمر : نركب العربية . ونطلع على أى مكان عام أنت تختاره . تحب تركب 
                معايا العربية ؟
 يحيي : إسمع ياعمر لو ده فخ علشان تقبض علىَ أنا هاأقتلك .
 عمر : أقبض عليك . لأ . أنا وعدتك .
 | لقطة كبيرة 
                  L. S.  لسيارة يحيي تعبر 
                  أرض زراعية وتقف , ثم يخرج يحيي ناحية شمال الكادر . ثم يدخل عمر 
                  من شمال كادر وهو يمد يده ليحيي , ثم يقف فى مواجهته بروفيل قطع Cut
 | 583 |