| 
                  
                  وصف 
                  الصوت | 
                  
                  وصف 
                  الصورة | 
                  م  | 
              
                | 
                  
                  الموسيقى | 
                  
                  المؤثرات | 
                  
                  الحوار |  |  | 
              
                |  |  |  |  |  | 
              
                |  |  |  | مشهد ( 88 ) ليل / داخلى مطعم على النيل
 |  | 
              
                |  |  | يحيي : طالب تقابلنى ليه ؟ | لقطة كبيرة 
                  L . S.  لعمر ويحيي فى 
                  مطعم , وتظهر القاهرة من خلف الزجاج قطع Cut
 | 584 | 
              
                |  |  | عمر : أنت شايف القاهرة جميلة من 
                فوق إزاى يايحيي ! . بسَ زى ماإحنا شايفين القاهرة جميلة القهرة 
                كمان شايفانا . 
 | لقطة قريبة 
                  Close up  لعمر من الجانب . 
                  ثم تتحرك الكاميرا شمالاً Pan Left . وينظر تجاه النافذة , ثم يلتفت ناحية 
                  يمين الكادر قطع Cut
 | 585 | 
              
                |  |  |  | لقطة متوسطة 
                  M .S.  لعمر يلتفت شمال 
                  كادر قطع Cut
 | 586 | 
              
                |  |  | يحيي : أنت عايز آيه ياعمر 
                ؟ من ساعة ماأنت جيت وأنت تاعبنى , بسَ ده تعب مؤقت . | لقطة متوسطة 
                  M .S.  ليحيي فى شمال 
                  كادر ينظر يمين كادر قطع Cut
 | 587 | 
              
                |  |  | عمر : إزاى ! | لقطة متوسطة 
                  M .S.  لعمر قطع Cut
 | 588 | 
              
                |  |  | يحيي : مافيش حاجة بتفضل على 
                حالها , هاييجى يوم وهاتسيب مكانك . | لقطة متوسطة 
                  M .S.  ليحيي ينظر 
                  لأسفل ثم يتجه بنظره ناحية يمين كادر قطع Cut
 | 589 | 
              
                |  |  | عمر : 
                عندك حق . مظبوط , أنا عارف 
                عشان كده أنا لازم قبل ماأسيب الخدمة أكون خلصت عليك . | لقطة متوسطةM 
                  .S.  لعمر ويحيي فى 
                  مواجهة بعضهما البعض . عمر يمين كادر , يحيي شمال كادر قطع Cut
 | 590 | 
              
                |  |  | عمر : أنا لغيت أمر للأعتقال 
                والحراسة , وآدى صورة منهم . علشان لو قابلت ظابط وأنت مروَح 
                توَريهاله . | لقطة متوسطة 
                  M .S.  لعمر يخرج ورقة 
                  وينظر شمال كادر قطع Cut
 | 591 | 
              
                |  |  | يحيي : مأعتقدش أنك عاوز فلوس ! | لقطة متوسطة M 
                  .S.  ليحيي ينظر فى الورقة , ثم ينظر ناحية عمر شمال كادر قطع Cut
 | 592 | 
              
                |  |  | عمر : أنت غير أنك
                تعرفنى  . أعتقد أنك 
                تعرف تفرق كويس قوى بين الظابط المرتشى والظابط الشريف . تعرف عنى 
                إنى ظابط مرتشى ؟ | لقطة متوسطة 
                  M. S.  لعمر قطع Cut
 | 593 | 
              
                |  |  | يحيي : لأ . | لقطة متوسطة 
                  M .S.  ليحيي ينظر لعمر 
                  يمين كادر قطع Cut
 | 594 | 
              
                |  |  | عمر : يحيي أنت حر . ماعنداكش أى 
                مشاكل مع البوليس  . يعنى زيك زى أى مواطن عادى . | لقطة متوسطة 
                  M . S.  لعمر قطع Cut
 | 595 | 
              
                |  |  | يحيي : ليه ؟ | لقطة متوسطة 
                  M . S.  ليحيي قطع Cut
 | 596 | 
              
                | 
                دخول موسيقى
                ( 32 )
 |  | عمر : شوف يايحيي , وإحنا قاعدين 
                بنكلم بعض دلوقتى . فيه كذا حاجة ها تحصل . أولاً الرجالة بتوعك 
                شافونى وأنا قاعد معاك لوحدنا من غير حراسة . ودى حاجة غريبة أزاى 
                أأمن على حياتى معاك ! تانى حاجة أنت عارف أنى لغيت أمر الحراسة الإعتقال . الخبر ده 
                هاينزل بكرة الصبح . تالت حاجة هاتقوم قوة مكافحة المخدرات بمهاجمة 
                كل أوكار كبار تجار الصنف . فيه عملية كنا بنوضب لها بقالنا تلات 
                شهور . أتبعنا فيها بأكبر كمية من المعلومات الصحيحة إلا أنت .. 
                أنت الوحيد اللى مش هايتهاجم , ماحدش هايلمسك . تقدر تقولى النبى  
                العادى هايفهم من كده آيه  ! آه نسيت أقولك على حاجة تانية كل 
                اللى بيتعاونوا مع البوليس هايطلعوا بيلعبوا . إشاعة جامدة قوى . 
                إن أنت اللى أديتنى  المعلومات اللى أدت للقبض على زمايلهم مش 
                كده وبس ياعم الإشاعة بتقول إنك هاتفضل تدينى معلومات جديدة كمان 
                بعد كده ... وطبعاً تمن التعاون ده معروف , العفو وغض البصر عن 
                نشاطاتك . فاهم ! هاه أنا هاأسيبك يايحيي بسَ تجار الصنف مش 
                هايسيبوك . هايقتلوك يايحيي .
 | لقطة متوسطة 
                  M . S.  لعمر يتحرك 
                  بالمقعد ناحية يحيي وتتحرك الكاميرا للداخل 
                  Track in  حتى يصبحا فى حجم لقطة متوسطة قريبة
                  M . Close up ثم يخرج عمر من الكادر وينظر يحيي يمين كادر
 مزج Dissolve
 | 597 | 
              
                | 
  
 
 |  |  | مشهد ( 89 ) نهار / خارجى داخل سيارة جيب
 |  | 
              
                |  |  | لقطة متوسطةM 
                  .S.  من داخل سيارة 
                  جيب وتظهر سيارة يحيي أمامها قطع Cut
 | 598 | 
              
                |  | الحارس : مربوط وسايح دمه يابيه . | لقطة كبيرة 
                  L .S.  للسيارة تقف أمام 
                  منزل , وينزل يحيي وتتابعه الكاميرا شمالاً 
                  Pan Left ومعه الحارس الذى 
                  يصعد سلالم المنزل , ويعود الحارس وتتابعه الكاميرا يميناً 
                  Pan Right  حتى 
                  يصل الى يحيي . ثم يجريا الى داخل المنزل وتتابعهما الكاميرا 
                  شمالاً  Pan Left قطع Cut
 | 599 | 
              
                |  |  | مشهد ( 90 ) نهار / داخلى منزل يحيي الريفى
 |  | 
              
                |  | يحيي : 
                على العربيات بسرعة . | لقطة متوسطة 
                  M .S.  ليحيي من ظهره 
                  وهو يتحرك داخل ممر فى المنزل . تتابعه الكاميرا 
                  Pan Left  حتى يصل الى رجل 
                  مربوط قتيلاً على المقعد , ثم يخرج يحيي من يمين الكادر مع 
                  الحارس مزج Dissolve
 | 600 |